اخبار داغ

سایه فرهنگ معیوب غرب بر سر آموزش پرورش جمهوری اسلامی!/۲۰۳۰ سند وابستگی به غرب است

سایه فرهنگ معیوب غرب بر سر آموزش پرورش جمهوری اسلامی!/۲۰۳۰ سند وابستگی به غرب است
یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: چرا در چنین شرایطی که به بهانه حقوق بشر، تحت فشار جریان غرب هستیم باید سندی امضا شود که در جای خود می تواند زمینه های فشارهای جریان غرب را بیشتر کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای تفرش، سخن گفتن درباره جزئیات سند ۲۰۳۰، بسیار مفصل و حاوی نکات دقیق و تامل‌برانگیزی است که در این مجال نمی‌گنجد، اما همین مقدار اندک نیز به قدری گویا و واضح است که برای عادی‌ترین افراد نیز جای هیچ شک و شبهه‌ای باقی نمی‌گذارد که هدف اصلی و نهایی اجرایی شدن این سند در کشورهایی چون ایران آن است که سرمنشا حیات‌بخش مهم سیاستگذاری‌های کشور در بخش آموزش به دست منبعی بیفتد که نه تنها با ارزش‌های اسلامی و فرهنگی کشور ما کوچکترین صنمی ندارد بلکه حفظ حقوق همجنس‌بازان را در راس به اصطلاح متکامل خود می‌بیند!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش,

در این سند، زنان را در صورتی خوشبخت و سعادتمند می‌داند که با چشم بستن بر تفاوت‌های جسمی و روحی خود با مردان و فراموش کردن وظیفه و رسالت سنگین همسری و مادری مثل مردان در جامعه حاضر شوند!

,

نگاهی به خیانت و بی تدبیری مسئولانه در تصویب سند ۲۰۳۰

, نگاهی به خیانت و بی تدبیری مسئولانه در تصویب سند ۲۰۳۰,

از نکات مهم دیگر سند ۲۰۳۰ که در نظام‌نامه تدوین آن به صراحت تمام به آن اشاره شده آن است که این سند در سطح جهانی تدوین و تصویب، در سطح منطقه‌ای مورد تقسیم کار و در سطح ملی اجرا می‌شود. اما در سطح جهانی، منطقه‌ای و ملی مورد نظارت و ارزیابی قرار می‌گیرد.

,

 

,

, ,

پرسش اساسی آن است سندی که تدوین و تصویب آن در سطح بین‌المللی است و صرفا براساس معیارها و شاخص‌های بین‌المللی تنظیم می‌شود چرا باید تعهداتی را در سطح ملی برای کشورمان ایجاد کند و اساس این تعهداتی که همواره در پشت درهای بسته داده می‌شود کدام است؟!

,

سند ۲۰۳ را می توان گوشه ای از خیانتهای دولت در بحث آموزشی و فرهنگی دانست که هرچند دولت قصد داشت به صورت چراغ خاموش آن را اجرایی کند اما این امر با انتقاد شدید رهبر معظم رانقلاب روبرو شد.

,

انتقاد شدید رهبر انقلاب از سند ۲۰۳۰

, انتقاد شدید رهبر انقلاب از سند ۲۰۳۰,

رهبر انقلاب اسلامی ۱۷ اردیبهشت ماه در دیدار با معلمان و فرهنگیان به موضوع پذیرش سند ۲۰۳۰ سازمان ملل و یونسکو از جانب دولت اشاره کردند و با انتقاد شدید از این موضوع گفتند: این سند و امثال آن، مواردی نیستند که جمهوری اسلامی ایران تسلیم آنها شود، و امضای این سند و اجرای بی سر و صدای آن قطعاً مجاز نیست و به دستگاههای مسئول نیز اعلام شده است.

,

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: به چه مناسبت یک مجموعه به اصطلاح بین المللی که تحت نفوذ قدرتهای بزرگ نیز قرار دارد، به خود حق می دهد که برای ملتهایی با تاریخ و فرهنگ و تمدن گوناگون، تکلیف معین کند.

,

ایشان با تأکید بر اینکه اصل این کار غلط است، بیان کردند: اگر چنانچه با اصل کار نمی‌توانید مخالفت کنید، صراحتاً اعلام کنید که جمهوری اسلامی ایران در زمینه آموزش و پرورش، دارای اسناد بالادستی است و احتیاجی به این سند ندارد.

,

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: اینجا جمهوری اسلامی ایران است و در این کشور مبنا اسلام و قرآن است. اینجا جایی نیست که سبک زندگی معیوب و ویرانگر و فاسد غربی بتواند اعمال نفوذ کند. در نظام جمهوری اسلامی پذیرش چنین سندی، معنا ندارد.

,

این سند به ظاهر فرهنگی و آموزشی، ولی در باطن مغایر فرهنگ ایرانی اسلامی است که علاوه بر اشاعه مسائل جنسی در مدارس، می تواند فشارهای غرب به بهانه حقوق بشری را به ایران افزایش دهد.

,

 

,

, ,

سند ۲۰۳۰ با فرهنگ دینی و ملی ایران ضدیت دارد

, سند ۲۰۳۰ با فرهنگ دینی و ملی ایران ضدیت دارد,

مجتبی صدیقی از کارشناسان مسائل سیاسی در خصوص سند ۲۰۳۰ گفت: سند ۲۰۳۰ یونسکو، یک سند به اصطلاح فرهنگی و آموزشی است که حاوی مجموعه ای از مسائل آموزشی برای کودکان و دانش آموزان است.

,

صدیقی اظهار کرد: به لحاظ ظاهری شاید این سند فاقد ایراد باشد، اما مشکل اصلی اینجاست که سند ۲۰۳۰ یونسکو دارای حواشی و ضمایمی است که براساس آنها، تغییرات مبنایی در آموزش کشورها رخ می دهد. این تغییرات مبنایی مبتنی بر فرهنگ ما نیست و ضدیت با فرهنگ دینی و ملی ایران دارد که می تواند زمینه ساز فساد در کشور باشد.

,

وی افزود: برخی ها درباره این سند معتقدند که این سند الزام آور نیست. اما چه دلیلی دارد که سندی امضا شود که بخشهای متعددی از آن با فرهنگ کشور مغایرت داشته باشد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: با این وجود اینکه این سند امضا شده ولی این مسئله قابل تامل است که چرا این سند، روند قانونی و به خصوص فیلتر مجلس را طی نمی کند.

,

صدیقی تاکید کرد: چرا در چنین شرایطی که به بهانه حقوق بشر، تحت فشار جریان غرب هستیم باید سندی امضا شود که در جای خود می تواند زمینه های فشارهای جریان غرب را بیشتر کند.

,

وی با بیان این مطلب که در خصوص سند ۲۰۳۰، دولتی ها با مردم از روی صداقت برخورد نمی کنند، یادآور شد: دولتی ها در این قضیه نه تنها حقیقت ماجرا را به مردم نگفته اند، بلکه هر روز با دروغهای جدید می خواهند اثرات منفی این سند را در جامعه خنثی کنند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: اجرای این سند که نوعی خیانت به جمهوری اسلامی و ملت است، بی تدبیری و وابستگی به غرب دولت را بیشتر نمایان ساخت. چراکه اثرات این سند، سبب افزایش آسیبهای اجتماعی و فرهنگی در جامعه می شود.

,

صدیقی با اشاره به برخورد سلبی با منتقدان سند ۲۰۳۰ خاطر نشان کرد: متاسفانه نسبت به منتقدان این سند برخوردهای نادرستی می شود که این نوع برخوردهای سلبی ناشی از بی اخلاقی و به نوعی نمایش روحیه دیکتاتور مآبانه تفکر غرب گرا و هواداران آنها است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه