اخبار داغ

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی؛

باید به فردی رأی دهیم که موجب انسجام در جامعه شود

باید به فردی رأی دهیم که موجب انسجام در جامعه شود
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: باید به فردی رأی دهیم که موجب انسجام در جامعه گردد، اکنون دولتی باید برسرکار بیاید که در سیاست خارجه خودش دیپلماسی اقتصادی داشته باشد نه اینکه با ضعف برخورد کند، ما امروز این قدرت را داریم، فقط مردم باید تصمیم بگیرند برای تغییر.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سایت کریمه، فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی طی سخنرانی در مسجد محمدیه باجک قم، اظهار داشت: انرژی هسته ای در زمان دولت سازندگی و اصلاحات کارهایش شروع شده بود، آن هم بدلیل این که سران کشور به این نتیجه رسیده بودند که ما در کنار انرژی گاز و نفت نیاز به یک منبع انرژی دیگری هم داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کریمه,

وی افزود: اما کشورهای غربی با این موضوع مشکل داشتند، زیرا از یک سو از فرار مغزها جلوگیری کرده و از سویی دیگر انرژی هسته ای موجب پیشرفت سایر تکنولوژی ها در ایران می شد.

,

عباسی ادامه داد: بنیان گذران هسته ای در ایران همان مدیران بودند که در زمان 8 سال دفاع مقدس تجارب بسیار خوبی در حوزه مدیریتی کسب کرده و پرورش یافته بودند.

,

وی بیان داشت: شروع مشکل ما در زمینه هسته ای با آژانس در سال 82 و در زمان ریاست جمهوری خاتمی شروع شد که چند کشور بعد از مطلع شدن از فعالیت هسته ای ایران به آژانس اعتراض کردند که ایران بدنبال سلاح هسته ای است.

,

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی عنوان کرد: رئیس تیم مذاکره کننده در آن زمان آقای روحانی بود که همه چیز را تعطیل و به حالت تعلیق درآورد و در نهایت پرونده ما را سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان، به بهانه این که ایران به دنبال سلاح است به شورای امنیت فرستادند.

,

وی تصریح کرد: در زمان دولت احمدی نژاد 8 سال دولت مقاومت کرد و با تحریم ها و سختی هایش کشور را اداره کرد که بسیاری از تحریم ها بعد از عباسی گفت: سال 88 با راهنمایی عده ای از داخل تشدید شد؛ تا اینکه در سال 92 که فردی آمد گفت سانتیفیوژ بچرخد و چرخ زندگی مردم هم بچرخد و مردم را فریب دادند.

,

وی ابراز داشت: برجام یعنی چه؟ برجام یعنی شکست محض! یعنی نابودی راکتر اراک و ریختن بتون در دل آن! این در حالی است که سرریز این تکنولورژی می توانست سایر چرخ های کشور را به حرکت در آورد.

,

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی افزود: عده ای برجام را فتح الفتوح می دانند که باید بگوییم خیر این گونه نبوده بلکه پذیرفتن یک چیز غلط و نسبت دادن آن به دولت قبل است در حالی که آن دولت فقط مقاومت کرده بود.

,

وی یادآور شد: عده ای در مناظرات اسم از اعدام می برند من سوال میکنم چه کسی را اعدام کردند افرادی که اعدام شدند چه کسانی بودند؟ جز گروهی تروریست که ترور، بمب گذاری و خیانت به کشور می کردند؟

,

عباسی ادامه داد: وظیفه قوه قضائیه چییست؟ آیا جز اجرای قانون است؟ چه کسانی اعدام می شوند؟ حال چه شده است که عده ای برای جذب رای می آیند و موضوع اعدام را مطرح می کنند و به چه کسی می خواهند نسبت دهند؟

,

وی خاطرنشان کرد: دولت گذشته بعد از شهادت شهید شهریاری شاگردان ایشان را جذب کرد، اما این دولت چه کرد؟ همه این افراد را متفرق کرد، بعد هم می گویند ما کسی را اخراج نکردیم و می گویند کسی حرف نزند و اگر کسی حرف بزند پرونده سازی می کنیم! آیا این است آزادی بیان؟!

,

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: بحث دیگر، زیر سوال بردن بنیه دفاعی کشور توسط این اقایان است، متاسفانه امروز برخی از اقایان اعتقادی به ایستادگی ندارد و ما را از سایه جنگ می ترسانند، مگر این اقایان چه سر و سری با سلطه طلبان جهان دارند که فکر می کنند چیزی را می توانند تغییر دهند!

, ،,

وی گفت: اکنون سوال ما از این دولت این است که چرا باید در قراردادهای نفتی بیش از 55 اشکال وجود داشته باشد؟ مگر شما حقوقدان نیستید؟ مگر کارشناس نداشتید؟ مگر با سواد نیستید؟ پس چرا باید این اشکلات باشد؟ و یا سند 2030 این خفت بزرگ را پذیرفتند؟!

,

عباسی اظهار داشت: در بحث بین الملل، عده ای در داخل می گویند که ما چه کاری با سوریه و عراق داریم؟ اینها کی می خواهند بفهمند که ما باید اقتدار منطقه ای را حفظ کنیم، ما نباید بگذاریم دولتهای اطراف ما ضعیف شوند، اکنون زمان چیدن میوه مقاومت است اما عده ای برای کسب رای همه چیز را نابود می کنند و به ناحق زیر سوال می برند؟

, ،,

وی در پایان خاطرنشان کرد: لذا باید به فردی رأی دهیم که موجب انسجام در جامعه گردد، اکنون دولتی باید برسرکار بیاید که در سیاست خارجه خودش دیپلماسی اقتصادی داشته باشد نه اینکه با ضعف برخورد کند، ما امروز این قدرت را داریم، فقط مردم باید تصمیم بگیرند برای تغییر.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه