اخبار داغ

واکنش ها به اتحاد نیروهای انقلابی؛

پیروزی قالیباف در آزمون بزرگ انقلاب/ رای قالیباف به سمت روحانی نمی رود

پیروزی قالیباف در آزمون بزرگ انقلاب/ رای قالیباف به سمت روحانی نمی رود
محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه قالیباف از نظر قانونی و شرعی هیچ تکلیفی نداشت که از رقابت‌ها کنار برود، گفت: این آزمون بزرگی بود که قالیباف از پس آن برآمد و باعث وحدت شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سایت خبری ثامن؛انصراف محمد باقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به نفع حجت الاسلام ابراهیم رئیسی واکنش های مختلف داخلی و خارجی را دنبال داشت، یکی از اصلی ترین نتایج مثبت این انصراف اتحاد بین نیروهای انقلاب بود که بعد از مدت ها دوباره شکل گرفت همان مسئله ای که باعث تقسیم شدن آرا در انتخابات سال 92 شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سایت خبری ثامن,

این مسئله حتی برای رسانه های خارجی هم از اهمیت زیاد برخوردار بود و خبرگزاری رویترز (Reuters)، خبرگزاری آسوشیتدپرس (AP)، بلومبرگ (Bloomberg)، پایگاه شبکه بی بی سی (BBC)، دیلی میل انگلیس (Daily Mail)، رادیو اروپای آزاد (Radio Free Europe)، فایننشال تایمز (Financial Times) و ... با عناوین مختلف در همان ساعت اولیه انتشار بیانیه قالیباف به انعکاس این موضوع پرداخته اند.

,

وضعیت کشور را من و آقای قالیباف می‌بینیم

, وضعیت کشور را من و آقای قالیباف می‌بینیم,

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع مردم شیراز در واکنش به شعارهای تشکر از قالیباف، گفت: من از ایشان تشکر می‌کنم، کارشان انقلابی  بود؛ وضعیت کشور را من و آقای قالیباف می‌بینیم، رکود در این کشور رکورد زده است.

,

محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه قالیباف از نظر قانونی و شرعی هیچ تکلیفی نداشت که از رقابت‌ها کنار برود، گفت: این آزمون بزرگی بود که قالیباف از پس آن برآمد و باعث وحدت شد.

,

سیدحسین نقوی‌حسینی با اشاره به اعلام انصراف محمدباقر قالیباف از کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری به‌نفع حجت‌الاسلام رئیسی، گفت: آقای قالیباف از ابتدا گفته بود که منافع ملی کشور برایش مهم است که همه دیدیم همین‌طور هم شد.

,

وی قالیباف را مدیری توانمند، شایسته و در شأن و تراز ریاست‌جمهوری دانست و افزود: آقای قالیباف با اقدامی که در کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی انجام داد، منافع ملی و آینده کشور و ملت را به مسائل شخصی و فردی‌اش ترجیح داد.

,

پیام همدلی به نفع مردم

, پیام همدلی به نفع مردم,

امین توکلی‌زاده نماینده حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی با تشکر از اقدام محمدباقر قالیباف در کناره‌گیری به نفع رئیسی در صفحه شخصی خود نوشت: پیام همدلی به نفع مردم. با وحدت رئیسی و قالیباف دولت مردمی «کار و کرامت» شکل خواهد گرفت. آقای قالیباف دل مومنان را شاد کردید. از شما متشکرم.

,

همچنین معصومه آباد در پیامی خطاب به محمدباقر قالیباف از اقدام وی در کناره‌گیری به نفع سید ابراهیم رئیسی تقدیر کرد.

,

متن نامه معصومه آباد به شرح زیر است:

,

"یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا مَن یَرتَدَّ مِنکُم عَن دینِهِ فَسَوفَ یَأتِی اللَّهُ بِقَومٍ یُحِبُّهُم وَیُحِبّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَی المُؤمِنینَ أَعِزَّةٍ عَلَی الکافِرینَ یُجاهِدونَ فی سَبیلِ اللَّهِ وَلا یَخافونَ لَومَةَ لائِمٍ ذلِکَ فَضلُ اللَّهِ یُؤتیهِ مَن یَشاءُ  وَاللَّهُ واسِعٌ عَلیمٌ(مائده 54)"

,

برادر مجاهد و ایثارگر، دکتر محمد باقر قالیباف (دامت توفیقاته)

,

سلام علیکم

,

در آستانه داوزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، افتخاری ارزشمند در کارنامه مدیران و فرزندان اصیل انقلاب رقم خورد. انصراف از کاندیداتوری ریاست جمهوری و حمایت قاطع حضرتعالی از عالمِ عادل حضرت حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی(دام عزه) نشان از روح ایثارگری، گذشت و مردانگی مدیران جهادی است. تاریخ در این باره سخن بسیار خواهد گفت.

,

رای قالیباف به سمت روحانی نمی رود

, رای قالیباف به سمت روحانی نمی رود,

برخی از اصلاح طلبان که از این حرکت قالیباف سر در گم شده بودند اعلام کردند با انصراف قالیباف آرای وی به سبد روحانی ریخته می شود،  یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملی  گفت: قبلا هم گفته بودم اگر آقای قالیباف کنار بکشد از او تشکر می کنم چرا که آرای وی به سمت جناب رییسی نخواهد  و بخش اعظمی از آرای قالیباف قطعا راهی سبد رای رییسی نخواهد شد بلکه به سمت روحانی خواهد رفت.

,

در این خصوص رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی گفت: قالیباف با کناره‌گیری از انتخابات ایثارگری کرد و به تقویت جریان انقلاب پرداخت و توانست جریان انقلاب را تقویت کند و پیروزی بزرگی برای جریان انقلابی است.

,

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جلالی ضمن تقدیر و تشکر از سردار قالیباف به دلیل این اقدام مناسب اظهار کرد: قالیباف ایثارگری کرد و عقلانیت به خرج داد و توانست جریان انقلاب را با این انصراف تقویت کند.

,

وی خاطرنشان کرد:‌ قالیباف به دلیل حضور چشمگیری که در مناظره داشت توانست نظر بخشی از جامعه را به خود جلب کند.

,

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه رویارویی قالیباف با جریان دولت سبب شد آرای زیادی کسب کند گفت: تقابل وی با روحانی و جهانگیری طوری آنها را رو در روی کامل قرار داد که انصراف قالیباف سبب می‌شود تقریبا تمام آرای قالیباف به سمت حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی سوق داده شود.

,

وی ادامه داد: این آرا به طرف روحانی نمی‌رود زیرا تقابل به اندازه‌ای شدید بود که به تضاد تبدیل شده بود بنابراین دیگر اینطور نیست که کسی بگوید قالیباف رفت برخی از رأی‌ها به سمت روحانی می‌رود.

,

بعد از انصراف محمد باقر قالیباف به نقع رئیسی حامیان دولت درچار سردرگمی شده و رو به تناقض آوردند، از یک طرف فاز حمله به قالیباف که چرا انصراف داده است و باید به خاطر هوادارنش که به آنها قول داده بود  در گردونه انتخابات باقی می ماند را در فضای مجازی برای تخریب این حرکت ارزشمند راه اندازی کردند و از طرفی انصراف قالیباف را به نفع روحانی می دانند و حتی به دورغ این موضوع را مطرح می کنند که رای قالیباف به سبد روحانی ریخته خواهد شد، اما در نهایت باید گفت این حرکت قالیباف به نفع وحدت نیروهای انقلاب بود.

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه