اخبار داغ

چشم پوشی از حقیقت

وقتی صنعت استان مرکزی قربانی تبلیغات انتخاباتی می شود

وقتی صنعت استان مرکزی قربانی تبلیغات انتخاباتی می شود
چهل و هفتمن ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی در حالی با حضور وزیر صنعت،معدن و تجارت در استانداری مرکزی برگزار شد که بیشتر به ستاد تبلیغاتی برای نامزد ریاست جمهوری شباهت داشت به طوری که در این جلسه صحبتی از مصوبات گذشته نبود و بیشتر تعریف از عملکرد دولت یازدهم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛  ۲۲ شهریور ماه سال ۹۵اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در حکمی محمد رضا نعمت زاده را به عنوان جانشین رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان های تهران و مرکزی تعیین کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

این حکم  برای سرعت بخشیدن به اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ، ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب (‌مدظله العالی) و عمل به تاکیدات رییس جمهور در تحقق برنامه های مرتبط با این سیاست ها در سال ۹۵ صادر شده است.

,

دربخش هایی از این حکم آمده است : “در اجرای این حکم کلیه دستگاه های اجرایی موظفند هماهنگی و اقدام لازم را با جنابعالی معمول نمایند.”

,

گفتنی است طی این حکم وزیر صنعت،معدن و تجارت موظف شده است با همکاری دبیرخانه ستاد و همه دستگاه های اجرایی برای دستیابی به اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی تدابیری را به کار گیرد و گزارش پیشرفت فعالیت ها را  پایان هر ماه به معاون اول رییس جمهور ارائه دهد.

,

جانشین خسته ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی/قطب صنعت کشور بی نصیب از

, جانشین خسته ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی/قطب صنعت کشور بی نصیب از, جانشین خسته ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی/قطب صنعت کشور بی نصیب از,

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در تاریخ ۲۵ شهریور ماه ۹۵ به استان مرکزی سفر کرد و اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان را در کسوت جانشین رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تشکیل داد و در این جلسه عنوان کرد که مسائل حوزه تولید و صنعت این استان با حضور بنده به عنوان نماینده ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور به صورت ماهانه بررسی و پیگیری می شود.

,

در حالی که بیش از ۸ ماه از این ابلاغ می گذرد و بنا بر قول وزیر صنعت، معدن و تجارت می بایست تا کنون هشت ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار می شد.

,

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت روز شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه برای چهارمین بار برای حضور در ستاد راهبری اقتصاد شش روز مانده تا انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به استان مرکزی سفر کرد.

,

در حالی که در سال های اخیر صنعت استان مرکزی با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کرد و با گذشت نزدیک به چهار سال از فعالیت دولت یازدهم، نه تنها مشکلات واحدهای تولید استان مرتفع نشده است بلکه مشکلات واحدهای تولیدی استان مرکزی به اندازه ای است که طی فعالیت دولت یازدهم بارها و بارها شاهد تجمعات کارگری در مقابل استانداری مرکزی بوده ایم و حتی بسیاری از واحدهای تولیدی استان بسیاری از نیروهای خود را اخراج کردند.

,

واحدهای تولیدی استان مرکزی خصوصا واحدهای تولیدی بزرگ از جمله هپکو، واگن پارس، آونگان، ماشین سازی و .. با مشکلات متعدد روبه رو هستند و با کمترین ظرفیت مشغول تولید اند.مشکلاتی که مسئولین دولتی برای پوشاندن آن و کم کردن حجم اعتراضات در آستانه انتخابات مجبور به اختصاص ۳ میلیارد تومان از بودجه دهیاری‌های استان مرکزی به شرکت هپکو شدند؛ راهکاری مقطعی برای جلب حمایت کارگرانی که نجومی حقوق نمی گیرند اما همین حقوق حداقلی را هم قطره چکانی می گیرند.

,

در این شرایط فعالان اقتصادی استان مرکزی منتظر تشکیل این ستاد با حضور نعمت زاده هستند تا در این جلسات بتوانند برخی از مشکلات خود را مرتفع کنند.

,

تبدیل ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی به ستاد تبلیغاتی دولت

, تبدیل ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی به ستاد تبلیغاتی دولت, تبدیل ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی به ستاد تبلیغاتی دولت,

چهل و هفتمن ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی در حالی روز شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه در استانداری مرکزی برگزار شد که بیشتر به ستاد تبلیغاتی برای نامزد ریاست جمهوری تبدیل شده بود به طوری که در این جلسه صحبتی از مصوبات گذشته نبود و در آن استاندار مرکزی، مقدسی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی و وزیر صنعت، معدن و تجارت به دفاع تمام قد از عملکرد دولت پرداختند بدون اینکه به مشکلات واحدهای تولیدی و کارگری استان اشاره کنند در حالی که به گفته خود مسئولین واحدهای تولیدی استان مرکزی با ۴۰ درصد ظرفیت مشغول به فعالیت هستند.

,

موضوع قابل تامل اشراف همه مسئولین کشوری و استانی به مشکلات قطب صنعت کشور و واحدهای تولیدی آن است اما اقدام موثر و راهگشایی برای رفع آن صورت نمی گیرد.

,

و در ادامه این جلسه سازمان جهاد کشاورزی، شرکت شهرکهای صنعتی استان، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و شرکت توزیع برق استان عملکرد دولت یازدهم را تشریح کردند.

,

سیاسی بازی به جای حمایت از کار و کارگر در جلسه اقتصاد مقاومتی استان

, سیاسی بازی به جای حمایت از کار و کارگر در جلسه اقتصاد مقاومتی استان, سیاسی بازی به جای حمایت از کار و کارگر در جلسه اقتصاد مقاومتی استان, سیاسی بازی به جای حمایت از کار و کارگر در جلسه اقتصاد مقاومتی استان,

درحالی که چهارمین قطب صنعت کشور در پی بی تدبیری های اخیر در رکود به سر می برد و سریال تجمعات اعتراضی کارگران، دنباله دار و تکراری شده است،نماینده مردم اراک در مجلس، به جای پرداختن به مشکلات استان به دنبال تبلیغات انتخاباتی برای دولت است.

,

روز شنبه ۲۳ اردیبهشت در حالی جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در استانداری مرکزی برگزار شد که در آن نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی به جای پرداختن به مشکلات واحدهای تولیدی و کارگری حوزه انتخابیه خود، تمام قد بدون بیان مشکلاتی که قطب صنعت کشور در سالهای اخیر با آن مواجه بوده و سبب ایجاد اعتراضات کارگری متعددی شده است،  ۱۰ دقیقه از وقت خود را به حمایت از دولت یازدهم پرداخت.

,

این در حالی است که کلانشهر اراک با مشکلات مختلف تولیدی مواجه است و بسیاری از کارگران این واحدها در سال های اخیر بیکار شده اند.

,

در حالی که حاصل بی تدبیری دولت بیکاری و تعطیلی کارگران بوده است؛ به طوری که در سال ۹۵ شاهد سریال دنباله دار و تکراری تجمع اعتراضی کارگران واحدهای تولیدی در خیابان ها و تجمع در مقابل استانداری مرکزی بوده ایم.

,

تا جایی که در روز شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه نیز  این موضوع اتفاق افتاد و تعدادی از کارگران شرکت صنایع شیرآلات گاز گداختار اراک با تجمع در مقابل استانداری مرکزی خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدند.

,

قطب صنعت کشور نا امید از تدبیر دولت

, قطب صنعت کشور نا امید از تدبیر دولت,

تدبیری که تولید را تعطیل و کارگران را بیکار و نا امید کرد

, تدبیری که تولید را تعطیل و کارگران را بیکار و نا امید کرد, تدبیری که تولید را تعطیل و کارگران را بیکار و نا امید کرد, تدبیری که تولید را تعطیل و کارگران را بیکار و نا امید کرد,

رکود حاکم بر بخش اقتصاد کشور و بی تدبیری در واردات ،ضربه های مهلک بر بدنه تولید داخلی وارد آورده و قطب صنعتی کشور با بیش از ۳ هزار واحد صنعتی را پنجه در پنجه مشکلات به حال خود رها کرده است.

,

۳۷ درصد واحدهای صنعتی استان مرکزی تعطیل هستند

, ۳۷ درصد واحدهای صنعتی استان مرکزی تعطیل هستند, ۳۷ درصد واحدهای صنعتی استان مرکزی تعطیل هستند,

از مجموع واحدهای تولیدی استان حدود ۸۸ درصد از واحدهای تولیدی جزو بنگاههای کوچک (۵۰ تا ۱۰۰ نفر در آنها مشغول به کار هستند) و مابقی صنایع و واحدهای بالاتر از ۱۰۰ نفر شاغل را تشکیل می دهند.

,

بر اساس مطالعات انجام شده در راستای طرح عارضه یابی حدود ۶۳ درصد از واحدهای صنعتی فعال و ۳۷ درصد تعطیل موقت و دائم شناسایی شدند.

,

همچنین بر اساس این مطالعه از مجموع واحدهای تولیدی استان حدود ۳۱ درصد از واحدهای فعال با ظرفیت کمتر از ۲۰ درصد و ۲۸ درصد با ظرفیت ۲۰ تا ۴۰ درصد مشغول به فعالیت بودند و تنها حدود ۷.۳ از واحدهای تولیدی با ظرفیت ۸۰ تا ۱۰۰ درصد فعالیت دارند.

,

بر اساس طرح عارضه یابی صنایع که در سال ۹۴ انجام شد حدود ۶۳ درصد از واحدهای صنعتی استان دارای پروانه تولیدی هستند که از این تعداد ۶۰ درصد، کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت خود را به کار گرفته اند.

,

البته محمد تقی آبایی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی هم در برنامه خبر شبکه استانی آفتاب در رسانه ملی در اردیبهشت ماه امسال اعلام کرد که ۸۶ واحد تولیدی استان مشکل کارگری دارند و کارگران این واحدهای تولیدی استان حقوق معوقه دارند.

,

به علت رکود حاکم بر بخش اقتصاد کشور و استان وضعیت تولید استان مرکزی اسفبار است و این روزها تولید در قطب صنعت کشور  شرایط سختی را پشت سر می گذارد.

,

شرایط واحدهای تولیدی استان مرکزی به گونه ای بود که در سال گذشته بارها شاهد تجمعات کارگری در سطح اراک بوده ایم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه