اخبار داغ

معاون حفاظت امور اراضی منابع طبیعی البرز مطرح کرد؛

نقشه کاداستر ۲۵ درصد اراضی استان البرز تهیه شد/ ایجاد ۳۰۰ شغل پایدار با برون سپاری استعلامات در البرز

نقشه کاداستر ۲۵ درصد اراضی استان البرز تهیه شد/ ایجاد ۳۰۰ شغل پایدار با برون سپاری استعلامات در البرز
عبدالرضا ابراهیمی: نقشه کاداستر ۲۵ درصد اراضی استان البرز معادل ۱۱۰ هزار هکتار از ۴۳۴ هزار هکتار تهیه و منجر به صدور سند تک برگی به نام دولت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از البرز ۲۴ معاون حفاظت امور اراضی اداره کل آبخیزداری  و منابع طبیعی البرز روز گذشته (۲۵ اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه سیماک (سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور) بین ۱۳ دستگاه ارتباط الکترونیکی برقرار کرده است گفت: دفاتر پیشخوا دولت واسط بین دستگاه ها و مردم بوده و این نرم افزار برای نخستین بار در شهرستان ساوجبلاغ و پایلوت در البرز مورد استفاه و امسال در دستورالعمل اصلاحی پاسخگویی به استعلامات به صورت کشوری اجرایی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, البرز ۲۴ ,

عبدالرضا ابراهیمی با اشاره به عقد تفاهم نامه با منابع طبیعی و کشاورزی به عنوان بازوی فنی افزود: امروز نرم افزار استعلامات الکترونیکی توانسته است بین دفاتر پیشخوان، منابع طبیعی، سازما جنگل ها و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و افراد مورد صلاحیت ارتباط برقرار کند و مستندات مورد نیاز برای پاسخگویی با این شیوه به متقاضی اعلام می شود.

,

وی الکترونیکی کردن استعلامات را مانع صرف هزینه های سرسام آور دانست و اظهار داشت: با اجرای این طرح تا امروز ۳۷ شغل پایدار و ثابت در قالب ۱۷ دفتر پیشخوان و ۲۰ مهندس بدون تکیه بر منابع دولتی ایجاد شده است و تا پایان سال ۹۶ شاهد ایجاد ۳۰۰ شغل پایدار در استان البرز خواهیم بود که می تواند گام موثری در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال باشد.

,

ابراهیمی تصریح کرد: نقشه کاداستر ۲۵ درصد اراضی استان البرز معادل ۱۱۰ هزار هکتار از ۴۳۴ هزار هکتار تهیه و منجر به صدور سند تک برگی به نام دولت شده است و از ابتدای سال ۹۴ تا کنون ۱۷ هزار و ۳۴۲ هکتار سند مالکیت تک برگی به نام دولت صادر شد که در البرز رقم شاخصی محسوب و مانع زمین خواری خواهد شد.

,

وی با تاکید بر اینکه ماده ۵۴ قانون موانع تولید رقابت پذیر به رفع تداخلات در بخش اراضی پرداخته و سال ۹۵ در استان البرز تعهدات در بحث رفع تداخلات به صورت ۱۰۰درصدی انجام شده است گفت: تعهد امسال منابع طبیعی در رفع تداخلات ۵۰ هزار هکتر است.

,

معاون حفاظت امور اراضی اداره کل آبخیزداری  و منابع طبیعی البرز در خاتمه برداشت های غیر مجاز از معادن را موجب بروز پدیده ریزگرد در استان دانست  و افزود : بازسازی معادن فعال در سال ۹۶ در دستور کار قرار می گیرد و طرح حامی در راستای احیای عرصه های تخریبی بر اثر فعالیت های عمرانی و معدنی و توسعه اجرای طرح های منابع طبیعی با مشارکت مردم اجرا خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه