اخبار داغ

حسن هانی زاده:

طرح کردن شبح جنگ شعاری است برای جمع کردن رای/ جناحی که در مقابل امریکا ایستادگی کند، تندرو نامیده می شود

طرح کردن شبح جنگ شعاری است برای جمع کردن رای/ جناحی که در مقابل امریکا ایستادگی کند، تندرو نامیده می شود
حسن هانی زاده: طرح کردن شبح جنگ شعاری است که برای جمع کردن رای و همچنین این افراد باید بدانند که اینگونه صحبت ها فقط امریکا را تحریک می کند و نتیجه دیگری ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده کارشناس سیاست خارجی در گفت و گو با انقلاب نیوز، درباره رابطه امریکا و عربستان گفت: سفر دونالد ترامپ یک سفر تسلیحاتی تجارتی است ضمن اینکه او گفته هزینه دفاع از عربستان را امریکا نخواهد داد، لذا این سفر قبل از اینکه یک سفر سیاسی باشد به صورت کاملا تجاری انجام می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز,

 

,

هانی زاده در ادامه گفت: ترامپ با هدف جذب دلار های عربستان و خالی کردن خزانه آنها است که تصمیم به  این سفر گرفته است.این سفر به دلیل اینکه سیاست ها عربستان در یمن و سوریه به نتیجه نرسید دارای اهمیت فراوانی است.شکست عربستان در سیاست های بین المللی این کشور را به انزوای سیاسی کشانده است و آنها فکر می کنند که امریکا می تواند آنها را از این انزوا رهایی بدهد.

,

 

,

هانی زاده درباره اظهارات روحانی در سه مناظره که مدام می گوید این دولت توانست از جنگ جلو گیری کند نیز تاکید کرد: امنیت ملی بر روی چند مولفه برقرار شده است، یک، هدایت و رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری است که سکان اصلی امنیت ملی این کشور را در دست دارند. دوم قدرت نظامی کشور ایران است و عامل بازدارنده در منطقه است که اجازه حمله امریکا را تا کنون نداده است. وحدت و انسجام داخلی نیز عامل دیگری برای امنیت ملی است که باعث ثبات ایران در این گستره طوفان زده شده است.

,

 

,

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: این سه عامل است که در واقع باعث استحکام امنیت ملی شده است و مطمئن باشید اگر امریکا می توانست به ایران حمله کند تا امروز این کار را کرده بود و آنها به خاطر این سه عامل جرات حمله به ایران را ندارند. طرح کردن شبح جنگ شعاری است که برای جمع کردن رای و همچنین این افراد باید بدانند که اینگونه صحبت ها فقط امریکا را تحریک می کند و نتیجه دیگری ندارد.

,

 

,

هانی زاده در پاسخ به این سوال که کدام جناح در داخل کشور برای امریکایی ها سودمند تر هستند نیز گفت: برای امریکایی ها فرقی نمی کند که کدام جناح بر سر کار بیاید ولی قطعا کسانی که  از مولفه های انقلاب دست بردارند برای آنها بسیار سودمند هستند.جناحی که بتواند در مقابل امریکا ایستادگی کند نیز تندرو خوانده می شود و افرادی که در مقابل امریکا سر فرود بیاورد و تسلیم شود برای ایران تهدید محسوب می شود.

,

انتهای پیام/ف

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه