اخبار داغ

کارشناس ارشد مسائل سیاسی مطرح کرد؛

اقدام انقلابی قالیباف نشان داد مردم مانع چنبره عده ای بر منابع کشور خواهند شد/ باید مراقب زوایای پیدا و پنهان خدعه های جریان اشرافیت بود

اقدام انقلابی قالیباف نشان داد مردم مانع چنبره عده ای بر منابع کشور خواهند شد/ باید مراقب زوایای پیدا و پنهان خدعه های جریان اشرافیت بود
مهدی شیرازیان: باید در ساعات پایانی مانده به روز رأی گیری همچنان مراقب زوایای پیدا و پنهان خدعه های جریان اشرافیت باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از البرز ۲۴ کارشناس ارشد مسائل سیاسی درباره انصراف محمد باقر قلیباف از کاندیداتوری دوزادهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طی یادداشتی نوشت: از دیدگاه برخی از تحلیل گران ائتلاف قالیباف و رئیسی بعید به نظر می رسید. یکی از این دلایل این تحلیل این بود که در سال ۹۲ اصول گرایان نتوانسته بودند به اجماع برسند بنابراین بر اساس تجربه ی گذشته پیش بینی می شد که چنین موضوعی حقیقت تاریخی پیدا نکند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, البرز ۲۴ ,

اما این اقدام انقلابی و تاریخی دکتر قالیباف از چند جهت حائز اهمیت است. اول اینکه نشان داد که جبهه ی مردمی انقلاب اسلامی در تعیین هدف و در اجرای اراده ی معطوف به رسیدن به قدرت بسیار منسجم و علمی و حساب شده عمل می کند.

,

دوم اینکه لزوم تغییر در وضع موجود را عمیقا در متن جامعه ساری و جاری ساخت. یعنی بخشی اعظم از مردم جامعه را متقاعد ساخت که نیاز به تغییر در سیاستهای داخلی و سیاستهای خارجی به چه میزان دارای گستره ی نفوذ و اهمیت در میان نخبگان سیاسی کشور است و این مسأله را در میان افکار عمومی جامعه نیز به خوبی اشاعه داد.

,

سوم اینکه نشان داد که تلاشهای ایشان در ایام تبلیغات و نه فقط برای رسیدن به قدرت بلکه فقط برای آگاهی بخشی به مردم جهت مبارزه با اشرافیت و رانت خواری ویژه برخی از افراد بود.

,

چهارم اینکه این ائتلاف اراده ی نیروهای انقلاب را در رسیدن به هدف در دور اول انتخابات تقویت کرد. اکنون متن مردم انقلابی در تصمیم گیری در مورد فرد مورد نظر دچار سردرگمی نیستند زیرا نیروهای انقلاب یک گزینه بیشتر پیش روی ندارند و البته از حزب موتلفه ی اسلامی و خصوصا از مهندس میر سلیم نیز انتظار می رود با توجه به اینکه ایشان هم از نیروها و ذخایر انقلاب به شمار میروند و در برنامه ها و اهداف خود نیز تغییر دولت و وضع موجود را بیان کردند که به این ائتلاف برای فرصت گیری از طرفداران وضع موجود بپیوندند.

,

پنجم این ائتلاف نشان داد که نه در میان نخبگان غیر حاکم و نه در متن مردم این فرصت از این پس به دولتها داده نمی شود که چنبره ی خود را بر منابع و مصالح کشور بی دغدغه در کشور به مدت ۸ سال حفظ کنند. فرصت چهار ساله برای رسیدن به میوه برای یک درخت فرصت کمی نیست.

,

اما در پایان از متن نیروهای انقلابی و همچنین نخبگان سیاسی در سطح اول جبهه ی مردمی انقلاب اسلامی انتظار می رود که بدانند که هنوز کار تمام نشده و باید در ساعات پایانی مانده به روز رأی گیری همچنان مراقب زوایای پیدا و پنهان خدعه های جریان اشرافیت باشند.

,

لزوم حفظ بصیرت سیاسی و اشراف اطلاعاتی در تمامی حوزه ها و علی الخصوص در فضای مجازی بیش از پیش احساس می شود. لزوم آگاهی بخشی سیاسی به متن مردم جامعه اصلی خدشه ناپذیر است. نشان دادن عمق فاجعه ای که جریان اشرافیگری در متن جامعه موجب شده است بسیار حیاتی و دارای اهمیت است.

,

مبارزه با تکنیکها و تاکتیک های این جریان در روز های پایانی و نزدیک به انتخابات لزوم هوشیاری همگان را روشن می سازد. لذا این اقدام انقلابی قالیباف نشان داد که وضع موجود تغییر کرده و مرد اول این تغییر کسی نیست جز حجت الاسلام رئیسی.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه