اخبار داغ

دولت محدودیت؛

دانشگاه های نهبندان تحت فشار فرماندار افراطی روحانی/ جلوگیری از برگزاری نشست دانشجویی در دانشگاه

دانشگاه های نهبندان تحت فشار فرماندار افراطی روحانی/ جلوگیری از برگزاری نشست دانشجویی در دانشگاه
متاسفانه به جای اینکه فرماندار نهبندان فضا را برای آگاهی همه اقشار فراهم کند تا با بصیرت و حضور حداکثری در انتخابات شرکت کنند، با برخوردهای افراطی خود سبب بسته بودن فضای انتخابات شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان؛ در آستانه انتخابات ها، فضاهای شهری بخصوص دانشگاه ها؛ پرشور تر از همیشه می شود. نصب پوسترها، حمایت از کاندیداهای مختلف، برگزاری مناظرات، نشست های دانشجویی و روشنگری، کرسی های آزاد اندیشی و ... از جمله برنامه ها در آستانه انتخابات بخصوص در دانشگاه ها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان؛,

 

,

تاکنون جلسات و نشست های متعدد و مختلفی در دانشگاه های سراسر استان برگزار شده است که در ایجاد روشنگری های فضای سیاسی نقش ویژه ای داشته است.

,

 

,

اما در یکی از شهرستان های خراسان جنوبی فضای انتخاباتی در دانشگاه ها بسیار متفاوت است و از فعالیت های سیاسی دانشجویان جلوگیری می شود.

,

 

,

حسن بیکی مسئول بسیج دانشجویی شهرستان نهبندان در این خصوص در گفتگو با خاورستان؛ اظهارکرد: از سه هفته قبل درخواست برگزاری نشست دانشجویی با هدف روشنگری در زمینه انتخابات، در دانشگاه علمی کاربردی نهبندان را به مسئولین دانشگاه ارائه کردیم و برای پیگیری سه نامه پشت سر هم ارسال کردیم.

, خاورستان؛,

 

,

وی افزود: در ابتدا که درخواست برگزاری نشست کردیم؛ مسئولین دانشگاه گفتند باید شورای فرهنگی دانشگاه تصمیم بگیرد، اما دوباره گفتند باید فرمانداری در این خصوص اجازه بدهد، این در حالی است که هر نشستی که برگزار می شود باید شورای فرهنگی دانشگاه تصمیم گیری کند و این موضوع  به فرمانداری ربطی ندارد و خلاف قانون است.

,

 

,

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان نهبندان با اشاره به اینکه این موضوع با فرمانداری هم مطرح شده بود که موافقت نکرده بودند و به صورت شفاهی عدم موافقت را به ما اعلام کردند گفت: مجبور شدیم این نشست را دیروز در فضایی خارج از دانشگاه برگزار کنیم که این موضوع سبب اعتراض دانشجویان شد.

,

بیکی با بیان اینکه تعدادی از اساتید و 140 نفر از دانشجویان در این نشست شرکت کردند اظهارکرد: اما ایجاد اخلال در برگزاری این برنامه در حدی بود که در همان ساعت برگزاری نشست، دانشگاه اعلام کرده بود که دانشجویانی که درس کارورزی دارند حضورشان در ساعت 9-11 در دانشگاه الزامی است و از این طریق از حضور دانشجویان در نشست جلوگیری کردند.

,

 

,

وی افزود: همچنین مسئولان دانشگاه اجازه نصب  اطلاعیه نشست در بردهای دانشگاه را هم ندادند و اطلاعیه هایی را هم که نصب کرده بودیم؛ جمع اوری و پاره کردند.

,

 

,

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان نهبندان گفت: متاسفانه هم اکنون و در ایام انتخابات؛ هر سه دانشگاه نهبندان (علمی کاربردی، آزاد وپیام نور) توسط فرمانداری این شهرستان تحت فشار قرار گرفته اند و به همین دلیل نه تنها اجازه برگزاری نشست های انتخاباتی را ندادند؛ بلکه حتی از نصب اطلاعیه های نشست و همچنین نصب مطالب انتخاباتی حتی از بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری را در بردهای دانشگاه جلوگیری کردند.

,

 

,

بیکی بیان کرد: با توجه به ارتباطاتی که با دانشجویان سایر شهرستان های استان داریم، هیچ کدام از شهرستان ها مثل نهبندان فضای بسته ای ندارد و در حالی که تاکنون نشست های مختلفی در دانشگاه های متعدد استان برگزار شده است، به دستور فرماندار از برگزاری نشست در دانشگاه های نهبندان جلوگیری شد.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه مسئولان دانشگاه این چنین مواضعی ندارند و فقط از سوی فرماندار تحت فشار بودند اذعان کرد: این فضای بسته در هر سه دانشگاه شهرستان ایجاد شده ، چرا که قبل تر هم برای برگزاری نشست دانشجویی در دانشگاه آزاد درخواست کرده بودیم که با این درخواست هم مخالفت شد.

,

 

,

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان نهبندان تاکید کرد: نه تنها در دانشگاه ها؛ بلکه فضای کل شهر بسته است، اما این در حالی است که خود فرماندار نهبندان قبلا گفته است؛ در زمان دانشجویی اش؛ یک دانشجویی مطالبه گر و سیاسی بوده، اما اکنون این فضای بسته را برای دانشجویان و مردم شهر ایجاد کرده است.

,

 

,

با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اینکه باید فضاهای دانشگاهی و دانشجویان سیاسی باشند؛ اکنون در آستانه انتخابات باید این فضا بیشتر برای دانشجویان مهیا باشد، اما متاسفانه این موضوع در شهرستان نهبندان برعکس است و در حالی که همه دانشگاه ها رنگ و بوی انتخاباتی گرفته و پرشور شده است، در دانشگاه های نهبندان جلوی شور و نشاط انتخاباتی دانشجویان گرفته می شود.

,

متاسفانه به جای اینکه فرماندار نهبندان فضا را برای آگاهی همه اقشار فراهم کند تا با بصیرت و حضور حداکثری در انتخابات شرکت کنند، با برخوردهای افراطی خود سبب بسته بودن فضای انتخابات شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه