اخبار داغ

نویسنده و کارگردان مطرح سینمای ایران:

رئیس جمهور دغدغه‌ای به نام سینما و فرهنگ ندارد/ بی عدالتی در میان هنرمندان موج می‌زند

رئیس جمهور دغدغه‌ای به نام سینما و فرهنگ ندارد/  بی عدالتی در میان هنرمندان موج می‌زند
جمال شورجه نویسنده و کارگردان سینمای ایران با بیان اینکه فرهنگ اصلا در اولویت دولت یازدهم نبوده است گفت: وعده حل مشکلات هنرمندان توخالی بود، کاری در این 4سال انجام نشد و هیچ برنامه و سیاست گذاری برای حل مشکلات هنرمندان صورت نگرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جمال شورجه نویسنده و کارگردان سینمای ایران در گفتگو با صبح توس؛ اظهار کرد: نواقص و مشکلات بسیار زیادی در امر رفاهی هنرمندان وجود دارد و عمده هنرمندان در عرصه بهداشت و درمان و سلامت گلایه دارند لذا این قشر نیز همانند بقیه جامعه نیازمند بیمه و مرکز درمانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی افزود: علی رغم مصوبه مجلس مبنی بر معافیت از پرداخت مالیات، موضوع پرداخت مالیات هنرمندان نیز حل نشده است و البته مشکلاتی در موضوع مسکن، بیکاری و دوران بازنشستگی وجود دارد.

,

 

,

نویسنده و کارگردان سینمای ایران با بیان اینکه بیکاری جدی در بین هنرمندان، اهل قلم و فرهنگ معضل جدی محسوب می شود گفت: نوعی بی عدالتی در میان هنرمندان وجود دارد که البته بیشتر به دلایل حزبی و جناحی عده ای معدود در حال حاضر فعالیت دارند و متأسفانه فکر و چاره جدی طی این سال‌ها برای قشر فرهنگ کشور صورت نگرفته است.

,

 

,

وی ضمن اشاره به گذران زندگی برخی هنرمندان سابقه دار با حقوق 800 هزار تومان با مدرک دکتری ادامه داد: امیدواریم دولت جدید به مسئله معیشت هنرمندان و بازنشستگی بیمه فرهنگیان بپردازد چراکه 90 درصد جامعه فرهنگی در تأمین هزینه های زندگی مشکل دارند و از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند.

,

 

,

جمال شورجه تصریح کرد: دولت برای این طومار مشکلات جامعه فرهنگی هیچ توجه و وعده ای ارائه نکرده است و اصلا رئیس جمهور مسئله و دغدغه‌ای به نام سینما و فرهنگ ندارد و فقط در پی برجام بوده است.

,

 

,

وی با بیان اینکه دولت اصلا وعده های فرهنگی نداد و فرهنگ اصلا در اولویت دولت یازدهم نبود اظهار کرد: وعده حل مشکلات هنرمندان توخالی بود، کاری در این 4سال انجام نشد و هیچ برنامه و سیاست گذاری برای حل مشکلات هنرمندان صورت نگرفت.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه