اخبار داغ

پلیس فتا زنجان هشدار داد؛

مسئولان سیستم عامل های خود را برای مقابله با باج افزاربروز رسانی کنند/ مراکز درمانی، حمل و نقل و خدمت رسان مورد حمله قرار گرفته اند

مسئولان سیستم عامل های خود را برای مقابله با باج افزاربروز رسانی کنند/ مراکز درمانی، حمل و نقل و خدمت رسان مورد حمله قرار گرفته اند
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان از حمله وسیع سایبری با نوع« باج افزار» خبر داد و گفت: همه مسئولان آی تی سازمان ها در کشورمان امروز سیستم عامل های خود را بروز رسانی کنند تا امنیت دستگاههای خود را در برابر این حمله سایبری بالا ببرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد علی آدینه لو امروز در گفت و گو با عصرزنجان، با بیان اینکه از چند روزی هست که یک حمله وسیع سایبری با نوع «باج افزار» در سطح دنیا شکل گرفته است، اظهار کرد: این باج افزار کشورهای مختلف دنیا را مورد هدف قرار داده است به گونه ای که نخست وزیر انگلیس هم این حملات را به مراکز درمانی کشورش تائید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرزنجان,

وی با اشاره به اینکه  این حمله سایبری اهداف بین المللی دارد و صرفا برای کشور خاصی نیست، تصریح کرد: بیش از 100 کشور دنیا و مراکز درمانی، حمل و نقل و خدمت رسان مورد این حمله سایبری قرار گرفتند.

,

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه این باج افزار از طریق یک گروه هکری که با یکی از سازمان های جاسوسی در ارتباط بودند منتشر شده است، افزود: این گروه هکری بعد از قطع ارتباط برای انتقام جویی ،نقاط ضعف آن سازمان جاسوسی را بصورت اکسپلویت یا(کد های مخرب) در سراسر دنیا منتشر کردند.

,

آدینه لو خاطرنشان کرد: این اکسپلویت ها در یک سایت مورد استفاده مجرمین نیز منتشر شد که مجرمان با استفاده از باج افزار وانا کریپتور (wanna cryptor) اطلاعات را برای سوء استفاده در سراسر دنیا منتشر کردند.

,

وی با بیان اینکه هدف اصلی این حمله هکری مراکز درمانی ، حمل و نقل و سازمان های ارائه خدمات هستند، عنوان کرد: مجرم یا مجرمان در قبال قفل شدن اطلاعات، پول های اینترنتی در زمان مشخص از قربانیان دریافت می کنند و در صورت دریافت نکردن تهدید به از بین بردن اطلاعات می کنند.

,

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از سیستم ها در مراکز کشورمان نیز مورد حمله این باج افزار قرار گرفته اند، گفت: از یک وب سایت آنلاینی که میزان حمله این باج افزار را در هر کشوری نشان می دهد مشاهده کردیم، بخشی از سیستم های مربوط به سازمان ها در کشور ما نیز متاسفانه مورد حمله قرار گرفتند.

,

آدینه لو هشدار داد: تمام مسئولان آی تی سازمان ها امروز و در اولین فرصت سیستم عامل های خود را بروز رسانی کرده تا امنیت دستگاههای خود را در برابر این حمله سایبری بالا ببرند.

,

وی تصریح کرد: این باج افزار تمام اطلاعات با پسوندهای خاص را که تعریف کرده می تواند در سیستم مورد هدف قفل کند و نگذارد کاربر و کاربران در آن دست پیدا کنند همچنان که در کشور انگلستان با حمله به سیستم یک بیمارستان تمام اطلاعات بیماران را قفل کرد.

,

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان  در پایان  با اشاره به اینکه پلیس فتا هشدارهای رسانه ای و فوری خود را به تمام سازمان ها ابلاغ کرده و بصورت مکتوب و بسیار فنی درباره برخورد با این باج افزار با شرکت ارتباطات زیرساخت نیز همکاری می کند، خاطرنشان کرد: صورت نیاز با ما از طریق سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir یا با ایمیل [email protected] ویا با شماره های 5-21821581-024 درتماس باشند.

, [email protected], [email protected],

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه