اخبار داغ

گزارش ؛

عدم اطلاع دقیق مردم از محتوای سند 2030/خشم مردم کرمان در مقابل افشای ماهیت معاهده ای ننگین

عدم اطلاع دقیق مردم از محتوای سند 2030/خشم مردم کرمان در مقابل افشای ماهیت معاهده ای ننگین
بندهای تعهد بین المللی 2030 ما را بر این داشت که به میان مردم برویم گفتگویی پیرامون این سند داشته باشیم،متاسفانه مصاحبه های اولیه ناراحتمان کرد چرا که بیانگر عدم اطلاع مردم شهر از این سند ملی بود و این چیزی نیست جز عواقب محرمانه امضا شدن این سند. نا امید نشدیم باب صحبت را جور دیگری باز کردیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آرمان کرمان؛ سند آموزش ۲۰۳۰ یونسکو که سال ۹۵در کشور رونمایی شد در بخش آموزش و پرورش دارای اهداف و چشم‌اندازهایی است که با اهداف سند تحول بنیادین و برخی ارزش‌های کشور در تضاد است. نگاه مطرح شده در این سند نگاهیست لیبرالی یعنی  آموزش متون دینی مخل خلاقیت است و باید از مدارس حذف شود. تعریف‌شان از آموزش و پرورش نگاهی کاملاً ضد دین و سکولار است. متاسفانه کشورمان جز متعهدین و امضا کنندگان این سند است. تعهداتی که کشورمان دارد، باید اموری را انجام دهد که تعارضات ومغایرت‌هایی را با خود به همراه دارد از جمله آن متهم شدن کشورها به وجود خشونت و تبعیض جنسیتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آرمان کرمان؛,

بندهای این تعهد بین المللی ما را بر این داشت که میان مردم برویم گفتگویی پیرامون این سند داشته باشیم.

,

متاسفانه مصاحبه های اولیه ناراحتمان کرد چرا که بیانگر عدم اطلاع مردم شهر از این سند ملی بود و این چیزی نیست جز عواقب محرمانه  امضا شدن این سند. نا امید نشدیم باب صحبت را جور دیگری باز کردیم.

,

, ,

 

,

ازشهروندی سوال کردم که ایا موافق آموزش مسائل جنسی در سن پایین با جزئیات زیاد به فرزند خود هستید؟ پاسخ منفی و قاطع او نشان داد که می شود این سند را توضیح وتشریح کرد و هدف این نهاد بین المللی از عنوان آموزش مسائل جنسی در سن پایین در این سند چیست؟

,

به این شهروند بازگو کردم که آموزش این مسائل در این سن یعنی خاتمه تشکیل خانواده و زندگی مشترک از سوی فرزندان ما، یعنی پایین آمدن نرخ رشد جمعیت  و چند سال دیگر تبدیل شدن مهد کودکها به خانه سالمندان  در واقع دشمن خواستار پایین آمدن نرخ رشد جمعیت ایران است چون می داند این چه آسیبی به جامعه ما می زند.

,

 همچنین از برابری جنسیتی در این تعهد به شهروند عزیزمان گفتیم اینکه  الزام احترام به رفتارهای جنسی متفاوت است که یکی از آنها همجنس‌گرایی است و حتی عدم قانونی بودن همجنس‌گرایی در ایران را محکوم می‌کنند و ما هم پای این مسئله را امضا می‌کنیم  آنگاه مفهوم شهروند جهانی را مطرح می‌کنند، ویژگی‌های کودکی که می‌خواهند تربیت کنند منطبق بر سکولاریسم است.

,

ما چگونه این مسائل را در مدارس‌مان اجرا کنیم؟ متعجب بود از امضا چنین معاهده ای توسط معاون اول رئیس جمهور، علامت سوال ذهنش را همچنان روشن گذاشتم قرار شد مابقی متن معاهده را دنبال، و آنگاه قضاوت کند.

,

چند قدمی جلوتر هم صحبت زوج جوانی شدیم ازسند 2030 پرسیدیم اطلاعاتی داشتند اما اندک و نا قص وبراساس همین اطلاعات برداشتشان تقریباً مثبت بود از معنا واژه خشونت  با آنها شروع کردیم تا به نقطه نظر مشترکی برسیم پس از آن از این زوج جوان سوال کردیم به نظر شما فداکاری حسین فهمیده بیان مفهوم خشونت است؟ صریح  و قاطع تکذیب کردند؛ در ادامه پرسیدم رشادت های امام حسین علیه السلام وعزاداری ما برای این امام بزرگوار مصداقیست از خشونت؟

,

 

,

, ,

 

,

با تعجب در جواب پاسخ سوال نگاه کردند و به شدت مقاومت کردند اینجا دیگر تضمین صلح بدون خشونت در این معاهده ننگین را یادآور شدم به آنها یاد آوری کردیم که بر اساس این سند آموزش های دینی که مروج فرهنگ جهاد وشهادت هستند خشونت طلبی و تروریستی  تلقی می شود و بر همین اساس درس حسین فهمیده از کتاب درسی آموزش و پرورش حذف شد و اهدافی مانند عزاداری برای امام حسین(ع) را خشونت می دانند ودر همین راستا به چند کشور عربی که نوکر جوامع غربی هستند دستور دادند که واژه های نظارت اجتماعی، انقلاب و واژه هایی نظیر این را از کتاب ها حذف کنند  در ادامه ی همراهی این زوج جوان از مابقی بندهای این سند گفتیم که گنجایش تمام گفتگو در این گزارش مقدور نیست اما خیلی رضایت بخش بود اینکه آگاهی شهروندانمان از این سند بیشتر شود.

,

 

,

 درپایان این گزارش یاد آوری میکنم که  دبیر کمیسون یونسکو، جمهوری اسلامی را به عنوان کشور پیشگام اجرای تدارکات لازم برای 2030 معرفی کرده و از طرف غرب، از ایران تقدیر می‌کنند، یعنی حتی آنها هم توقع چنین کاری را از ما نداشتند و این سند هم ما را غافلگیر کرد و هم آنهارا ، در واقع شادمانی آنها از تایید و امضا این سند توسط ایران چیزی جز ضعف و غفلت مسئولین کشورمان را نمیرساند.

,

ای کاش هویت فرهنگی و مذهبی کشورمان را آسان و راحت به حراج نگذاریم و اندکی تعصب درمورد عزت ملی کشور داشته باشیم واگر عده ای اقدام به چنین تصمیم های نابخردانه ای گرفتند مسئولین و مردم کشورمان را در جریان بگذاریم. وامیدوارم که مردم باآگاهی، دانش و بصیرت هم پیمان چنین تعهد های ننگینی نشوند و هویت ملی و دینی خود را حفظ کنند تا آینده ایران و فرزندانمان درخطر نباشد.

,

 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه