اخبار داغ

نگاهی کوتاه به عملکرد دولت یازدهم در خوزستان؛

غفلت از مسائل اجتماعی، بی ثباتی در سیاست است

غفلت از مسائل اجتماعی، بی ثباتی در سیاست است
نگاهی به عملکرد دولت یازدهم در استان خوزستان نشان می‌دهد که قدم‌های ناقص دولت جز ضرر چیزی برای خوزستان نداشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب،دولت یازدهم به صورت کلی نتوانسته به وعده‌های خود در سطح کشور عمل کند و به تبع آن در خوزستان نیز شاهد این عملکرد ضعیف هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب,

 دولت برای احیای کارون، جلوگیری از انتقال آب و تامین حقابه تالاب‌ها وعده‌هایی داد اما تا به امروز به این وعده‌ها آنگونه که باید عمل نکرده همچنین در بحث انتقال آب به صورت محرمانه دستور تسریع پروژه را صادر کرد.

,

برای مقابله با ریزگردها در سال 93 اعتباراتی در حدود 1400 میلیارد ریال مصوب شد اما در این زمینه فقط17 میلیارد تومان ابلاغ شد.

,

مردم خوزستان با عینک خوش‌بینی 4 سال نظاره‌گر عملکرد دولت بودند ولی اعتبارات مقابله با ریزگردها به دلیل نبود بودجه ابلاغ نشد اما از طرفی دیگر شاهد رخ‌دادن فسادهای چند هزار میلیاردتومانی و حقوق‌های نجومی در دولت بودند.

,

دولت به افزایش برداشت نفت از میادین نفتی خوزستان افتخار می‌کند اما وعده روحانی در سال 92 مبنی بر اختصاص بخشی از درآمدهای فروش نفت به این استان هنوز عملی نشده است؛ موضوع آلایندگی نفت نیز دیگر معضل خوزستانی‌ها است که وقتی با مشکل ریزگردها ادغام شود در نتیجه آن فقط 2روز هوای سالم در اردیبهشت ماه امسال برای خوزستانی‌ها رقم می‌خورد.

,

البته به غیر از موضوعات اجتماعی در مسائل سیاسی هم دولت توفیقی در خوزستان نداشت سپردن کلید استانداری به 3 نفر به همراه تغییرات گسترده در استانداری و بیش از 60 تغییر در فرمانداری‌ها نشان از نبود ثبات در مدیریت سیاسی استان است.

,

طرح 550 هزارهکتاری تنها طرحی بود که مورد توجه دولت قرار گرفت اما اجرای این طرح بدون پیوست زیست محیطی سبب شده که برای جلوگیری از خسارت زهاب‌ها به اراضی خوزستان، باید 110 هزار میلیارد ریال اختصاص یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه