اخبار داغ

گزارش ویژه//

مناظرات تلویزیونی پرده از چهره ها برانداخت

مناظرات تلویزیونی پرده از چهره ها برانداخت
روحانی از بزرگترین فساد رئیسی پرده برداشت و ارسال نبات و پارچه سبز به روستاها را بزرگترین آفت کاری رئیسی دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسیم زنجان، مناظرات انتخاباتی پرده از چهره پوشالی مدعیان اخلاق برداشت و نشان داد که برای برخی، منصب ریاست جمهوری به اندازه ای ارزش دارد که حاضرند بابت آن هر اتهام ناروایی را روانه دیگران کنند. حسن روحانی و یار کمکی اش جهانگیری، در مناظره سوم تمامی حد و مرزهای اخلاق و انصاف و راستی را له کرده و هر چه توانستند نثار دیگران کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم زنجان,

اگرچه محمد باقر قالیباف تلاش کرد تا با افشای رانتخواری روحانی و دستیارش که به صورت کاملا مستند صورت گرفت، کمی پرده از چهره این مدعیان بردارد؛ اما خویشتن داری رئیسی و اخلاق مداری او مانع از بیشتر شدن صدای تشت رسوایی بر زمین افتاده این مدعیان شد.

,

رئیسی که سالها در مسند قضایی حضور داشته، به خوبی از فسادهای کشور آگاه است و به آسانی می توانست اسنادی که در اختیار دارد و به صورت محرمانه مانده است را بر ملا کرده و آبروی مدعیان را بیش از پیش بریزد؛ اما نکرد؛ چرا که برای او اخلاق و شاید مصالح نظام، بیش از صندلی ریاست جمهوری ارزش دارد.

,

رئیسی در مناظره سوم تلویزیونی، صرفا با اشاره تلویحی به فسادهای برادر روحانی گفت: «رئیسی معتقد است که اولین فردی که باید با فساد مبارزه کند، رئیس دولت است و اینکه به آقای روحانی اعلام می شود که امروز، نزدیک ترین فرد شما فساد میلیونی دارد، اما حساسیتی دیده نمی شود، این موضوع سازگاری با مبارزه با فساد ندارد؛ پس اگر نظام اداری بخواهد اصلاح شود، باید این موارد را اصلاح کرد.»

,

رئیسی، میرسلیم و هاشمی طباء سه‌نفری بودند که رقیبان‌شان نتوانستند از آن‌ها کوچک‌ترین فساد مالی به رخ بکشند. قطعاً اگر میرسلیم و رئیسی جزئی‌ترین تخلفی در دوران مسئولیت‌شان داشتند، جهانگیری به عنوان بازیگر تخریب‌گر مناظره بدون ارائه‌ی سند و مدرک، شنیده‌های فضای مجازی‌اش را هم می‌گفت و به آن‌ها نسبت می‌داد.

,

سید ابراهیم رئیسی در مناظره‌ی سوم از فساد مالی برادر رئیس‌جمهور و نزدیکان او نیز سخنانی به میان آورد و از اینکه رئیس‌جمهور طی جلسه‌ای اجازه نداده است به پرونده اطرافیانش رسیدگی و در این‌باره تصمیم‌گیری شود پرده برداشت. این سخنان قطعاً با ادعای شفاف‌سازی اطلاعات و روحیه‌ی برخورد با فساد روحانی تناقض داشت و برای همین هم رئیس‌جمهور به‌جای آنکه به اظهارات رئیسی پاسخ دهد، در مقام تخریب او گفت: «همکار قضایی شما فساد مالی داشت».

,

این صحبت‌های روحانی مانند آن است که به یک کارمند دولت بگویید چون همکار شما در فلان اداره فاسد است، پس شما هم مفسد اقتصادی هستید!

,

اما حسن روحانی که از تنها اشاره رئیسی نسبت به فساد مالی برادر خویش برآشفته بود، به طرز عجیبی در سخنانی کاملا پوپولیستی و غوغاسالارانه خطاب به رئیسی گفت: «آقای رئیسی شما راجع به من هر چه می‌خواهید بگویید. هر تهمتی که می‌خواهید بزنید. آزاد هستید. شما قاضی هستید و دستتان باز است. شما دادستان روحانیت هم هستید و می‌توانید همه علما را دستگیر کنید، بپرسید که علما از شما چه کشیده‌اند؛ اما من از شما خواهش می‌کنم امام رضا(ع) را برای مردم بگذارید و امام رضا(ع) را حزبی و جناحی نکنید. امام رضا (ع)افتخار همه ما شیعیان و مردم است. اگر نبات و پارچه سبز می‌خواهید به روستاها بفرستید بگذارید و آن را بعد از انتخابات انجام دهید. الان جلویش را بگیرید. اینهایی که از نهادهای امنیتی هستند و با اتوبوس از شهرها برایت جمعیت می‌آورند از آنان بپرس که پولش را از کجا می‌آورند. از پول بیت‌المال این کار را انجام می‌دهند. تو که قاضی هستی چرا با آنها برخورد نمی‌کنی؟»

,

این گونه سخن گفتن به قدری عجیب بود که نشان می داد روحانی پس از انتحار سیاسی چند روز قبل خود در همدان، به قول مثل معروف به مرحله «دیگی که برای من نجوشه، می خوام سر سگ توش بجوشه» رسیده است. کلکسیون بی اخلاقی در این جملات وجود داشت. روحانی در حالی رئیسی را متهم به استفاده ابزاری از ساحت امام رضا (ع) کرد که در همین زنجان، کربلا و حادثه عاشورا را به ناحق خرج مذاکرات کرد و صلح امام حسن (ع) را با تحریف در حد وادادگی تنزل داد؟

,

نکته مهم دیگری که در این سخنان وجود داشت این بود که روحانی از بزرگترین فساد رئیسی پرده برداشت و ارسال نبات و پارچه سبز به روستاها را بزرگترین آفت کاری رئیسی دانست. همچنین رئیسی را متهم به سوءاستفاده از بیت المال کرد؛ در شرایطی که تصاویر حضور پرتعداد دانش آموزان با لباس فرم مدرسه و مصاحبه صادقانه این دانش آموزان مبنی بر دستور مدیر مدرسه برای حضور در سخنرانی روحانی، مدتی است که نقل محافل شده است.
با تمامی این اوصاف، سید ابراهیم رئیسی نه تنها آلوده به بی اخلاقی متقابل نشد؛ بلکه با وارستگی تمام برخورد کرده و صرفا بر مبنای آنچه بدان متعهد شده و پای بر کارزار بی رحم انتخابات ریاست جمهوری گذاشته بود، سخن گفت. رئیسی نه کسی را تحقیر کرد، نه توهین کرد، نه ادعای خلاف واقعی بر زبان آورد؛ بلکه صرفا مشکلات موجود در دولت فعلی را برجسته کرده و با رعایت عدل و انصاف، سخن گفت.

,
,

رئیسی خود را نماینده محرومین و کارگران معرفی کرد و چنین نماینده ای نه برنامه ای برای ریختن آبروی دیگری دارد و نه بحتی تحقیر رقیب، به ذهنش خطور می کند؛ بلکه تمامی هم و غم و تلاش معطوف بر خود و برنامه های ارائه شده برای پیشرفت کشور است.

,

رئیسی با اینکه سالها در مهمترین سمت های قضایی حضور داشته و چرونده های فراوانی را از نظر گذرانده است؛ اما حتی یکبار هم اشاره ای به این پرونده ها نکرد و اگر سخن فردای مناظره سوم وی را یکبار دیگر مرور کنیم، متوجه اوج اخلاق و رادمردی سید محرومان خواهیم شد.« سینه من پر از اسرار است اگر باشد لب به سخن بگشایم می توانم خیلی حرف ها را بزنم اما اخلاق و قانونمداری به من اجازه نمی دهد مثل دیگران باشم»

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه