اخبار داغ

گوشه ای از وصیت نامه شهید مریم فرهانیان

ما همه امانت هستیl

ما همه امانت هستیl
مریم فرهانیان یکی از ۱۸ بانوی، امدادگری که داوطلبانه در زمان جنگ در بیمارستان طالقانی آبادان در قسمت های مختلف، خالصانه خدمت کرد و در عملیات شکست محاصره آبادان و آزادی خرمشهر و بسیاری از عملیات‌های دیگر فعالیت چشمگیری داشت و تمام مدت عمر گرانبهایش با بیداری و هوشیاری سیاسی، دینی زندگی کرد . رفتار و منش این شهیده الگوی زن مسلمان ایرانی ست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت " زنان شهید "،   شهید مریم فرهانیان در ۲۴ دی ماه سال ۱۳۴۲ در آبادان در خانواده‌ای متوسط و مذهبی به دنیا آمد و در ۱۴ سالگی با کمک برادر رشید خود «شهید مهدی فرهانیان» خود را مجهز به سلاح معرفت الهی کرد. این شهید بزرگوار با اوج‌گیری مبارزات مردم در جریان انقلاب اسلامی در تظاهرات و راهپیمایی‌های مردمی علیه حکومت شاهنشاهی شرکت کرد و با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه پاسداران به جمع این خیل عاشق پیوست و دوره‌های آموزشی را با موفقیت به پایان رساند.و با آغاز جنگ تحمیلی شهر آبادان را ترک نکرد و دوشادوش براردان رزمنده به دفاع ازخاک کشورش پرداخت. شهید مریم فرهانیان درسن ۱۷ سالگی در بیمارستان امام خمینی (ره) آبادان مشغول امداد‌گری شد و به مدت سه سال به کار امدادگری و پرستاری از مجروحین جنگ در بیمارستان های مختلف آبادان ادامه داد که در این مدت یک بار به شدت زخمی شد و به اجبار در بیمارستان بستری شد. این شهید بزرگوار در غروب سیزدهم مرداد ماه سال 1363 در حالی که همراه با دو تن از خواهران همکار خود بر مزار شهیدی که بنا به وصیت مادر شهید که از آنان قول گرفته بود هر سال به جای او بر سر مزار پسر شهیدش حاضر شوند ، در حالی که راهی بهشت زهرا شده بودند مورد اصابت ترکش خمپاره دشمن بعثی قرار گرفتند و دو خواهر همراه او زخمی شدند و مریم به فیض شهادت نایل شد. وی در عملیات هایی مانند : شکست محاصره آبادان و آزادی خرمشهر و بسیاری از عملیات‌های دیگر فعالیت چشمگیری داشت تا بالاخره بر اثر متوقف شدن عملیات پس از آزادی خرمشهر به‌ منظور رسیدگی به خانواده شهدا در واحد فرهنگی بنیاد شهید آبادان مشغول فعالیت شد. مریم فرهانیان یکی از ۱۸نفر خواهر، امدادگران داوطلب بود که در زمان جنگ در بیمارستان طالقانی آبادان در قسمت های مختلف، خالصانه خدمت کرد وی در تمام مدت عمر گرانبهایش با بیداری و هوشیاری سیاسی، دینی زندگی کرد . رفتار و منش این شهیده الگوی زن مسلمان ایرانی ست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

شهید مریم فرهانیان حضور و نقش یک زن را درجامعه تقویت کرد و نشان داد که یک زن می تواند با پرهیزکاری و دوری از هرگونه گناه در جامعه حضور داشته باشد . مهرزاد ارشدی عکاس دفاع مقدس با بیان این که شهادت راه دارد و ما باید این راه را پیدا کنیم، اضافه کرد: محل زندگی مان 2 کوچه با منزل آنها فاصله داشت و در جنگ من یک خبرنگار و عکاس بودم؛ تا روزی که مریم فرهانیان به شهادت رسید و عکس او چاپ شد هیچ کس مریم فرهانیان را ندیده بود و من روز قیامت این را شهادت می دهم.  این عکاس دفاع مقدس افزود: شهید مریم فرهانیان در حجب و حیا یک الگو برای دختران و زنان است.   فاطمه جوشی هم رزم شهید «مریم فرهانیان» نیز گفت: خدا و آخرت در زندگی شهید فرهانیان ۲ اصل بود و او نمونه یک دختر مسلمان به شمار می رود. وی ادامه داد: از سال ۱۳۵۸ شهید مریم را می شناختم؛ در طول این سال ها حتی یک بار هم او زبان به غیبت و بدگویی نگشود . همرزم شهید «مریم فرهانیان» افزود: در بین مجروحان، اسیر عراقی حضور داشت که از منظر این بعثی مریم، دختری با تقوا، باحجاب و متین، بود ، در ادامه گوشه ای از وصیت نامه شهیده را می خوانیم.

,

 

,

 وصیتم را با نام خدا، این بزرگ ترین بزرگ ترها، این یگانه مطلق، این فریادرس مستضعفان،این درهم کوبنده کاخ ستمگران و یزیدیان،این منجی حق و عدالت، این فرستادة قرآن،این شنودة غم ها، این مشکل گشای دردها و ... شروع می کنم.

,

اول از هر چیز از انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی به اندازة فهم خودم و وظایفی که بر دوش داریم بگویم، انقلابی که با دادن خون هزاران شهیدوهزاران معلول به اولین مرحله پیروزی خود رسید. انقلابی که مردم درآن، اسلام را، این کامل ترین دین را مبنای کار خود قرار دادند و از آن الهام گرفتند و وحدتی را که به دست آورده بودند، با توجه به دین اسلام و رهبری قاطع امام آن را حفظ کردند.

,

قدر این رهبر را بدانید و همواره پشت سر او باشید.از امام پیروی کنید. به پیام ها و فرمان ها و دستورات اسلامی امام توجه کنید و سعی کنید که از هر کلمه امام درس بگیرید.

,

امام را تنها نگذارید. این هوای نفسی را که امام از آن صحبت و سعی می کند که آن را از وجود ما بزداید،شما هم سعی کنید که در این راه موفق شوید.سعی کنید خود را بشناسید که اگر خود را بشناسید خدا را شناخته اید، درهیچ کاری خدا را از یاد نبرید. همواره به یاد خدا باشید و با هم به مهربانی رفتارکنید.

,

امام زمان را از یاد نبرید.همواره در فکر امام زمان باشید. همواره در راه اسلام باشید و برای تحقق بخشیدن به فرمان اسلام بکوشید و به قدرت الهی توجه داشته باشید که بالاتر و با عظمت تر از تمام قدرت هاست.هیچ وقت قدرت خدا را از یاد نبرید وسعی کنید که هر چه بهتر تزکیه نفس کنید.چیزی را که امام این قدر درباره اش تکیه می کنند که تزکیه نفس کنید و دربین خطراتی که ما را تهدید می کنند، هیچ خطری بالاتر از این نفس نیست که گاه انسان را به انحراف می کشاند و خود انسان متوجه نمی شود. قرآن بخوانید، زیرا قرآن تمام دستورات زندگی را به شما می گوید. نهج البلاغه و صحیفه سجادیه هم همین طور.

,

مادر! اگر من سعادت شهادت را داشتم و شهید شدم، اصلاً ناراحت نباش. ما همه امانت هستیم و همه ما از دنیا می رویم، زیرا این دنیا آزمایشگاهی است که خداوند بندگان خود را درآن، مورد آزمایش قرار می دهد. این ما هستیم که باید سعی کنیم و از این امتحان که بالاترین امتحان هاست سربلند بیرون بیاییم و در قیامت پیش خدا سرافکنده نباشیم.

,

یادم هست که در آخرین جلسه گفتگویی که با برادر شهیدم داشتم، دربارة معاد برایم صحبت می کرد و می گفت،" در فکر آخرت باشید." و بعد از این جلسه بود که مقام شهادت را به دست آورد. از صمیم قلب به او تبریک می گویم و از خدا می خواهم صداقتی همانند شهیدان به من عطا کند و سعادت این را بدهد که تنها در راه او قدم برداریم و برای رضای او کار کنیم.

,

شهید کسی است که به آخرین مرحله کمال خودرسیده است و راهش را با آگاهی، ایمان و خلوص می پیماید و همیشه پیروز و جاوید است.

,

به ولایت فقیه ارج بنهیم وبدانیم که الان اما خمینی بر ما ولایت دارد و بدانیم تنها در این صورت، در دنیا و آخرت موفق می شویم که با همیدگر صمیمی باشیم.یارو رفیق همدیگر باشیم و با دشمن مقابله کنیم. چه دشمنانی که در درون ما هستند،چه دشمنان بیرونی.

,

من هم مانند برادر شهیدم (مهدی) هرچه یادم آمد نوشتم و اگر در گفتارم اشتباهی است، به بزرگی خودتان ببخشید.

,

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

,

مریم فرهانیان

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه