اخبار داغ

گزارشی از کلینیک آیت الله کاشانی کرمان؛

بی تدبیری مسئولین کلینیک آیت الله کاشانی کرمان/درمانگاه 48 ساله ای که به جای درمان دردآفرین است

بی تدبیری مسئولین کلینیک آیت الله کاشانی کرمان/درمانگاه 48 ساله ای که به جای درمان دردآفرین است
کلینیک آیت الله کاشانی کرمان قدمت 48 ساله دارد و همواره برای بیمارانش مشکل آفرین بوده است (مشکل نوبت دهی تلفنی، نبود آزمایشگاه پیشرفته و بهداشتی، نبود متخصص سونوگرافی، برخورد بد پرسنل پذیرش، عدم پاسخگویی و ویزیت خوب پزشکان) از جمله مشکلات این کلینیک است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آرمان کرمان ، کلینیک آیت الله کاشانی به همراه بیمارستان  در سال ۱۳۴۸ احداث شد و به عنوان یکی از مراکز مهم درمانی در سطح استان با دارا بودن ۱۰۰ تخت بستری در بخش های عمومی همچون زایشگاه ، جراحی و اورژانس پاسخگوی بیماران و مراچعه کنندگان در سطح شهر و نیز استانهای همجوار بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان کرمان, .,

در سال 1369 همراه با تغییرات سازمانی در اداره بیمارستانها ، این مرکز درمانی نیز تحت مدیریت و سرپرستی تامین اجتماعی قرار گرفته و پذیرای بیمه شدگان این سازمان بوده است. در طول این سال ها با افزایش تعداد بیمه شدگان محترم و از طرفی عمومی شدن بیمارستان برای پذیرش سایر اقشار جامعه و بیمه شدگان سایر سازمانهای بیمه گر، این بیمارستان شاهد گسترده شدن فضای فیزیکی و افزایش تخت های بستری و همچنین سایر بخش های تخصصی بوده است که متاسفانه به علت در نظر نگرفتن نیازهای واقعی و عدم طراحی مناسب ساختار فیزیکی بیمارستان اولیه ، افزایش این بخش هاهمراه با پراکندگی و عدم ارتباط صحیح فیزیکی مورد نیاز یک بیمارستان بوده است. در حال حاضر این بیمارستان با 202 تخت فعال ، علاوه بر بخش های تخصصی فوق الذکر ، دارای واحدهای پلی کلینیک ، اطفال ، زنان و زایمان ، اتاق عمل ، رادیولوژی،سی تی اسکن، فیزیوتراپی ، آزمایشگاه ، پاتولوژی ، آندوسکوپی ، سی سی یو ، داروخانه همراه با واحدهای اداری و تدارکاتی برای مدیریت این مجموعه است

,

.

, ., ,

بیمارستان پیامبر اعظم (ص) نام جدید بیمارستان آیت الله کاشانی کرمان است که از مهر ماه 1393 در ساختمان جدید بطور رسمی افتتاح شده است.

,

بیمارستان آیت الله کاشانی در سال 1348 با 60 تخت با نام بیمارستان 24 اسفند شروع به کار نموده است.در ابتدا ساختمان های بخش جراحی و پلی کلینیک کل ساختار بیمارستان را تشکیل می دادند بعد از انقلاب این بیمارستان به نام دکتر مصدق تغییر نام داده و بخش اورژانس نیز به ساختمان بیمارستان اضافه شد. در سال 1360 ساختمان بخش اطفال و داخلی و ccu به عنوان یک ساختمان نیمه تمام به مجموعه ساختار بیمارستان ملحق شده و تبدیل به بخش اطفال وامور اداری بیمارستان گردید. در سال 1364 ساختمان اداری و مالی بیمارستان علیرغم خدمات فراوانی که در عرصه درمان شهرستان کرمان ارائه می کرده است، ظرف مدت 2 دهه گذشته کمتر مورد رسیدگی قرار گرفته و ساختار فیزیکی و تاسیسات آن مستهلک و فرسوده گردیده است و فرسودگی بیمارستان تا آنجا پیش رفته که فکر ساخت بیمارستان جدید جایگزین ایده بازسازی اساسی بیمارستان گردید.

, ccu,

, ,

هر روز تعداد چندین هزارنفر  از بیماران کرمانی و شهرستانی به کلینیک آیت الله کاشانی مراجعه می کنند ، وقتی وارد کلینیک می شوی متوجه می شوی که تعداد زیادی دم گیشه پذیرش برای گرفتن نوبت صف کشیده اند.

,

گفته می شود پذیرش فقط برای پزشکان داخلی و عمومی نوبت حضوری می دهند و بیماران باید  برای پزشکان متخصص نوبت تلفنی داشته باشند، با این همه باید  برای گرفتن نوبت حضوری نیز در صف باشند.

,

دو عدد سیستم نوبت دهی تلفنی برای کسانی که روز قبل از طریق تلفن نوبت گرفته اند در کنار پذیرش نصب شده است و تنها طی چند روز از آن استفاده شد ، و در حال حاضر این دو سیستم که خدا می داند هزینه آن چقدر شده بدون استفاده می باشد.

,

, ,

به گفته مسئولین کلینیک ،سیستم نوبت‌دهی تلفنی از طریق سیستم تلفن گویا یا به واقع همان سیستم صف الکترونیکی در اصل یکی از ابداعات در زمینه اتوماسیون بوده که با به کارگیری آن ، صف فیزیکی حذف و صف مجازی به صورت نرم‌افزاری و پیشرفته تشکیل و کنترل می‌شود. بر همین اساس باتوجه به ازدحام مراجعین سرپایی به درمانگاه  در شیفت صبح به ویژه در صبح زود مشکلات عدیده‌ای برای مراجعین ایجاد کرده بود و از این رو باتوجه به بار ترافیکی بسیار بالا، بسیاری از بیماران مجبور بودند برای دریافت نوبت، صبح زود به درمانگاه مراجعه کنند و در این روند، زمان زیادی از مراجعان تلف می‌شد. به همین منظور با پیگیری سیستم مدیریت و همکاری و همت پرسنل واحد رایانه مرکز ، مقرر شد نرم‌افزار سیستم نوبت‌دهی تلفنی برای مراجعین سرپایی درمانگاه مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی راه‌اندازی شود.

,

, ,

ولی متاسفانه هر روز با اعتراض بیماران روبرو می شوی و همه می گویند که نوبت دهی تلفنی خیلی مشکل است ، ساعات نوبت دهی از ساعت 12 ظهر شروع می شود که متاسفانه همیشه اشغال است ، با برخی از بیماران که در این رابطه صحبت می کردم  می گفتند باور کنید  بعد از سه روز موفق به گرفتن نوبت شدیم هر چه هم اعتراض می کنیم کسی جوابگو نیست.

,

تعدادی هم از شهرستان آمده بودند و معترض بودند که هر چه تماس گرفتیم موفق به دریافت نوبت نشدیم ، مجبور شدیم خودمان حضوری بیاییم ، حالا که آمدیم پذیرش می گوید حضوری فقط برای پزشکان داخلی و عمومی نوبت می دهد و برای متخصصین باید نوبت تلفنی بگیرید ، هر چه التماس کردیم قبول نکردند حتی گفتیم که از شهرستان آمدیم ، به همین خاطر برای اینکه این همه راه آمدیم برای پزشک داخلی نوبت گرفتیم ، ما از این کلینیک راضی نیستیم و هر موقع که اعتراض کردیم می گویند بروید با مسئول درمانگاه و یا رئیس بیمارستان صحبت کنید.

,

, ,

گفته می شود که کلینیک آیت الله کاشانی برای سیستم تلفنی تقریبا مبلغ 20 میلیون تومان به مخابرات پرداخت نموده است و به همین خاطر کوتاه نمی آید و می گوید حتما باید تلفنی نوبت گرفته شود.

,

یادم هست یک روز ظهر یک خانم میانسال برای گرفتن نوبت پزشک متخصص آمده بود با برخورد منفی پذیرش مواجه شده بود فریاد می زد شما کرمانیها هر بلایی سرتان بیاید حقتان است ، من هر چه سعی کردم نتوانستم تلفنی نوبت بگیرم با این حال خرابم آمدم حضوری ولی این طور برخورد با من می شود، جلو رفتم و گفتم مگر شما کجایی هستید ؟ گفت من تهرانی هستم ولی چند سال است به خاطر شغل همسرم کرمان ساکن هستیم.

,

متاسفانه برخورد برخی از پرسنل پذیرش هم مناسب نیست و این را بالعینه شاهد بوده ام.

,

, ,

از آن زمانی هم که نوشتن دارو بصورت سیستماتیک شده و پزشکان به جای اینکه دارو را روی نسخه بیمار بنویسند آن را از طریق سیستم ثبت می کنند باعث شده که زمان بر شود و برخورد پزشکان هم با بیماران چندان مناسب نیست، گاهی اوقات پزشک آنقدر محو وارد کردن دارو داخل سیستم می شود که خیلی به صحبت های بیمار توجه نمی کند، گاهی اوقات حتی حاضر نیستند یک فشارخون از بیمار بگیرند و یا او را معاینه کنند، اکثر مواقع فقط بیمار از درد درون و برونش می گوید و پزشک مشغول نوشتن دارو داخل سیستم است و کاری به معاینه بیمار ندارد، بیمار در حال تشریح بیماری اش است و پزشک سریع زنگ را به صدا در می آورد که نوبت بعدی، بارها خودم شاهد این موضوع بوده ام.

,

حتی با اینکه پزشکان دارو را از طریق سیستم به داروخانه اعلام می نمایند ، نسخه پیچ های داروخانه نیز دچار اشتباه شده و داروی اشتباهی به بیماران داده اند، یکی از آنان خود من بودم که به جای قرص معده به من قرص آلزایمر دادند که اگر آن را استفاده می کردم باعث خونریزی معده و کبدم می شد، چون قبلا خودم مدتی در داروخانه کارکرده بودم سریع متوجه اشتباه بودن دارو شدم و به داروخانه مراجعه کردم ولی آنها زیربار اشتباه خود نرفتند و گفتند که خود پزشک چنین دارویی را نوشته است.

,

, ,

با رئیس بیمارستان دکتر اشرافی تماس گرفته و موضوع را با وی مطرح کرده و حضورا خدمتشان رسیدم ، وی پس از رویت کردن این دارو ، مسئول فنی داروخانه را خواست و پس از اینکه متوجه شد که اشتباه از طرف داروخانه بوده شخصا عذرخواهی کرد و قول داد که با مسئول این اشتباه برخورد نماید. خدا داند که روزانه چقدر از این اشتباهات پیش می آید و کسی هم پاسخگو نیست.

,

همانطور که قبلا متذکر شدم ساختمان جدید آیت الله کاشانی که به پیامبر اعظم (ص) تغییر نام یافت متاسفانه درمانگاه ندارد و این کلینیک آیت الله کاشانی با قدمت 48 ساله که روی دیوارها و سقف هایش ترک خورده و پله هایش فرسوده شده و از لحاظ بهداشتی در وضع خوبی نیست.

,

, ,

آزمایشگاه این کلینیک در زیرزمین قرار دارد جایی به دور از هر گونه رعایت بهداشت ،نوبت آزمایشگاه به صورت دو هفته ای و گاهی اوقات به سه هفته می رسد، وضع دستشویی آن برای نمونه گیری  واقعا افتضاح است و بارها در این رابطه تذکر داده شده ولی متاسفانه تاکنون اقدامی نشده است.

,

بیمارانی که به کلینیک مراجعه می کنند همه آنها بیمه تامین اجتماعی هستند بالاخره در قبال بیمه بودنشان هزینه پرداخت می کنند و دولت موظف است که در قبال آن  امکانات لازم را در اختیارشان قرار دهد. و نگوید اگر می خواهید به شما خوب رسیدگی شود به مطب خصوصی مراجعه کنید و برای آزمایشگاه بیمار برای همان روز که بیماراست و حالش خوب نیست نیاز به آزمایش دارد نه 20 روز بعد، در این رابطه چه کسی می خواهد جوابگو باشد خدا می داند؟؟؟؟!!!!

,

مسئولین برای رد اتهام از خود تنها عذرخواهی و چشم را یاد گرفته اند ولی عملا کاری انجام نمی دهند. امیدواریم با آمدن دولت دوازدهم بی تدبیری دولت یازدهم جبران شود.

,

گزارش از: مهین نامجو

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه