اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

عدم رعایت اخلاق و رقیب هراسی، کلیات نظام را خدشه دار می کند

عدم رعایت اخلاق و رقیب هراسی، کلیات نظام را خدشه دار می کند
جوانی گفت: در جامعه دینی و اسلامی باید همه دولتمردان و کارگزاران علاوه بر پایبندی به اخلاق، خودشان برای دیگران الگو باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار یداله جوانی در گفتگو با خبرنگار زنان قم، در رابطه با فضای انتخابات و مناظرات پخش شده از رسانه ملی اظهار داشت: انتظار مردم از کاندیدای ریاست جمهوری در مناظرات این بود که در خصوص برنامه هایی که دارند به شکل ویژه صحبت کنند و نقدهایی را نسبت به وضعیت موجود به شکل مستند و منطقی بیان کنند که تنها بخشی از مناظرات به این صورت جلو رفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان قم,

وی افزود: برخی صحبت هایی که در مناظرات مطرح می شود کار انتخابات را برای مردم کمی سخت می کند زیرا همه ی مردم به اخبار و اطلاعات دسترسی ندارند تا بتوانند به صحت این مطالب دست یابند.بنابراین آنچه که در مناظرات مشاهده شد بیانگر این بود که برخی افراد اخلاق را رعایت نکردند و صراحتی که باید در طرح و بیان مطلب داشته باشند را از خود نشان ندادند.

,

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه  تصریح کرد: مردم انتظار دارند تمام افرادی که در موقعیت کاندیداتوری و ریاست جمهوری قرار می گیرند علاوه بر رعایت اخلاق، از این که بخواهند با طرح مسائلی به اعتماد عمومی نسبت به کلیات نظام و مسئولان آسیب و خدشه برسانند پرهیز کنند.

,

وی افزود: برخی از مطالب گریز ناپذیر هستند و در مناظرات کل دنیا چنین وضعیتی را به دنبال دارد که گاهی مطالبی مطرح می شود که افراد در مقام پاسخگویی در می آیند و مطالبی را بیان می کنند که شاید در مجموع خوب باشد اما یکسری آسیب هایی را به خصوص در جایی که اخلاق رعایت نشود به جای می گذارد که در جامعه دینی و اسلامی باید همه دولتمردان و کارگزاران علاوه بر پایبندی به اخلاق، خودشان برای دیگران الگو باشند.

,

جوانی با اشاره به عملکرد نداشته دولت در 4 سال اخیر گفت: آنچه که در مناظره ها برجستگی داشت یک نوع رقیب هراسی با عدم رعایت اخلاق و طرح مسائلی که مورد قبول نیست صورت می گرفت.

,

وی گفت: اگر مجموعه ای ناکارآمد و ناتوان بوده و نتوانسته مشکلات را حل کند نباید رقیب خود را وقتی که در صدد انجام برخی کارها است را به عنوان عوام فریبی متهم و از طرفی دیگر اتهامات نامناسب را به فرد وارد نماید. بنابراین کسانی که تأکید بر رعایت اخلاق دارند باید خودشان در رعایت اخلاق و الگو برای دیگران پیشگام باشند.

,

کارشناس مسائل سیاسی در خصوص وظیفه رسانه ها بعد از مناظره سوم گفت: رسانه ها به شکل منصفانه با رعایت قانون و اخلاق در شفاف سازی ، اطلاع رسانی و بصیرت افزایی وظیفه مهمی دارند تا مشارکت حداکثری ، پر شور و نشاطی رقم بخورد و مردم بتوانند با ملاک و معیارهایی که مدنظر دارند در انتخابشان، هوشمندانه عمل کنند.

,

وی ادامه داد: در برخی موارد، مطالبی منتشر می شود  که تشخیص مردم را دچار مشکل می کند و این رسانه ها هستند که می توانند با یک شفاف سازی و اطلاع رسانی دقیق به موقع، کار تصمیم گیری را برای مردم آسان کنند زیرا در مناظره ها برخی مطالبی مطرح شد که خلاف انصاف و قانون بود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه