اخبار داغ

چند نکته پیرامون انتخابات شورای شهر تبریز؛

تبلیغات میلیاردی با چاشنی سیاسی‌بازی!

تبلیغات میلیاردی با چاشنی سیاسی‌بازی!
اینکه کاندیدایی برای پیروزی در انتخابات شورا تصویر رئیس دوره‌ی اصلاحات و روحانی را بر روی کارت‌های تبلیغی خود چاپ می‌کند، نشانگر سوءاستفاده سیاسی او از شخصیت‌ها و عدم اتکاء به خود است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها صبح فردا همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود تا  مردم در کنار انتخاب رئیس قوه مجریه، اعضاء پارلمان شهرشان را نیز جهت ریل‌گذاری برای توسعه‌ی منطقه و اداره‌ی امور شهری برگزینند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

چهره‌های شاخصی در این دوره از انتخابات حضور یافته‌اند و از مدت‌ها پیش زمزمه‌ی کاندیداتوری آن‌‌ها نقل محافل عمومی بود اما برخی از این چهره‌ها نیز علی‌رغم رد صلاحیت از سوی هیئت نظارت مرکزی به علت سوابق نامطلوب‌شان، مجوز حضورشان را با توسل به سفارش و لابی از هیئت نظارت مرکزی دریافت کرده‌اند و به‌عنوان شخصیتی نام‌دار وارد گود انتخابات شده‌اند.

,

اکثر کاندیداهای شورای شهر در بین مردم چهره‌هایی ناشناخته تلقی می‌گردند و از میان چند صد نفر، زیر 50 تن از جایگاه نسبتاً معروفی برخوردارند اما در همین مدت زمان اندک تبلیغات برخی چهره‌ها در عین گمنامی سر و صدای زیادی در شهر به پا کرده‌اند و با تبلیغات گسترده‌شان، به جمع مدعیان پیوسته‌اند.

,

فارغ از اینکه عده‌ای از نامزدهای شورا با زور آرایش و ویرایش عکس سعی در جذب آراء دارند، تبلیغات چند صد میلیونی تعدادی از کاندیداها جای بحث دارد. بنرهای عده‌ای در جاجای شهر به چشم می‌خورد و ستادهایشان هر روز پذیرای هزاران نفر با شیرینی و آبمیوه است؛ تراکت‌هایشان در کف خیابان‌ها دیده می‌شود و در محفل تبلیغاتی‌شان شام هم می‌دهند.

,

یک شخص تا چه‌اندازه می‌تواند تشنه‌ی قدرت باشد که برای پیروزی در انتخابات هزینه‌ی میلیاردی کند؟ مگر یک عضو شورا در طول 4 سال چقدر حقوق می‌گیرد که چندین برابر آن دریافتی را هم صرف تبلیغات شهری و خرید رأی می‌کند؟

,

قطعاً آن‌هایی که برای رسیدن به کرسی شورای شهر به روش‌های غیراخلاقی و نامتعارف متوسل شده‌اند، فردا درصدد جبران هزینه‌هایشان برخواهند آمد و امکان بروز فساد مالی و برخی کارهای غیرقانونی در قالب قانون دور از انتظار نخواهد بود.

,

در این دوره از انتخابات شورا تعدد کاندیدا انتخاب را برای مردم سخت کرده و تائید صلاحیت تعدادی از افراد مسئله‌دار هم بر حاشیه‌ها افزوده است اما آنچه که مسلم است اکثریت مردم تبریز باتوجه به رویدادهای شورای چهارم، در انتخاب‌شان دقت نظر بیشتری به خرج خواهند داد تا افراد کارآمد و صالح روی کار بیایند نه آن‌هایی که ابزار جریان‌های سیاسی‌اند و اندکی نیز قیافه دارند.

,

البته این به‌معنای ناصالح بودن خوش‌ قیافه‌ها نیست، چراکه برخی از کاندیداها در عین کاریزماتیک بودن می‌توانند نمایندگان خوبی برای مردم باشند اما مبرهن است نامزدهایی که صرفاً آرایش‌شان را به معرض دید عموم گذاشته‌اند و برنامه و سابقه‌ای برای ارائه ندارند، نمی‌توانند نماینده‌ای کارآمد برای مردم در پارلمان محلی باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه