اخبار داغ

پلی‌کلینیک جدید طبس حداقل 2 سال عقب‌تر از برنامه؛

دوربین‌های «نوربخش» دردی از بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی طبس دوا نکرد

دوربین‌های «نوربخش» دردی از بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی طبس دوا نکرد
پروژه‌ی پلی‌کلینیک تخصصی تأمین‌اجتماعی طبس که قرار بود تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری برسد، اکنون پس از گذشت ۲ ماه از سال ۹۶ فقط ۵۲ درصد پیشرفت دارد و دوربین‌های مداربسته‌ای که به دستور سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور در محل احداث این پروژه نصب شده هم نتوانست بر پیشرفت مناسب آن تأثیری بگذارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از طبس نیوز، فاطمه ابوالحسنی رحمانی؛ پروژه پلی کلینیک تخصصی تامین اجتماعی طبس در دی ماه سال ۱۳۹۳ با حضور دکتر نوربخش، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور و همزمان با سفر ریاست جمهور به استان خراسان جنوبی کلنگ زنی شد.قرار بود این پروژه در اسفند ماه ۹۵ به بهره برداری برسد اما همچنان در مرحله سفت کاری باقی مانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طبس نیوز,

این پروژه با برآورد هزینه ۲۶ میلیارد تومان از شهریور ماه ۱۳۹۴ آغاز به کار کرد و بر مبنای زمان بندی ارائه شده می بایست طی یک دوره ۱۸ ماهه به پایان می رسید. اما تاکنون پس از گذشت دوماه از پایان زمانبندی معین، تنها حدود ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

,

طبس نیوز در این گزارش به علل و عوامل کندی کار و عدم اتمام پروژه در زمان مقرر می پردازد.

,

, ,

دکتر فرزاد فیروزی رئیس تامین اجتماعی استان در مصاحبه با طبس نیوز گفت: فاز اول این پروژه ۹ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت و در مرحله بعد و برای تجهیز پلی کلینیک نیز ۲۰ میلیارد تومان برآورد هزینه شده است که سازمان تامین اجتماعی با توجه به پیشرفت مراحل کار این هزینه را پرداخت میکند.

,

دکتر فیروزی عدم تحویل به موقع پروانه و هم چنین واگذاری قطعی زمین به پروژه را از علل عدم تکمیل پروژه در زمان مقرر اعلام کرد، این در حالی است که به گفته خلیلی معاونت فرمانداری شهرستان طبس، در انجام این پروژه همکاری های لازم از هر جهت با سازمان تامین اجتماعی انجام شده است و تمام تلاش و توان شهرستان برای تسهیل فعالیت ها محقق شده لیکن در بعضی مواقع طی کردن روال اداری از ملزومات است و سازمان تامین اجتماعی می بایست این روال را سریعتر انجام دهد.

,

, ,

معاون عمرانی فرماندار ویژه طبس با تاکید بر نیاز شهرستان به وجود پلی کلینیک تخصصی تامین اجتماعی به واسطه حضور تعداد زیاد بیمه شدگان این سازمان در طبس افزود: از ابتدای پروژه با تمام توان به رفع مشکلات و موانع کار پرداختیم و با وجود عدم امکانات در مکان معین شده، با تامین اینترنت، فیبر نوری و دوربین های مدار بسته امکان مشاهده و نظارت مستقیم از سازمان تامین اجتماعی کشور بر روی این پروژه را تسهیل کردیم.

,

, ,

خلیلی همچنین اشاره کرد در خصوص تامین آب و برق نیز کمک های موثری از سوی مسئولان محلی انجام شده و تا حد امکان، مراحل تسهیل شده است لیکن نیاز است اقدامات اداری زودتر انجام پذیرد.

,

وی با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه گفت: روند کار چشمگیر نبوده و از پیمانکاری با گرید یک انتظار می رود در صورت عدم شارژ مالی نیز بتواند پروژه را تا مدتی تامین کند.

,

پیام بخشی طوسی شهردار طبس نیز در این خصوص درمصاحبه ای با طبس نیوز تصریح کرد: برای صدور پروانه از سمت شهرداری طبس علی رغم اینکه طرف قرارداد به تعهداتش عمل نکرده بود لیکن پروانه موقت صادر و اجازه کار داده شده بود و به هیچ وجه فعالیت پیمانکار را متوقف نکردیم.

,

وی اشاره کرد از کل مبلغ تعیین شده پروانه، ۲۵۰ میلیون تومان از سوی سازمان تامین اجتماعی پرداخت و ۵۰۰ میلیون تومان دیگر باقیمانده است که قرار است از محل دو درصد عوارض معادن تامین گردد.

,

دکتر هادیان رئیس تامین اجتماعی طبس نیز از واگذاری زمین به عنوان مهمترین مشکل این پروژه نام برد و افزود: از آن جهت که سازمان تامین اجتماعی قرار است هزینه زیادی را در این پروژه صرف کند لذا واگذاری دائمی زمین مسئله دارای اهمیت است.

, ,

, ,

سجادی رئیس اداره راه و شهر سازی طبس نیز در این خصوص به طبس نیوز گفت: زمینی به مساحت ۴٣ هزار متر و با زیربنای ٣۵٠٠ متر مربع از سوی اداره راه و شهر سازی شهرستان طبس با کاربری بهداشتی- درمانی برای این پروژه در نظر گرفته شد و موقتا واگذار گردید لذا مراحل اداری تحویل دائم تا کنون صورت نگرفته است. اداره راه و شهر سازی شهرستان با مساعدت جهت انجام کار، مراحل واگذاری را تا حد امکان انجام و در نهایت در انتظار مدارک مورد نیاز از سوی تامین اجتماعی می باشد.این مدارک که شامل موافقت اصولی از وزارت بهداشت و درمان و گواهی تامین اعتبار است تاکنون ارائه نگردیده است.

,

, ,

وی تاکید کرد که این مسئله تاثیری در روند کند کار نداشته و اداره راه و شهر سازی به هیچ شکل باعث توقف کار نشده است.

,

دکتر فیروزی رئیس تامین اجتماعی استان وجود مشکلات نقدینگی در این پروژه را رد کرد و افزود: سازمان تامین اجتماعی با توجه به پیشرفت کار هزینه ها را پرداخت می‌کند.

,

به گزارش طبس نیوز، این درحالیست که از میزان ۹ میلیارد تومان برآورد هزینه تا کنون تنها در حدود ۳ میلیارد تومان پرداخت شده است و به نظر می رسد حداقل یکی از دلایل کندی کار تا کنون کمی اعتبارات بوده است.

,

شهرستان طبس با داشتن حدود ۱۷ هزار نفر ‌ بیمه شده و ۳ هزار و ۷۰۰ مستمری بگیر تامین اجتماعی و تنها یک بیمارستان مربوط به این بخش، نمیتواند پاسخگوی نیاز این تعداد بیمه شده باشد لذا تسریع در انجام این پروژه یکی از نیازمندی های منطقه است که امید می رود در کنار دلسوزی و تلاش مجدانه مسئولان منطقه، با نگاه ویژه مسئولان کشوری ، هرچه سریعتر انجام پذیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه