اخبار داغ

‌عدم صدور کارت برای نمایندگان حجت‌الاسلام رئیسی در قرچک / ممانعت از حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای جرم است

‌عدم صدور کارت برای نمایندگان حجت‌الاسلام رئیسی در قرچک / ممانعت از حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای جرم است
فرمانداری شهرستان قرچک در حالی که ممانعت از حضور نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در شعب اخذ رای جرم است ، از صدور کارت برای نمایندگان حجت‌الاسلام رئیسی امتناع کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از قرچک آنلاین ؛ طبق مصوب 30/5/1379 قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران حضور نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری در شعب اخذ رای بلامانع است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قرچک آنلاین,

به موجب این قانون، هر یک از نامزدهای ریاست جمهوری به تنهایی و یا چند نامزد مشترکاً می‌توانند در هر یک از شعب اخذ رای،‌اماکن استقرار دستگاه شمارشگر رایانه‌ای آراء و هیأت‌های اجرایی شهرستان‌ها و بخش‌ها یک نفر نماینده داشته باشند. نمایندگان نامزدها می‌توانند در شعب اخذ رای (‌ثابت و سیار) و اماکن استقرار دستگاه شمارشگر آراء بدون دخالت در انجام وظایف آن‌ها حضور داشته باشند و در صورت مشاهده تخلف،‌مراتب را کتباً به ناظرین شورای نگهبان و هیأت نظارت شهرستان و استان مربوطه و ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام کنند.

,

حضور نمایندگان هر یک ‌از نامزدها تا پایان اخذ رای و شمارش و تنظیم صورت جلسات بلامانع است و ممانعت از حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای، اماکن استقرار دستگاه شمارشگر ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود و متخلف به مجازات مقرر شده در تبصره ماده (93) قانون انتخابات ریاست جمهوری محکوم می‌شود.

,

با وجود این قانون در کشور جمهوری اسلامی  ایران حوزه انتخابیه شهرستان قرچک با عدم صدور کارت به نمایندگان حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی از حضور آنان در حوزه‌های انتخاباتی ممانعت کردند.

,

‌در تبصره 1_ آمده در صورتی که تعداد نامزدهای ریاست جمهوری بیش از (6) نفر باشد، هر یک از نامزدها می‌توانند فقط به ازاء هر دو شعبه اخذ رای یک نفر نماینده معرفی کنند.

,

‌تبصره 2_ نمایندگان نامزدها باید از میان افراد داوطلب و با معرفی نامزد و یا مسئول ستاد تبلیغات هر یک از نامزدها در شهرستان مربوطه به عنوان نماینده تام‌الاختیار نامزد به فرماندار همان شهرستان معرفی گردند. فرمانداران موظفند کارت یا معرفی نامه نمایندگان مذکور را حداقل 48 ساعت قبل از روز اخذ رای تحویل مسئول ستاد تبلیغات نامزد مربوطه در آن شهرستان دهند، تخلف از این تبصره توسط فرمانداران جرم محسوب می‌گردد و متخلف به مجازات مقرر شده در ماده (88) قانون انتخابات ریاست جمهوری محکوم خواهد شد. کلیه هزینه‌های اجراء این تبصره توسط وزارت کشور محاسبه و نامزدها قبل از معرفی نمایندگان به تناسب تعداد نمایندگانشان پرداخت خواهند کرد.

,

با توجه به این قانون های هئیت اجرایی شهرستان قرچک مرتکب چندین تخلف و تخریب حجت السلام رئیسی را انجام داده است و این آخرین تیر آنان برای حمایت از دولت یازدهم است.

,

مسئولان محترم شما خدمتگذار این مردم هستید و نباید حق کسی را پایمال کنید و باید از قانون تبعیت نمائید ، شاید بتوانید از زیر قانون در بروید اما یادتان باشد در نزد خداوند پاسخگوی اعمال خود خواهید بود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه