اخبار داغ

بر اساس نظریات و دیدگاه‌های دانشجویان صورت گرفت؛

بررسی برخی از موارد مطرح شده در مناظرات انتخاباتی ریاست جمهوری 96

بررسی برخی از موارد مطرح شده در مناظرات انتخاباتی ریاست جمهوری 96
رسم جدیدی که دولتمردان دولت یازدهم برای توجیه کم‌کاری خود در بخش‌های مختلف از جمله در مناظرات انتخاباتی از آن یاد کردند و می‌کنند، انداختن "مشکلات و بی‌تحرکی جامعه" بر عهده دولت‌ قبل است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایران روشن، به انتخابات ریاست جمهوری که نزدیک می‌شویم صحبت درباره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری نقل هر مجلس می‎‌شود. می‌توان گفت وسیع‌ترین برنامه سیاسی در ایران که هر چهار سال یکبار بخش زیادی از جامعه را درگیر خود می‌کند «انتخابات ریاست جمهوری» در این کشور است؛ در این ایام هر یک از کاندیداها با توسل به برنامه‌ خود برای بهبود اوضاع جامعه، مطرح کردن طرح‌های مهم اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... سعی می‌کند خود را در اذهان عمومی برجسته کند تا در پای صندوق‌های رأی برنده باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایران روشن، , ایران روشن، , ایران روشن، , ایران روشن، , ایران روشن,

رسم جدیدی که دولتمردان دولت یازدهم برای توجیه کم‌کاری خود در بخش‌های مختلف از جمله در مناظرات انتخاباتی از آن یاد کردند و می‌کنند، انداختن "مشکلات و بی‌تحرکی جامعه" بر عهده دولت‌ قبل است.

,

 

,

*تقصیر دولت قبل انداختن توجیه خوبی برای کم‌کاری‌های دولت نیست

, *تقصیر دولت قبل انداختن توجیه خوبی برای کم‌کاری‌های دولت نیست,

زهرا عزت‌الهی مسؤول واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم در گفتگو با خبرنگار ایران روشن ابراز داشت: انداختن مشکلات جامعه بر گردن دولت قبل توجیه خوبی برای کم‌کاری و کم تحرکی دولت نیست.

,

وی افزود: هر دولت که بر سر کار می‌آید با سیستمی مواجه است که حاصل عملکرد دولت قبل است، حال اگر سیستم دولت گذشته با برنامه‌هایی که وی دارد سازگار نیست نباید یک گوشه بنشیند و هر چه علت کم‌تحرکی را از او بپرسند بگوید تقصیر دولت قبل است، بلکه باید برای اجرای برنامه‌هایی که دارد نهایت استفاده را از زمان و همچنین نیروهای انسانی ببرد تا بتواند برنامه‌هایش را اجرا کند و کشور را به رشد برساند.

,

 

,  ,

*بخشی از کم‌کاری دولت یازدهم به علت کم توانی وزرای سالخورده آن است

, *بخشی از کم‌کاری دولت یازدهم به علت کم توانی وزرای سالخورده آن است,

مسؤول واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان قم همچنین ضمن انتقاد به بالا بودن سن و کم بودن توان وزرای دولت یازدهم گفت: این خوب است که افراد با تجربه در کنار دولت باشند ولی اگر به عنوان وزیر و سایر سمت‌های اجرایی وارد دستگاه دولتی شوند نتایج خوبی نخواهد داشت چون پتانسیل لازم برای کار کردن ندارند، حضور این افراد تنها به عنوان مشاور در بخش‌های مختلف در دستگاه دولتی خوب است.

,

ای دولت یازدهم گفت: این خوب است که افراد با تجربه در کنار دولت باشند ولی اگر به عنوان وزیر و سایر سمت‌های اجرایی وارد دستگاه دولتی شوند نتایج خوبی نخواهد داشت چون پتانسیل لازم برای کار کردن ندارند، حضور این افراد تنها به عنوان مشاور بخش‌های مختلف در دستگاه دولتی خوب است.

,

عزت‌الهی اضافه کرد: مسؤولان اجرایی باید جوان باشند، البته نه خیلی جوان ولی به حدی توانمند، پویا و فعال باشند که بخش‌های مختلف کشور از حرکت نایستد؛ در اظهارات دولتمردان دولت یازدهم در مناظرات پیدا بود که اگر دوباره در انتخابات به موفقیت برسند دوباره همچنین کابینه‌ای را بر می‌گزینند.

,

 

,

*برخی‌ از وزرا بجای رفع مشکلات مردم به فکر مال‌اندوزی بوده‌اند

, *برخی‌ از وزرا بجای رفع مشکلات مردم به فکر مال‌اندوزی بوده‌اند,

قبل از انتخابات می‌توان حدس زد که اعضای کابینه‌ای که هر کاندیدا در صورت پیروزی در انتخابات آن را ایجاد می‌کند دارای چه تفکراتی، چه عقاید سیاسی و در پیش گیرنده چه راهی خواهند بود چرا که معمولا احزاب مختلف سیاسی افرادی را در کابینه خود به کار می‌گمارند که در مرحله نخست همسو با همان  حزب سیاسی باشد و دوم اینکه مردم تمایل بیشتری به آن داشته باشند؛ ولی این موارد به تنهایی برای داشتن کابینه‌ای موفق و فعال کافی نیست، فعال بودن و پویایی، توانمندی فکری و اجرایی، ارتباط‌ گیری خوب با مردم و مسؤولان، ولایت پذیری، پیشینه خوب فردی و اجرایی و دغدغه‌مند بودن برای رفع مشکلات مردم در زمینه کاری مربوط به خود نیز از جمله مواردی است که باید در انتخاب افراد کابینه بسیار مورد توجه قرار گیرد.

,

متأسفانه طی سال‌های اخیر مردم مشاهده کرده‌اند که برخی از وزرا بیش از اینکه کار کنند به حاشیه‌ها پرداخته‌اند و به جای اینکه به فکر مردم باشند به فکر خود، اطرافیان خود و مال‌اندوزی بوده‌اند.

,

مناظراتی که در هر دوره انتخابات ریاست جمهوری به صورت زنده از صدا و سیما پخش می‎شود فرصت خوبی برای شناخت بیشتر کاندیداهای انتخاباتی، تفکرات و روندی است که هر یک از آنان در آینده طی می‎کنند، این مناظرات به گونه‎ای است که هر کاندیدا می‌تواند در مدت زمان مشخص و برابر با زمان سایر کاندیداها به ارائه نظرات و برنامه‌های خود برای دولتی که اگر به ریاست آن برسد اجرا می‌کند بپردازد و به این صورت مردم می‌توانند جامعه‌ای که هر کاندیدا در صورت موفقیت ایجاد می‌کنند را متصور شوند و بر اساس معیارهای جامعه برتر، در خلال توضیحات کاندیداها بهترین برنامه را انتخاب و به پردازنده آن رأی دهند.

,

در این دوره از انتخابات همانند سال‌های گذشته تقریبا از تمام طیف‌های مهم سیاسی ایران یک نامزد انتخاباتی وجود دارد، سه دوره مناظره بین نامزدهای انتخاباتی سال جاری صورت گرفته است که هر یک از این سه مناظرات حواشی و نکاتی را در دل خود داشت.

,

 

,

*قالیباف در مناظرات عملکرد بسیار درخشانی داشت

, *قالیباف در مناظرات عملکرد بسیار درخشانی داشت,

امیرحسین کلاته معاون بسیج دانشجویی دانشگاه قم با اشاره به سه دوره مناظراتی که تا کنون بین نامزدهای انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری سال 96 برگزار شده است ابراز داشت: در ابتدا تصور می‌شد آقای میرسلیم نامزد نماینده حزب مؤتلفه توانایی چندانی برای شفاف سازی مسائل کشور برای مردم ندارد و تنها برای زنده نگه داشتن نام حزب «مؤتلفه» وارد عرصه رقابت‌های انتخاباتی شده است ولی آن چیزی که وی در دومین و سومین دوره مناظرات با انتقاد صحیح و منطقی از عملکرد دولت و بیان راهکارهایی مفید برای بهبود اوضاع جامعه از خود نشان داد بر این تصورات خط کشید.

,

وی افزود: محمد باقر قالیباف نقدهای وارده به دولت را به صورت مستند، منطقی و عامه پسند مطرح کردند که این تأثیر خوبی بر رشد آگاهی مردم نسبت به عملکرد دولت داشت.

,

 

,  ,

*حمایت از واردات پوشاک توسط اعضای نزدیک به دولت قبیح است

, *حمایت از واردات پوشاک توسط اعضای نزدیک به دولت قبیح است,

بهبودی، مسؤول واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه اصول دین نیز با اشاره به حمایت کاندیداهای اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری طی مناظرات از اقدام دختر وزیر مبنی بر واردات سنگین پوشاک خارجی به کشور گفت: در نظام اسلامی کسی حق ندارد برای تأمین منافع شخصی خود، منافع هزاران نفر دیگر را ضایع کند، واردات این حجم بسیار زیاد پوشاک خارجی توسط دختر وزیر، آن هم وزیری که باید اشاعه دهنده فرهنگ  ایرانی و اسلامی به فرزندان این جامعه باشد بسیار قبیح و غیر قابل توجیه است.

,

وی همچنین با بیان اینکه با وجود اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران خطاب به کاندیداهای ریاست جمهوری فرمودند:« رئیس جمهور آینده باید نگاهش به داخل باشد.» ولی آقای روحانی و کاندیدای پوششی ایشان یعنی اسحاق جهانگیری باز هم در مناظرات تلویزیونی می‌گویند که برنامه‌شان برای رشد اقتصاد کشور جذب سرمایه گذار خارجی هست، عنوان داشت: این اظهارات دولتمردان دولت یازدهم نشان دهنده این است که آنان باز هم در زمینه اقتصادی می‌خواهند سیر گذشته یعنی نگاه به خارج را دنبال کنند چه از راه جذب سرمایه گذار خارجی و چه روش‌های دیگر که طبیعتا مثل برنامه‌های قبلی‌شان بی نتیجه خواهد بود.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه