اخبار داغ

حجت الاسلام رئیسی در سفر به کرج؛

سند برجام و رفع مشکلات کشور نیازمند یک دولت جهادی انقلابی است/ حقوق شهروندی یعنی فقیر و مستمند در کشور بی نان شب نخوابد

سند برجام و رفع مشکلات کشور نیازمند یک دولت جهادی انقلابی است/ حقوق شهروندی یعنی فقیر و مستمند در کشور بی نان شب نخوابد
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری: حقوق شهروندی آن است که بیکار کار داشته باشد و فقیر و مستمند در کشور بی نان شب نخوابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از البرز ۲۴ کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز (۲۶ اردیبهشت) در جمع مردم کرج با بیان اینکه مردم مولفه قدرت بوده و سایه جنگ را با بصیرت و حضور در صحنه از سر کشور برداشتند گفت: آنچه امروز پیش روی ماست اقتدار، عزت و عظمت برای نظام اسلامی به برکت خون شهیدان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, البرز ۲۴ ,

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی افزود: این نگاه که ما بیگانه را برای رفع مشکلات موثر بدانیم باید اصلاح شود و به توانایی ملت چشم دوخت چرا که ما معتقدیم همه مشکلات و قفل ها با حضور مردم و تقش دادن به نخبگان جامعه حل خواهد شد یعنی کلید قفل ها و حل مشکلات در کشور ملت غیور و سلحشور و جوانان برومند کشور هستند.

,

وی اظهار داشت: قفل کسب و کار، بیکاری، فساد اداری و تبعیض را می توان با حضور مردم به عنوان کلید مشکل گشا حل کرد چرا که ما در کشور امکانات کمی نداریم و از منابع غنی برخورداریم و ذخائر، معادن و بسیاری از ثروت ها را دارا هستیم، امروز مشکل کشور ما کمبود نقدینگی، آب، خاک حاصلخیز، ارتباط ۳ هزار کیلومتری با دریا نداریم.

,

حجت الاسلام رئیسی مشکل کشور را ضعف مدیریت اجرایی و اقتصادی دانست و تصریح کرد: با ضعف مدیریت کاری پیش نمی رود، امروز در هر خانواده سه نفر بیکارند و یک میلیون تحصیل کرده بیکار داریم و اگر سالی حداقل یک میلیون شغل ایجاد نشود بحران بیکاری حل نخواهد شد.

,

وی گفت: با همین امکانات و منابع کشور امکان حل مشکل بیکاری وجود دارد و اگر اقتصاد دریا را فعال کنیم بسیار اشتغال زاست، همچنین باید اقتصاد حوزه IT و فضای مجازی، تولید محتوا و نرم افزار را رونق داد را که کشوری همچون هند معادل پول نفت ما از این حوزه درآمد خواهد داشت.

,

حجت الاسلام رئیسی افزود: بنده به عنوان یک مدیر ۲۰ ساله در کرج سال ۵۹ فعالیت کردم و ۲ سال و نیم با اعتماد امام (ره) به جوانان و لطف شهید بهشتی در این شهر حضور داشتم لذا امروز اعلام می کنم که می توانیم سالی یک میلیون شغل ایجاد کنیم درحالیکه اقایان اعلام می کنند نمی شود. آقای روحانی اگر می گویید نمی شود چرا با صراحت قانون که باید ۱۲ درصد به ۸ درصد برسد چرا خود را به مردم عرضه کردید تا آنها شما را انتخاب کنند؟

,

وی اظهار داشت: عامل بیکاری و قاچاق کالا را می توان در کشور به صورت سیستمی حل کرد چرا که با سامانه جامع اطلاعات بین نظام بانکی، گمرک، ثبت سفارش و نظام های نظارتی می توان اطلاعات اقتصادی را برای مردم پشت ویترین گذاشت و نباید محرمانه اقدام کرد لذا من و آقای قالیباف در برنامه خود به این رقم رسیدیم که می توانیم با منابع موجود یک میلیون شغل ایجاد کینم.

,

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه می توان ازدواج ۱۱ میلیون جوان را در کشور تسریع کرد گفت: امروز با معادل هزینه هر یک میلیارد دلار قاچاق کالا می توان ۱۰۰ هزار شغل ایجاد کرد لذا با ۱۰ میلیارد دلار از ۱۸ میلیارد دلار قاچاق کالا می توان زمینه ایجاد یک میلیون شغل را فراهم کرد

,

وی افزود: دولت باید از کسانیکه سفره آنها به دلیل فاصله تبلیغاتی روز به روز کوچک تر می شود حمایت کند و زندگی دهک های پایین با فقر مطلق را تغییر کند اما عده ای می گویند با کدام منابع؟ امروز آب، برق، نفت، گاز و … گران شد و ۴۰ هزار میلیارد به ۸۰ هزار میلیارد رسید اما آیا قانون به این توجه نمی کند که یارانه باید به مردم برسد؟ روزهای انتخابات شما تحت پوشش سازمان های حمایتی را سه برابر کردید و باید سوال کرد که منابع تبلیغات انتخابات را از کجا فراهم آوردید؟

,

حجت الاسلام رئیسی اظهار داشت: طی چند شب گذشته برای کسانی که خودشان یارانه آنها را قطع کرده اند پیامک ارسال شد که بیایید یارانه خود را دریافت کنید اما سوال ما این است که پول ان را از کجا آوردید؟ شما می گویید پول نیست اما ۱۰ میلیون تومان به هر دهیار از فلان بانک دادید درحالیکه اعلام کردید پول نداریم لذا اگر شما برای کار تبلیغاتی این اقدام را انجام نداده اید این مبلغ را از کجا آوردید؟

,

وی تصریح کرد: شهرک های صنعتی و کارخانه های کرج چرا تعطیل شد؟ پیش از این مشکل ما نداشتن کار برای جوانان بود اما امروز پدران نیز بیکار شده اند، ما سخن و حرف کسانی هستیم که روزنامه ندارند و حرفشان در این کشور شنیده نمی شود، شما با حساسیت فساد را در نظام اداری دنبال کنید چرا که در خظ مقدم مقابله با آن رئیس دولت و وزرا باشند.

,

حجت الاسلام رئیسی گفت: ما در دولت کار و کرامت با ساز و کارها و اصلاح نظام اداری اجازه تولید فساد را نخواهیم داد، امروز مشکل فقر، فساد و بیکاری نه با شعار بلکه با ساز و کار حل شده و از جامعه رخت بر خواهد بست، عده ای با رقیب هراسی می گویند ما می خواهند دیوار بکشند اما ما دیواری بسیار بلند بین چپاول گران و حقوق مردم ایجاد خواهیم کرد.

,

وی افزود: آقایان آمار می دهند که مالیات ما امسال برای اولین بار در کشور بر نفت افزایش یافته است اما مالیات را از چه کسی گرفتید؟ کسانی که یقه سفید بوده و فرار مالیاتی دارند کاسبی که خوش حساب است و اسم ارزش افزوده را بر آن می گذارید اما گرفتن گرفتن مالیات از یک فرد خوش حساب به این شکل هنر است یا کسی که میلیاردی حق این ملت را با فرار مالیاتی ضایع می کند؟

,

حجت الاسلام رئیسی اظهار داشت: چرا مردم را می ترسانید، من در تلویزیون هم اعلام کردم که شما دولت مستقر هستید و امکانات دارید لذا می توانید به مردم بگویید می خواهید اقدامات خود را کامل می کنید تا آنها به شما رای دهند اما باید از مردم سوال کرد که آیا دولت به وعده های خود عمل کرده است؟ مگر شما ۴ سال قبل نگفتید بازار ما از کالای چینی پر شده است؟ اما امروز باید دید این مهم کاهش پیدا کرده است یا افزایش چرا که سالیانه ۵ میلیارد دلار در دولت های قبل ورود کالا بود درحالیکه در دولت یازدهم سالیانه ۱۰ میلیارد دلار کالای چینی معادل ۲ برابر قبل را شاهد بوده ایم.

,

وی تصریح کرد: باید بگویید ۴ سال با کشور چه کردید؟ از من سوال شد برنامه شما تبلیغات یا کار تلویزیونی است؟ اما من اعلام کردم از همه موثرتر حق مردم است چرا که رمدم عقل و فهم دارند و تفاوت بین کار تبلیغاتی و خدمت برای مردم را می دانند. آقایان می گویند برنامه، ما هم معتقدیم برنامه لازم است اما سوال من این است که شما به برنامه های خود عمل کردید؟ شما در سیاست گذاری برنامه ششم توسعه حضور نداشتید و آیا آن را اجرایی کردید؟

,

حجت الاسلام رئیسی گفت: برنامه نوشتن لازم است اما آنچه در میدان تعیین کننده است اقدام و عمل خواهد بود نه حرف، شما جلسه ای به عنوان حقوق شهروندی گذاشتید اما صرفا از یک کتاب رونمایی کردید اما آیا مشکل مردم در حقوق شهروندی رونمایی از یک کتاب است؟ کشور قانون اساسی دارد و حقوق شهروندی آن است که بیکار کار داشته باشد، فقیر و مستمند در کشور بی نان شب نخوابد، زن و دختر ما بتواند شغل با منزلت و کرامت داشته باشد و نحصیل کرده ما با دکترا و فوق لیسانس از فرزند و همسرش خجالت نکشد.

,

وی افزود: معنای حقوق شهروندی این است که به خانواده های مدافع حرم بی احترامی نشود، کارگاه های ما تعطیل نشود، ایرانی برای ایرانی بودنش در خارج از مرز احساس افتخار کند نه اینکه پاسپورت ایرانی را شما از آن جایگاه خود تنزل دادید، حقوق شهروندی این است که فرهنگی ما به عنوان تربیت کننده آینده سازان کشور زمانیکه که می خواهد دختر خود را عروس کند و از صندوقی که متعلق به اوست بهره ببرد نه اینکه عده ای دارایی وی را به غارت ببرند.

,

حجت الاسلام رئیسی اظهار داشت: ۳ مسئله نگاه به جوانان، بیگانگان و ذخائر کشور باید تغییر یابد اما آقایان گفتند ما می خواهیم به گذشته بازگردیم درحالیکه ما اعلام می کنیم نه بازگشت به گذشته، نه تحمل وضع موجود بلکه تغییر به نفع مردم را در دستور کار خواهیم داشت، زمان جنگ مردم تمام سختی ها را تحمل کردند اما امروز مشکل ما منابع نیست، چرا شما با پول های بلوکه شده کارخانه ها را فعال نکردید تا کارگران بیکار نشوند؟

,

وی تصریح کرد: ما معتقدیم تغییر باید با اراده پولادین مردم و جوانان باید اتفاق بیافتد، شهدا رفتند و ما امروز غصه و خون جگر می خوریم چرا که برای بیکاری که می توان آن را حل کرد عده ای در برابر زن و فرزند خود خجالت زده می شوند، مردم نداشتن را تحمل مر کنند اما تبعیض را هرگز نمی پذیرند، کمبودها برای آنها دلنشین بوده و ناکارآمدی خوشایند آنها نیست و با فساد اداری هیچگاه کنار نخواهند آمد.

,

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خاتمه خاطر نشان داشت: به نظر من و آقای قالیباف کشور هم سند برجامش و رفع مشکلاتش نیازمند یک دولت جهادی انقلابی است و امیدواریم به لطف خدا و عنایت امام رضا (ع) و با کمک مردم تغییر وضعیت در روز ۲۹ اردیبهشت به دست توانای مردم رقم بخورد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه