اخبار داغ

گزارش خبری؛

شورای چهارم شهر بیرجند در انحصار گروه تمامیت خواه/ از غیرعلنی بودن جلسات شورا تا قرق کردن کمیسیون ها

شورای چهارم شهر بیرجند در انحصار گروه تمامیت خواه/ از غیرعلنی بودن جلسات شورا تا قرق کردن کمیسیون ها
با توجه به پتانسیل تعداد زیادی از افراد حاضر در شورا که بیشتر آنها دارای سابقه اجرایی قابل دفاعی بودند انتظار از این شورا بسیار بالاتر بود و می شد با اثر هم افزایی، پروژه های بسیار بزرگی در شهر ایجاد شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  خاورستان؛ از ابتدای تشکیل شورای چهارم بیرجند، سه پیشنهاد ارائه شد که از جمله آن این بود که اعضای شورای شهر اموال خود را در ابتدا و انتهای فعالیت در شورای شهر به قوه قضائیه ارائه دهند، اما در این خصوص 5 نفر از اعضا موافق و 6 نفر هم مخالف بودند که این موضوع به تصویب نرسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان؛ ,

 

موضوع دیگر انتخاب شهردار بود و علی رغم اینکه تعدادی از اعضا پیشنهاد کردند که این موضوع در مشروح مذاکرات ثبت و ضبط شود؛ اما متاسفانه رئیس شورا این کار را انجام نداد.

 

در تقسیم بندی کمیسیون ها هم  در دو سال اول شورای شهر مبنای منطقی تری بر کار بود و علی رغم اینکه رأی قاطعی داده نشد، تقریبا کار منطقی بود و مثلا کمیسیون عمران در دست یک مهندس عمران بود و کمیسیون بهداشت در دست یک پزشک، اما در سالهای سوم و چهارم تمامیت خواهی های برخی افراد سبب شد تا ترکیب کمیسیون ها طوری چیده شود که از 5 نفر اعضای کمیسیون ها، سه نفر از جناح خودشان باشند و دو نفر دیگر از جناح مخالف، همچنین مسئولیت های کمیسیون ها هم تغییر داده شد و بطور مثال علی رغم حضور دو پزشک در شورای شهر، کمیسیون بهداشت به دست یک سرهنگ بازنشسته قرار گرفت.

 

در سال چهارم شورا هم بر اساس یک برنامه از پیش تعیین شده  جناح غالب،از ورود خیلی از اعضای شورا به کمیسیون ها جلوگیری کرد که در این زمینه علی رغم نص صریح قانون، مهدی بهترین؛ یکی از اعضای شورای شهر در هیچ کدام از کمیسیون های شورا عضو نشد و بارها در این خصوص در جلسات شورا گلایه خود را اعلام کرد.

 

یکی از موارد دیگر که درابتدای این دور از شورا پیشنهاد شده؛ این بود که مشروح مذاکرات شورای شهر ثبت و ضبط شود؛ اما در دو سال اول شورا این کار انجام نشد، در اولین اقدام توسط برخی اعضا پیشنهاد شده بود که شورای شهر باید دارای حراست باشد اما این موضوع با مخالفت و مقاومت جناح غالب روبرو شد که در نهایت با فشار توسط برخی از اعضا این موضوع انجام و حراست شهرداری  برای این کار تعیین شد؛ گرچه حکم ابلاغیه این فرد تا دو ماه معطل ماند.

 

در حالی که بر اساس قانون باید مذاکرات صحن شورا ثبت و ضبط شود؛ اما در ابتدای سال سوم شورای شهر بود که شورا قبول کرد که فقط صدای مذاکرات ضبط شود؛ در حالی که باید فیلمبرداری انجام می شد و علاوه بر صدا، تصاویر جلسه، نوع برخوردها و گاهی هم تنش های ایجاد شده در شورا هم ضبط می شد، ولی این کار انجام نشد.

 

همچنین دو سال مفید شورا بدون حضور رسانه ها و پوشش خبری تمام شد. اما از ابتدای سال سوم بر اساس پیگیری های جدی تعدادی از اعضا بر اساس مفاد آیین نامه داخلی شورا که اظهار می کند جلسات شورا علنی و با حضور مردم است، این حق قانونی مردم در اطلاع از جلسات شورا محقق شد که در این خصوص هم ابتدا مقاومت هایی انجام شد و خبرنگاران در برخی از جلسات اخراج و به برخی از جلسات که تنشی هم بود هم دعوت نشدند، در حالی که باید در تمام جلسات علنی خبرنگاران هم باید حضور داشته باشند.

 

بحث دیگر صورتجلسات؛ شورا است که طبق قانون باید تمامی مذاکرات ثبت و نگه داری شود، اما متاسفانه در تعدادی از مصوبات شورا خلاف واقع نوشته می شد و هیئت رئیسه رعایت امانت را نمی کرد، مثلا در صحن شورا یک موضوع تصویب می شد؛ اما در نامه ای که توسط هیئت رئیسه نوشته می شد؛ موضوع به صورت دیگری بود، یا هم بسیاری از مصوبات شورا بدون اینکه برای مطابقت با قانون به کمیته انطباق فرمانداری ارسال شود، به صورت نامه های داخلی به شهرداری ابلاغ می شد که این خلاف محرز است. خطای دیگر هم این بود که برخی از مصوباتی که نظر مخالف هم داشت؛ به صورت اتفاق آراء ذکر می شد و تعداد مخالفین ثبت نمی شد و هیئت رئیسه ازعایت امانت را در ارسال و انشاء مصوبات نمی کرد.

 

گرچه شورای چهارم بیرجند؛ شورای همدل و همزبانی نبود؛ ولی تضارب آرا و اختلافات منجر به رشد می شد و پیگیری برخی از مصوبات می شد و کارهای عمرانی، فرهنگی، خدماتی و بهداشتی خوبی انجام شد ولی با توجه به پتانسیل تعداد زیادی از افراد حاضر در شورا که بیشتر آنها دارای سابقه اجرایی قابل دفاعی بودند انتظار از این شورا بسیار بالاتر بود و می شد با اثر هم افزایی، پروژه های بسیار بزرگی در شهر ایجاد شود.

 

انتهای پیام/

,

 

موضوع دیگر انتخاب شهردار بود و علی رغم اینکه تعدادی از اعضا پیشنهاد کردند که این موضوع در مشروح مذاکرات ثبت و ضبط شود؛ اما متاسفانه رئیس شورا این کار را انجام نداد.

 

در تقسیم بندی کمیسیون ها هم  در دو سال اول شورای شهر مبنای منطقی تری بر کار بود و علی رغم اینکه رأی قاطعی داده نشد، تقریبا کار منطقی بود و مثلا کمیسیون عمران در دست یک مهندس عمران بود و کمیسیون بهداشت در دست یک پزشک، اما در سالهای سوم و چهارم تمامیت خواهی های برخی افراد سبب شد تا ترکیب کمیسیون ها طوری چیده شود که از 5 نفر اعضای کمیسیون ها، سه نفر از جناح خودشان باشند و دو نفر دیگر از جناح مخالف، همچنین مسئولیت های کمیسیون ها هم تغییر داده شد و بطور مثال علی رغم حضور دو پزشک در شورای شهر، کمیسیون بهداشت به دست یک سرهنگ بازنشسته قرار گرفت.

 

در سال چهارم شورا هم بر اساس یک برنامه از پیش تعیین شده  جناح غالب،از ورود خیلی از اعضای شورا به کمیسیون ها جلوگیری کرد که در این زمینه علی رغم نص صریح قانون، مهدی بهترین؛ یکی از اعضای شورای شهر در هیچ کدام از کمیسیون های شورا عضو نشد و بارها در این خصوص در جلسات شورا گلایه خود را اعلام کرد.

 

یکی از موارد دیگر که درابتدای این دور از شورا پیشنهاد شده؛ این بود که مشروح مذاکرات شورای شهر ثبت و ضبط شود؛ اما در دو سال اول شورا این کار انجام نشد، در اولین اقدام توسط برخی اعضا پیشنهاد شده بود که شورای شهر باید دارای حراست باشد اما این موضوع با مخالفت و مقاومت جناح غالب روبرو شد که در نهایت با فشار توسط برخی از اعضا این موضوع انجام و حراست شهرداری  برای این کار تعیین شد؛ گرچه حکم ابلاغیه این فرد تا دو ماه معطل ماند.

 

در حالی که بر اساس قانون باید مذاکرات صحن شورا ثبت و ضبط شود؛ اما در ابتدای سال سوم شورای شهر بود که شورا قبول کرد که فقط صدای مذاکرات ضبط شود؛ در حالی که باید فیلمبرداری انجام می شد و علاوه بر صدا، تصاویر جلسه، نوع برخوردها و گاهی هم تنش های ایجاد شده در شورا هم ضبط می شد، ولی این کار انجام نشد.

 

همچنین دو سال مفید شورا بدون حضور رسانه ها و پوشش خبری تمام شد. اما از ابتدای سال سوم بر اساس پیگیری های جدی تعدادی از اعضا بر اساس مفاد آیین نامه داخلی شورا که اظهار می کند جلسات شورا علنی و با حضور مردم است، این حق قانونی مردم در اطلاع از جلسات شورا محقق شد که در این خصوص هم ابتدا مقاومت هایی انجام شد و خبرنگاران در برخی از جلسات اخراج و به برخی از جلسات که تنشی هم بود هم دعوت نشدند، در حالی که باید در تمام جلسات علنی خبرنگاران هم باید حضور داشته باشند.

 

بحث دیگر صورتجلسات؛ شورا است که طبق قانون باید تمامی مذاکرات ثبت و نگه داری شود، اما متاسفانه در تعدادی از مصوبات شورا خلاف واقع نوشته می شد و هیئت رئیسه رعایت امانت را نمی کرد، مثلا در صحن شورا یک موضوع تصویب می شد؛ اما در نامه ای که توسط هیئت رئیسه نوشته می شد؛ موضوع به صورت دیگری بود، یا هم بسیاری از مصوبات شورا بدون اینکه برای مطابقت با قانون به کمیته انطباق فرمانداری ارسال شود، به صورت نامه های داخلی به شهرداری ابلاغ می شد که این خلاف محرز است. خطای دیگر هم این بود که برخی از مصوباتی که نظر مخالف هم داشت؛ به صورت اتفاق آراء ذکر می شد و تعداد مخالفین ثبت نمی شد و هیئت رئیسه ازعایت امانت را در ارسال و انشاء مصوبات نمی کرد.

 

گرچه شورای چهارم بیرجند؛ شورای همدل و همزبانی نبود؛ ولی تضارب آرا و اختلافات منجر به رشد می شد و پیگیری برخی از مصوبات می شد و کارهای عمرانی، فرهنگی، خدماتی و بهداشتی خوبی انجام شد ولی با توجه به پتانسیل تعداد زیادی از افراد حاضر در شورا که بیشتر آنها دارای سابقه اجرایی قابل دفاعی بودند انتظار از این شورا بسیار بالاتر بود و می شد با اثر هم افزایی، پروژه های بسیار بزرگی در شهر ایجاد شود.

 

انتهای پیام/

,

 

موضوع دیگر انتخاب شهردار بود و علی رغم اینکه تعدادی از اعضا پیشنهاد کردند که این موضوع در مشروح مذاکرات ثبت و ضبط شود؛ اما متاسفانه رئیس شورا این کار را انجام نداد.

 

در تقسیم بندی کمیسیون ها هم  در دو سال اول شورای شهر مبنای منطقی تری بر کار بود و علی رغم اینکه رأی قاطعی داده نشد، تقریبا کار منطقی بود و مثلا کمیسیون عمران در دست یک مهندس عمران بود و کمیسیون بهداشت در دست یک پزشک، اما در سالهای سوم و چهارم تمامیت خواهی های برخی افراد سبب شد تا ترکیب کمیسیون ها طوری چیده شود که از 5 نفر اعضای کمیسیون ها، سه نفر از جناح خودشان باشند و دو نفر دیگر از جناح مخالف، همچنین مسئولیت های کمیسیون ها هم تغییر داده شد و بطور مثال علی رغم حضور دو پزشک در شورای شهر، کمیسیون بهداشت به دست یک سرهنگ بازنشسته قرار گرفت.

 

در سال چهارم شورا هم بر اساس یک برنامه از پیش تعیین شده  جناح غالب،از ورود خیلی از اعضای شورا به کمیسیون ها جلوگیری کرد که در این زمینه علی رغم نص صریح قانون، مهدی بهترین؛ یکی از اعضای شورای شهر در هیچ کدام از کمیسیون های شورا عضو نشد و بارها در این خصوص در جلسات شورا گلایه خود را اعلام کرد.

 

یکی از موارد دیگر که درابتدای این دور از شورا پیشنهاد شده؛ این بود که مشروح مذاکرات شورای شهر ثبت و ضبط شود؛ اما در دو سال اول شورا این کار انجام نشد، در اولین اقدام توسط برخی اعضا پیشنهاد شده بود که شورای شهر باید دارای حراست باشد اما این موضوع با مخالفت و مقاومت جناح غالب روبرو شد که در نهایت با فشار توسط برخی از اعضا این موضوع انجام و حراست شهرداری  برای این کار تعیین شد؛ گرچه حکم ابلاغیه این فرد تا دو ماه معطل ماند.

 

در حالی که بر اساس قانون باید مذاکرات صحن شورا ثبت و ضبط شود؛ اما در ابتدای سال سوم شورای شهر بود که شورا قبول کرد که فقط صدای مذاکرات ضبط شود؛ در حالی که باید فیلمبرداری انجام می شد و علاوه بر صدا، تصاویر جلسه، نوع برخوردها و گاهی هم تنش های ایجاد شده در شورا هم ضبط می شد، ولی این کار انجام نشد.

 

همچنین دو سال مفید شورا بدون حضور رسانه ها و پوشش خبری تمام شد. اما از ابتدای سال سوم بر اساس پیگیری های جدی تعدادی از اعضا بر اساس مفاد آیین نامه داخلی شورا که اظهار می کند جلسات شورا علنی و با حضور مردم است، این حق قانونی مردم در اطلاع از جلسات شورا محقق شد که در این خصوص هم ابتدا مقاومت هایی انجام شد و خبرنگاران در برخی از جلسات اخراج و به برخی از جلسات که تنشی هم بود هم دعوت نشدند، در حالی که باید در تمام جلسات علنی خبرنگاران هم باید حضور داشته باشند.

 

بحث دیگر صورتجلسات؛ شورا است که طبق قانون باید تمامی مذاکرات ثبت و نگه داری شود، اما متاسفانه در تعدادی از مصوبات شورا خلاف واقع نوشته می شد و هیئت رئیسه رعایت امانت را نمی کرد، مثلا در صحن شورا یک موضوع تصویب می شد؛ اما در نامه ای که توسط هیئت رئیسه نوشته می شد؛ موضوع به صورت دیگری بود، یا هم بسیاری از مصوبات شورا بدون اینکه برای مطابقت با قانون به کمیته انطباق فرمانداری ارسال شود، به صورت نامه های داخلی به شهرداری ابلاغ می شد که این خلاف محرز است. خطای دیگر هم این بود که برخی از مصوباتی که نظر مخالف هم داشت؛ به صورت اتفاق آراء ذکر می شد و تعداد مخالفین ثبت نمی شد و هیئت رئیسه ازعایت امانت را در ارسال و انشاء مصوبات نمی کرد.

 

گرچه شورای چهارم بیرجند؛ شورای همدل و همزبانی نبود؛ ولی تضارب آرا و اختلافات منجر به رشد می شد و پیگیری برخی از مصوبات می شد و کارهای عمرانی، فرهنگی، خدماتی و بهداشتی خوبی انجام شد ولی با توجه به پتانسیل تعداد زیادی از افراد حاضر در شورا که بیشتر آنها دارای سابقه اجرایی قابل دفاعی بودند انتظار از این شورا بسیار بالاتر بود و می شد با اثر هم افزایی، پروژه های بسیار بزرگی در شهر ایجاد شود.

 

انتهای پیام/

,

 

موضوع دیگر انتخاب شهردار بود و علی رغم اینکه تعدادی از اعضا پیشنهاد کردند که این موضوع در مشروح مذاکرات ثبت و ضبط شود؛ اما متاسفانه رئیس شورا این کار را انجام نداد.

 

در تقسیم بندی کمیسیون ها هم  در دو سال اول شورای شهر مبنای منطقی تری بر کار بود و علی رغم اینکه رأی قاطعی داده نشد، تقریبا کار منطقی بود و مثلا کمیسیون عمران در دست یک مهندس عمران بود و کمیسیون بهداشت در دست یک پزشک، اما در سالهای سوم و چهارم تمامیت خواهی های برخی افراد سبب شد تا ترکیب کمیسیون ها طوری چیده شود که از 5 نفر اعضای کمیسیون ها، سه نفر از جناح خودشان باشند و دو نفر دیگر از جناح مخالف، همچنین مسئولیت های کمیسیون ها هم تغییر داده شد و بطور مثال علی رغم حضور دو پزشک در شورای شهر، کمیسیون بهداشت به دست یک سرهنگ بازنشسته قرار گرفت.

 

در سال چهارم شورا هم بر اساس یک برنامه از پیش تعیین شده  جناح غالب،از ورود خیلی از اعضای شورا به کمیسیون ها جلوگیری کرد که در این زمینه علی رغم نص صریح قانون، مهدی بهترین؛ یکی از اعضای شورای شهر در هیچ کدام از کمیسیون های شورا عضو نشد و بارها در این خصوص در جلسات شورا گلایه خود را اعلام کرد.

 

یکی از موارد دیگر که درابتدای این دور از شورا پیشنهاد شده؛ این بود که مشروح مذاکرات شورای شهر ثبت و ضبط شود؛ اما در دو سال اول شورا این کار انجام نشد، در اولین اقدام توسط برخی اعضا پیشنهاد شده بود که شورای شهر باید دارای حراست باشد اما این موضوع با مخالفت و مقاومت جناح غالب روبرو شد که در نهایت با فشار توسط برخی از اعضا این موضوع انجام و حراست شهرداری  برای این کار تعیین شد؛ گرچه حکم ابلاغیه این فرد تا دو ماه معطل ماند.

 

در حالی که بر اساس قانون باید مذاکرات صحن شورا ثبت و ضبط شود؛ اما در ابتدای سال سوم شورای شهر بود که شورا قبول کرد که فقط صدای مذاکرات ضبط شود؛ در حالی که باید فیلمبرداری انجام می شد و علاوه بر صدا، تصاویر جلسه، نوع برخوردها و گاهی هم تنش های ایجاد شده در شورا هم ضبط می شد، ولی این کار انجام نشد.

 

همچنین دو سال مفید شورا بدون حضور رسانه ها و پوشش خبری تمام شد. اما از ابتدای سال سوم بر اساس پیگیری های جدی تعدادی از اعضا بر اساس مفاد آیین نامه داخلی شورا که اظهار می کند جلسات شورا علنی و با حضور مردم است، این حق قانونی مردم در اطلاع از جلسات شورا محقق شد که در این خصوص هم ابتدا مقاومت هایی انجام شد و خبرنگاران در برخی از جلسات اخراج و به برخی از جلسات که تنشی هم بود هم دعوت نشدند، در حالی که باید در تمام جلسات علنی خبرنگاران هم باید حضور داشته باشند.

 

بحث دیگر صورتجلسات؛ شورا است که طبق قانون باید تمامی مذاکرات ثبت و نگه داری شود، اما متاسفانه در تعدادی از مصوبات شورا خلاف واقع نوشته می شد و هیئت رئیسه رعایت امانت را نمی کرد، مثلا در صحن شورا یک موضوع تصویب می شد؛ اما در نامه ای که توسط هیئت رئیسه نوشته می شد؛ موضوع به صورت دیگری بود، یا هم بسیاری از مصوبات شورا بدون اینکه برای مطابقت با قانون به کمیته انطباق فرمانداری ارسال شود، به صورت نامه های داخلی به شهرداری ابلاغ می شد که این خلاف محرز است. خطای دیگر هم این بود که برخی از مصوباتی که نظر مخالف هم داشت؛ به صورت اتفاق آراء ذکر می شد و تعداد مخالفین ثبت نمی شد و هیئت رئیسه ازعایت امانت را در ارسال و انشاء مصوبات نمی کرد.

 

گرچه شورای چهارم بیرجند؛ شورای همدل و همزبانی نبود؛ ولی تضارب آرا و اختلافات منجر به رشد می شد و پیگیری برخی از مصوبات می شد و کارهای عمرانی، فرهنگی، خدماتی و بهداشتی خوبی انجام شد ولی با توجه به پتانسیل تعداد زیادی از افراد حاضر در شورا که بیشتر آنها دارای سابقه اجرایی قابل دفاعی بودند انتظار از این شورا بسیار بالاتر بود و می شد با اثر هم افزایی، پروژه های بسیار بزرگی در شهر ایجاد شود.

 

انتهای پیام/

,

 

موضوع دیگر انتخاب شهردار بود و علی رغم اینکه تعدادی از اعضا پیشنهاد کردند که این موضوع در مشروح مذاکرات ثبت و ضبط شود؛ اما متاسفانه رئیس شورا این کار را انجام نداد.

 

در تقسیم بندی کمیسیون ها هم  در دو سال اول شورای شهر مبنای منطقی تری بر کار بود و علی رغم اینکه رأی قاطعی داده نشد، تقریبا کار منطقی بود و مثلا کمیسیون عمران در دست یک مهندس عمران بود و کمیسیون بهداشت در دست یک پزشک، اما در سالهای سوم و چهارم تمامیت خواهی های برخی افراد سبب شد تا ترکیب کمیسیون ها طوری چیده شود که از 5 نفر اعضای کمیسیون ها، سه نفر از جناح خودشان باشند و دو نفر دیگر از جناح مخالف، همچنین مسئولیت های کمیسیون ها هم تغییر داده شد و بطور مثال علی رغم حضور دو پزشک در شورای شهر، کمیسیون بهداشت به دست یک سرهنگ بازنشسته قرار گرفت.

 

در سال چهارم شورا هم بر اساس یک برنامه از پیش تعیین شده  جناح غالب،از ورود خیلی از اعضای شورا به کمیسیون ها جلوگیری کرد که در این زمینه علی رغم نص صریح قانون، مهدی بهترین؛ یکی از اعضای شورای شهر در هیچ کدام از کمیسیون های شورا عضو نشد و بارها در این خصوص در جلسات شورا گلایه خود را اعلام کرد.

 

یکی از موارد دیگر که درابتدای این دور از شورا پیشنهاد شده؛ این بود که مشروح مذاکرات شورای شهر ثبت و ضبط شود؛ اما در دو سال اول شورا این کار انجام نشد، در اولین اقدام توسط برخی اعضا پیشنهاد شده بود که شورای شهر باید دارای حراست باشد اما این موضوع با مخالفت و مقاومت جناح غالب روبرو شد که در نهایت با فشار توسط برخی از اعضا این موضوع انجام و حراست شهرداری  برای این کار تعیین شد؛ گرچه حکم ابلاغیه این فرد تا دو ماه معطل ماند.

 

در حالی که بر اساس قانون باید مذاکرات صحن شورا ثبت و ضبط شود؛ اما در ابتدای سال سوم شورای شهر بود که شورا قبول کرد که فقط صدای مذاکرات ضبط شود؛ در حالی که باید فیلمبرداری انجام می شد و علاوه بر صدا، تصاویر جلسه، نوع برخوردها و گاهی هم تنش های ایجاد شده در شورا هم ضبط می شد، ولی این کار انجام نشد.

 

همچنین دو سال مفید شورا بدون حضور رسانه ها و پوشش خبری تمام شد. اما از ابتدای سال سوم بر اساس پیگیری های جدی تعدادی از اعضا بر اساس مفاد آیین نامه داخلی شورا که اظهار می کند جلسات شورا علنی و با حضور مردم است، این حق قانونی مردم در اطلاع از جلسات شورا محقق شد که در این خصوص هم ابتدا مقاومت هایی انجام شد و خبرنگاران در برخی از جلسات اخراج و به برخی از جلسات که تنشی هم بود هم دعوت نشدند، در حالی که باید در تمام جلسات علنی خبرنگاران هم باید حضور داشته باشند.

 

بحث دیگر صورتجلسات؛ شورا است که طبق قانون باید تمامی مذاکرات ثبت و نگه داری شود، اما متاسفانه در تعدادی از مصوبات شورا خلاف واقع نوشته می شد و هیئت رئیسه رعایت امانت را نمی کرد، مثلا در صحن شورا یک موضوع تصویب می شد؛ اما در نامه ای که توسط هیئت رئیسه نوشته می شد؛ موضوع به صورت دیگری بود، یا هم بسیاری از مصوبات شورا بدون اینکه برای مطابقت با قانون به کمیته انطباق فرمانداری ارسال شود، به صورت نامه های داخلی به شهرداری ابلاغ می شد که این خلاف محرز است. خطای دیگر هم این بود که برخی از مصوباتی که نظر مخالف هم داشت؛ به صورت اتفاق آراء ذکر می شد و تعداد مخالفین ثبت نمی شد و هیئت رئیسه ازعایت امانت را در ارسال و انشاء مصوبات نمی کرد.

 

گرچه شورای چهارم بیرجند؛ شورای همدل و همزبانی نبود؛ ولی تضارب آرا و اختلافات منجر به رشد می شد و پیگیری برخی از مصوبات می شد و کارهای عمرانی، فرهنگی، خدماتی و بهداشتی خوبی انجام شد ولی با توجه به پتانسیل تعداد زیادی از افراد حاضر در شورا که بیشتر آنها دارای سابقه اجرایی قابل دفاعی بودند انتظار از این شورا بسیار بالاتر بود و می شد با اثر هم افزایی، پروژه های بسیار بزرگی در شهر ایجاد شود.

 

انتهای پیام/

,

 

موضوع دیگر انتخاب شهردار بود و علی رغم اینکه تعدادی از اعضا پیشنهاد کردند که این موضوع در مشروح مذاکرات ثبت و ضبط شود؛ اما متاسفانه رئیس شورا این کار را انجام نداد.

 

در تقسیم بندی کمیسیون ها هم  در دو سال اول شورای شهر مبنای منطقی تری بر کار بود و علی رغم اینکه رأی قاطعی داده نشد، تقریبا کار منطقی بود و مثلا کمیسیون عمران در دست یک مهندس عمران بود و کمیسیون بهداشت در دست یک پزشک، اما در سالهای سوم و چهارم تمامیت خواهی های برخی افراد سبب شد تا ترکیب کمیسیون ها طوری چیده شود که از 5 نفر اعضای کمیسیون ها، سه نفر از جناح خودشان باشند و دو نفر دیگر از جناح مخالف، همچنین مسئولیت های کمیسیون ها هم تغییر داده شد و بطور مثال علی رغم حضور دو پزشک در شورای شهر، کمیسیون بهداشت به دست یک سرهنگ بازنشسته قرار گرفت.

 

در سال چهارم شورا هم بر اساس یک برنامه از پیش تعیین شده  جناح غالب،از ورود خیلی از اعضای شورا به کمیسیون ها جلوگیری کرد که در این زمینه علی رغم نص صریح قانون، مهدی بهترین؛ یکی از اعضای شورای شهر در هیچ کدام از کمیسیون های شورا عضو نشد و بارها در این خصوص در جلسات شورا گلایه خود را اعلام کرد.

 

یکی از موارد دیگر که درابتدای این دور از شورا پیشنهاد شده؛ این بود که مشروح مذاکرات شورای شهر ثبت و ضبط شود؛ اما در دو سال اول شورا این کار انجام نشد، در اولین اقدام توسط برخی اعضا پیشنهاد شده بود که شورای شهر باید دارای حراست باشد اما این موضوع با مخالفت و مقاومت جناح غالب روبرو شد که در نهایت با فشار توسط برخی از اعضا این موضوع انجام و حراست شهرداری  برای این کار تعیین شد؛ گرچه حکم ابلاغیه این فرد تا دو ماه معطل ماند.

 

در حالی که بر اساس قانون باید مذاکرات صحن شورا ثبت و ضبط شود؛ اما در ابتدای سال سوم شورای شهر بود که شورا قبول کرد که فقط صدای مذاکرات ضبط شود؛ در حالی که باید فیلمبرداری انجام می شد و علاوه بر صدا، تصاویر جلسه، نوع برخوردها و گاهی هم تنش های ایجاد شده در شورا هم ضبط می شد، ولی این کار انجام نشد.

 

همچنین دو سال مفید شورا بدون حضور رسانه ها و پوشش خبری تمام شد. اما از ابتدای سال سوم بر اساس پیگیری های جدی تعدادی از اعضا بر اساس مفاد آیین نامه داخلی شورا که اظهار می کند جلسات شورا علنی و با حضور مردم است، این حق قانونی مردم در اطلاع از جلسات شورا محقق شد که در این خصوص هم ابتدا مقاومت هایی انجام شد و خبرنگاران در برخی از جلسات اخراج و به برخی از جلسات که تنشی هم بود هم دعوت نشدند، در حالی که باید در تمام جلسات علنی خبرنگاران هم باید حضور داشته باشند.

 

بحث دیگر صورتجلسات؛ شورا است که طبق قانون باید تمامی مذاکرات ثبت و نگه داری شود، اما متاسفانه در تعدادی از مصوبات شورا خلاف واقع نوشته می شد و هیئت رئیسه رعایت امانت را نمی کرد، مثلا در صحن شورا یک موضوع تصویب می شد؛ اما در نامه ای که توسط هیئت رئیسه نوشته می شد؛ موضوع به صورت دیگری بود، یا هم بسیاری از مصوبات شورا بدون اینکه برای مطابقت با قانون به کمیته انطباق فرمانداری ارسال شود، به صورت نامه های داخلی به شهرداری ابلاغ می شد که این خلاف محرز است. خطای دیگر هم این بود که برخی از مصوباتی که نظر مخالف هم داشت؛ به صورت اتفاق آراء ذکر می شد و تعداد مخالفین ثبت نمی شد و هیئت رئیسه ازعایت امانت را در ارسال و انشاء مصوبات نمی کرد.

 

گرچه شورای چهارم بیرجند؛ شورای همدل و همزبانی نبود؛ ولی تضارب آرا و اختلافات منجر به رشد می شد و پیگیری برخی از مصوبات می شد و کارهای عمرانی، فرهنگی، خدماتی و بهداشتی خوبی انجام شد ولی با توجه به پتانسیل تعداد زیادی از افراد حاضر در شورا که بیشتر آنها دارای سابقه اجرایی قابل دفاعی بودند انتظار از این شورا بسیار بالاتر بود و می شد با اثر هم افزایی، پروژه های بسیار بزرگی در شهر ایجاد شود.

 

انتهای پیام/

,

 

موضوع دیگر انتخاب شهردار بود و علی رغم اینکه تعدادی از اعضا پیشنهاد کردند که این موضوع در مشروح مذاکرات ثبت و ضبط شود؛ اما متاسفانه رئیس شورا این کار را انجام نداد.

 

در تقسیم بندی کمیسیون ها هم  در دو سال اول شورای شهر مبنای منطقی تری بر کار بود و علی رغم اینکه رأی قاطعی داده نشد، تقریبا کار منطقی بود و مثلا کمیسیون عمران در دست یک مهندس عمران بود و کمیسیون بهداشت در دست یک پزشک، اما در سالهای سوم و چهارم تمامیت خواهی های برخی افراد سبب شد تا ترکیب کمیسیون ها طوری چیده شود که از 5 نفر اعضای کمیسیون ها، سه نفر از جناح خودشان باشند و دو نفر دیگر از جناح مخالف، همچنین مسئولیت های کمیسیون ها هم تغییر داده شد و بطور مثال علی رغم حضور دو پزشک در شورای شهر، کمیسیون بهداشت به دست یک سرهنگ بازنشسته قرار گرفت.

 

در سال چهارم شورا هم بر اساس یک برنامه از پیش تعیین شده  جناح غالب،از ورود خیلی از اعضای شورا به کمیسیون ها جلوگیری کرد که در این زمینه علی رغم نص صریح قانون، مهدی بهترین؛ یکی از اعضای شورای شهر در هیچ کدام از کمیسیون های شورا عضو نشد و بارها در این خصوص در جلسات شورا گلایه خود را اعلام کرد.

 

یکی از موارد دیگر که درابتدای این دور از شورا پیشنهاد شده؛ این بود که مشروح مذاکرات شورای شهر ثبت و ضبط شود؛ اما در دو سال اول شورا این کار انجام نشد، در اولین اقدام توسط برخی اعضا پیشنهاد شده بود که شورای شهر باید دارای حراست باشد اما این موضوع با مخالفت و مقاومت جناح غالب روبرو شد که در نهایت با فشار توسط برخی از اعضا این موضوع انجام و حراست شهرداری  برای این کار تعیین شد؛ گرچه حکم ابلاغیه این فرد تا دو ماه معطل ماند.

 

در حالی که بر اساس قانون باید مذاکرات صحن شورا ثبت و ضبط شود؛ اما در ابتدای سال سوم شورای شهر بود که شورا قبول کرد که فقط صدای مذاکرات ضبط شود؛ در حالی که باید فیلمبرداری انجام می شد و علاوه بر صدا، تصاویر جلسه، نوع برخوردها و گاهی هم تنش های ایجاد شده در شورا هم ضبط می شد، ولی این کار انجام نشد.

 

همچنین دو سال مفید شورا بدون حضور رسانه ها و پوشش خبری تمام شد. اما از ابتدای سال سوم بر اساس پیگیری های جدی تعدادی از اعضا بر اساس مفاد آیین نامه داخلی شورا که اظهار می کند جلسات شورا علنی و با حضور مردم است، این حق قانونی مردم در اطلاع از جلسات شورا محقق شد که در این خصوص هم ابتدا مقاومت هایی انجام شد و خبرنگاران در برخی از جلسات اخراج و به برخی از جلسات که تنشی هم بود هم دعوت نشدند، در حالی که باید در تمام جلسات علنی خبرنگاران هم باید حضور داشته باشند.

 

بحث دیگر صورتجلسات؛ شورا است که طبق قانون باید تمامی مذاکرات ثبت و نگه داری شود، اما متاسفانه در تعدادی از مصوبات شورا خلاف واقع نوشته می شد و هیئت رئیسه رعایت امانت را نمی کرد، مثلا در صحن شورا یک موضوع تصویب می شد؛ اما در نامه ای که توسط هیئت رئیسه نوشته می شد؛ موضوع به صورت دیگری بود، یا هم بسیاری از مصوبات شورا بدون اینکه برای مطابقت با قانون به کمیته انطباق فرمانداری ارسال شود، به صورت نامه های داخلی به شهرداری ابلاغ می شد که این خلاف محرز است. خطای دیگر هم این بود که برخی از مصوباتی که نظر مخالف هم داشت؛ به صورت اتفاق آراء ذکر می شد و تعداد مخالفین ثبت نمی شد و هیئت رئیسه ازعایت امانت را در ارسال و انشاء مصوبات نمی کرد.

 

گرچه شورای چهارم بیرجند؛ شورای همدل و همزبانی نبود؛ ولی تضارب آرا و اختلافات منجر به رشد می شد و پیگیری برخی از مصوبات می شد و کارهای عمرانی، فرهنگی، خدماتی و بهداشتی خوبی انجام شد ولی با توجه به پتانسیل تعداد زیادی از افراد حاضر در شورا که بیشتر آنها دارای سابقه اجرایی قابل دفاعی بودند انتظار از این شورا بسیار بالاتر بود و می شد با اثر هم افزایی، پروژه های بسیار بزرگی در شهر ایجاد شود.

 

انتهای پیام/

,

 

,

موضوع دیگر انتخاب شهردار بود و علی رغم اینکه تعدادی از اعضا پیشنهاد کردند که این موضوع در مشروح مذاکرات ثبت و ضبط شود؛ اما متاسفانه رئیس شورا این کار را انجام نداد.

,

 

,

در تقسیم بندی کمیسیون ها هم  در دو سال اول شورای شهر مبنای منطقی تری بر کار بود و علی رغم اینکه رأی قاطعی داده نشد، تقریبا کار منطقی بود و مثلا کمیسیون عمران در دست یک مهندس عمران بود و کمیسیون بهداشت در دست یک پزشک، اما در سالهای سوم و چهارم تمامیت خواهی های برخی افراد سبب شد تا ترکیب کمیسیون ها طوری چیده شود که از 5 نفر اعضای کمیسیون ها، سه نفر از جناح خودشان باشند و دو نفر دیگر از جناح مخالف، همچنین مسئولیت های کمیسیون ها هم تغییر داده شد و بطور مثال علی رغم حضور دو پزشک در شورای شهر، کمیسیون بهداشت به دست یک سرهنگ بازنشسته قرار گرفت.

,

 

,

در سال چهارم شورا هم بر اساس یک برنامه از پیش تعیین شده  جناح غالب،از ورود خیلی از اعضای شورا به کمیسیون ها جلوگیری کرد که در این زمینه علی رغم نص صریح قانون، مهدی بهترین؛ یکی از اعضای شورای شهر در هیچ کدام از کمیسیون های شورا عضو نشد و بارها در این خصوص در جلسات شورا گلایه خود را اعلام کرد.

,

 

,

یکی از موارد دیگر که درابتدای این دور از شورا پیشنهاد شده؛ این بود که مشروح مذاکرات شورای شهر ثبت و ضبط شود؛ اما در دو سال اول شورا این کار انجام نشد، در اولین اقدام توسط برخی اعضا پیشنهاد شده بود که شورای شهر باید دارای حراست باشد اما این موضوع با مخالفت و مقاومت جناح غالب روبرو شد که در نهایت با فشار توسط برخی از اعضا این موضوع انجام و حراست شهرداری  برای این کار تعیین شد؛ گرچه حکم ابلاغیه این فرد تا دو ماه معطل ماند.

,

 

,

در حالی که بر اساس قانون باید مذاکرات صحن شورا ثبت و ضبط شود؛ اما در ابتدای سال سوم شورای شهر بود که شورا قبول کرد که فقط صدای مذاکرات ضبط شود؛ در حالی که باید فیلمبرداری انجام می شد و علاوه بر صدا، تصاویر جلسه، نوع برخوردها و گاهی هم تنش های ایجاد شده در شورا هم ضبط می شد، ولی این کار انجام نشد.

,

 

,

همچنین دو سال مفید شورا بدون حضور رسانه ها و پوشش خبری تمام شد. اما از ابتدای سال سوم بر اساس پیگیری های جدی تعدادی از اعضا بر اساس مفاد آیین نامه داخلی شورا که اظهار می کند جلسات شورا علنی و با حضور مردم است، این حق قانونی مردم در اطلاع از جلسات شورا محقق شد که در این خصوص هم ابتدا مقاومت هایی انجام شد و خبرنگاران در برخی از جلسات اخراج و به برخی از جلسات که تنشی هم بود هم دعوت نشدند، در حالی که باید در تمام جلسات علنی خبرنگاران هم باید حضور داشته باشند.

,

 

,

بحث دیگر صورتجلسات؛ شورا است که طبق قانون باید تمامی مذاکرات ثبت و نگه داری شود، اما متاسفانه در تعدادی از مصوبات شورا خلاف واقع نوشته می شد و هیئت رئیسه رعایت امانت را نمی کرد، مثلا در صحن شورا یک موضوع تصویب می شد؛ اما در نامه ای که توسط هیئت رئیسه نوشته می شد؛ موضوع به صورت دیگری بود، یا هم بسیاری از مصوبات شورا بدون اینکه برای مطابقت با قانون به کمیته انطباق فرمانداری ارسال شود، به صورت نامه های داخلی به شهرداری ابلاغ می شد که این خلاف محرز است. خطای دیگر هم این بود که برخی از مصوباتی که نظر مخالف هم داشت؛ به صورت اتفاق آراء ذکر می شد و تعداد مخالفین ثبت نمی شد و هیئت رئیسه ازعایت امانت را در ارسال و انشاء مصوبات نمی کرد.

,

 

,

گرچه شورای چهارم بیرجند؛ شورای همدل و همزبانی نبود؛ ولی تضارب آرا و اختلافات منجر به رشد می شد و پیگیری برخی از مصوبات می شد و کارهای عمرانی، فرهنگی، خدماتی و بهداشتی خوبی انجام شد ولی با توجه به پتانسیل تعداد زیادی از افراد حاضر در شورا که بیشتر آنها دارای سابقه اجرایی قابل دفاعی بودند انتظار از این شورا بسیار بالاتر بود و می شد با اثر هم افزایی، پروژه های بسیار بزرگی در شهر ایجاد شود.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه