اخبار داغ

تلاش های عجیب دولت برای جلب نظر روستاییان

دولت با روستاییان چه می کند؟/ قطع و وصل هایی که رای می خواهند

دولت با روستاییان چه می کند؟/ قطع و وصل هایی که رای می خواهند
یکی دیگر از اتفاقات شگفت آور این انتخابات، وصل شدن یارانه کسانی بود که پیش از این توسط دولت قطع گردیده بود و دولت یازدهم در یک اقدام عجیب و در آستانه انتخابات، واریز یارانه به این افراد را از سر گرفت که با واکنش های بسیاری از سوی فعالین و چهره های سیاسی و اقتصادی مواجه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسیم زنجان، رقابت های انتخاباتی صحنه رویارویی است و هر جریان فکر تلاش می کند تا با تمام توان بر رغیب غلبه کرده و پیروزی خود را رقم زند. در این شرایط، گاها اقداماتی صورت می پذیرد که از قاعده و منطق یک رقابت سالم و منصفانه فاصله می گیرد و نشان دهنده نوعی بداخلاقی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم زنجان,

تهدید عجیب روستاییان به قطع یارانه

, تهدید عجیب روستاییان به قطع یارانه ,

وطن امروز در شماره روز 25 اردیبهشت خود نوشت: «در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال 96 یک پدیده بسیار تلخ و شگفت‌آور رخ داد. ماجرا از این قرار است که با پایین آمدن رای حسن روحانی در روستاها مسئولان دولتی دست به کار شده اند و به مردم روستاها می‌گویند با توجه به اینکه روال است رئیس‌جمهور مستقر همیشه در 4 سال دوم هم رئیس‌جمهور می‌شود اگر به حسن روحانی رای ندهید بودجه روستای شما قطع می‌شود. این دروغ بزرگ با یک پیشنهاد انتخاباتی برای دریافت وام 10 میلیونی به دهیاران همزمان شده است. حتی برخی منابع نوشتند در مناطقی از مرکز کشور شایعه حذف یارانه در صورت تغییر دولت کنونی منتشر شده است.»

,

این مساله و مواردی از این دست موجب شد تا کانال مرکزی ستاد حجت الاسلام رئیسی در اطلاعیه ای نسبت به این اقدام دولت واکنش نشان دهد. این کانال نوشت: «با وجود هشدارها و اعتراضات متعدد، متاسفانه گروه هایی از دهیاران و کارکنان و منتسبان به دولت با ادامه حرکت تخریبی و غیرقانونی خود، شایعه کذب دو دوره ای بودن رییس جمهور مستقر و قطع یارانه و آب و برق روستا در صورت رای ندادن به آقای روحانی را القا می کنند. از همه حامیان دکتر رئیسی مجددا درخواست می شود با تمرکز هر چه بیشتر بر تبلیغات میدانی در روستاها، ضمن آگاهی بخشی به هموطنان در این باره، دهیاران و کارکنان دولتی را که اقدام به شایعه پراکنی در این خصوص می کنند  نسبت به تبعات حقوقی این کار و خدشه ای که به وجهه خود و اعتماد عمومی وارد می کنند، هشیار سازند.»

,

یارانه هایی که یک شبه وصل شد

, یارانه هایی که یک شبه وصل شد,

یکی دیگر از اتفاقات شگفت آور این انتخابات، وصل شدن یارانه کسانی بود که پیش از این توسط دولت قطع گردیده بود و دولت یازدهم در یک اقدام عجیب و در آستانه انتخابات، واریز یارانه به این افراد را از سر گرفت که با واکنش های بسیاری از سوی فعالین و چهره های سیاسی و اقتصادی مواجه شد. نکته مهمی که در این اقدام دولت بازخوانی شد، جمله معروف علی طیب نیا، وزیر اقتصاد، بود که روز واریز یارانه را روز مصیبت عظما برا دولت یازدهم خوانده بود و دولت در یک اقدامی ضربتی، با وصل یارانه های قطع شده، با دستان خود بر مصیبت خود افزود!

,

این اقدام با واکنش رسمی علی نیکزاد رئیس ستاد رئیسی همراه شد و وی در نامه ای به شورای نگهبان در اعتراض به سوء استفاده و رفتار فریبنده دولت در زمینه صرف بودجه عمومی برای کار تبلیغاتی انتخاباتی نوشت:

,

«احتراماً همان‌گونه که مستحضرید، مطابق ماده ۷۹ قانون برنامه ششم توسعه، «دولت موظف است در طول اجرای قانون برنامه علاوه بر پرداخت یارانه فعلی، هر سال حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی را متناسب با سطح محرومیت برمبنای متوسط ۲۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار، در چهارچوب بودجه سنواتی و از محل درآمد قانون هدفمند کردن یارانه‌ها با حذف خانوارهای پردرآمد و درج ردیف مستقل در جدول موضوع ماده (۳۹) این قانون، از طریق دستگاه‌های مذکور پرداخت نماید».

,

این در حالی است که در کمال تعجب در چند روز اخیر، از سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای حدود ۴ میلیون نفر از افرادی که قبلاً به خاطر درآمد بالا یارانه ایشان قطع گردیده است، پیامک‌هایی با این مضمون ارسال شده که یارانه شما در تاریخ ۱۳۹۶/۲/۲۶ واریز خواهد شد.

,

این رفتار فریبنده در آخرین روزهای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری علاوه بر آنکه خلاف صریح قانون هدفمند کردن یارانه‌ها می‌باشد، رفتارهای متعارض با ادعاهای متواتر دولتمردان مبنی بر صعوبت پرداخت یارانه توسط دولت و فقدان منابع لازم برای این امر است که جز اهداف تبلیغاتی هدف دیگری بر آن متصور نمی‌باشد و خواهشمند است شورای محترم نگهبان نسبت به واکنش جدی در قبال این رفتار خلاف قانون عنایت فرماید تا شاهد تکرار چنین رفتارهای ناپسندی نباشیم.»

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه