اخبار داغ

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان استان بوشهر:

۴۳۰ ناظر و بازرس انتخابات را نظارت می کنند/ صندوق انتخابات ناموس انتخابات است/ مردم از سلامت انتخابات اطمینان داشته باشند

۴۳۰ ناظر و بازرس انتخابات را نظارت می کنند/ صندوق انتخابات ناموس انتخابات است/ مردم از سلامت انتخابات اطمینان داشته باشند
مردم و کاندیدا بدون هیچ دغدغه ای اطمینان داشته باشند که ناظرین و عوامل اجرایی انتخابات از آغاز تا پایان با هوشیاری کامل و در نهایت بی طرفی بر انتخابات نظارت کامل دارند و جای هیچ نگرانی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گام نیوز؛ دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر در آستانه دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا نشست خبری برگزار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گام نیوز؛,

خلیل رضایی سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان استان بوشهر با اشاره به وظایف شورای نگهبان بر اساس اصل 99 قاونون اساسی گفت: شورای نگهبان وظیفه تعیین صلاحیت افراد، نظارات و تایید  سلامت انتخابات را برعهده دارد.

, خلیل رضایی سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان استان بوشهر,

وی با بیان اینکه مشارکت حداکثری، امنیت و سلامت انتخابات از الزامات هر انتخاباتی است، گفت:سلامت انتخابات بعد از برقراری امنیت و حضور حداکثری مردم از وظایف شورای نگهبان است.

,

رضایی خاطر نشان کرد: آنچه که در سلامت انتخابات مهم است احترام به قانون و اجرای صحیح مجریان و ناظرین انتخابات است و بی طرفی در انتخابات برای آنان یک اصل است و آنها به هیچ وجه جانبداری از کسی را نخواهند کرد.

,

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان استان بوشهر اظهار داشت: انتخابات در فرمایشات رهبری معظم انقلاب به عنوان حق الناس تلقی شده و اگر کسی بخواهد دست درازی داشته باشد به رای مردم هم خلاف قانون است و هم خلاف شرع که باید با آن برخورد شود.

,

رضایی با اشاره به اینکه پیشگیری از تخلفات انتخاباتی از وظایف شورای نگهبان است، گفت: ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در استان بوشهر کارهای خوبی را انجام داده است و روزانه تخلفات را رصد و به دستگاه های ذیربط گزارش داده است.

,

وی با بیان اینکه شورای نگهبان تنها وظیفه پیگیری تخلفات انتخابات ریاست جمهوری را بر عهده دارد، خاطر نشان کرد: 66  تخلف انتخاباتی از ابتدای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در استان صورت گرفته است که با تذکر به ستادها این تخلفات حل شده است.

,

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان استان بوشهر در خصوص ناظرین و مجریان انتخابات روز جمعه گفت: همه مربیان و ناظرین در دو سطح عمومی و تخصصی آموزش های لازم را دیده اند و برای انتخابات سازماندهی شدند.

,

رضایی با اشاره به اینکه 310 ناظر سازماندهی و چینش شدند، گفت:  ویژگی های خاص این ناظران این است که آنها افراد عادی نیستند و کسانی هستند که سابقه اجرایی و نظارت دارند و در طول سال آموزش های لازم را فرا  گرفته اند.

,

 وی افزود: علاو بر 310 ناظر نردیک به 90 نفر سر ناظر، حدود 30 بازرس در استان وجود دارند که حدود 20 درصد از ناظرین جوان و زیر 30 سال هستند، 95 درصد از آنها تجربه اجرا و نظارت را دارند و 83 درصد تحصیلات بالای لیسانس تا فوق لیسانس و دکترا دارند که یک یوم از آنها خواهران هستند.

,

خلیل رضایی در خصوص وقت قانونی تبلیغات انتخابات گفت: ماده 66 قانون انتخابات ریاست جمهوری صراحتا اعلام کرده است که تبلیغات انتخابات 24 ساعت قبل از رای گیری ممنوع است.

,

وی در مرود برگه های تعرفه انتخابات نیز یادآور شد:  تعرفه هایی که مورد نیاز بود با نظارت شورای نگهبان وارد استان شد و با رعایت ماسئل امنیتی و حفاظتی در مخزن های مخصوص هر شهرستان نگهداری می شود که در روز رای گیری با حضور نماینده های شورای نگهبان، فرمانداری ها و بخشداری ها این تعرفه ها توزیع می شود.

,

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان استان بوشهر در خصوص امنیت و سلامت انتخابات در شعب رای گیری اظهار داشت: در مکان هایی که رای گیری در آنجا انجام می شود باید از وجود هر گونه بوستر هاب تبلیغاتی پاک باشد و هیچ فعالیت انتخاباتی در اطراف آن مشاهد نشود و همچنین در بیرون از شعبات اخذ رای نظارت کامل وجود دارد و هر گونه تجمعی در اطراف شعبه رای گیری ممنوع است.

,

وی با اشاره به اینکه نماینده کاندیدا و ناظرین شورای نگهبان با تمام هوشیاری در کنار صندوق ها حضور دارند، خاطر نشان کرد: صندوق انتخابات ناموس انتخابات به حساب می آید و ناظرین شورای نگهبان در نهایت بی طرفی تا آخرین لحظات کنار صندوق های رای هستند.

,

رضایی با بیان اینکه مردم و کاندیدا بدون هیچ نگرانی از سلامت انتخابات اطمینان داشته باشند، گفت: بدون ناظرین شورای نگهبان هیچ کس حق بازگشایی صندوق ها را ندارد.

,

وی در خصوص رای گیری الکترونیک خاطر نشان کرد: بحث انتخابات الکترونیک تنها در دو شهر بوشهر و برازجان انجام می شود که آن هم فقط برای انتخابات شورا ها است.

,

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان استان بوشهر در مورد شمارش رای های انتخاباتی گفت: به جهت اینکه انتخابات ریاست جمهوری اصل و اولویت دار است و انتخابات شوراها محلی است و تابع انتخابات ریاست جمهوری است، ایتدا صندوق های رای ریاست جمهوری شمارش می شود و سپس بلا درنگ شمارش رای شوراها شروع می شود.

,

رضایی در پایان خاطر نشان کرد: از آنجایی که انتخابات و رای ما هم دشمن شکن است و هم یک رای آری به نظام مقدس جمهوری اسلامی است، همه در انتخابات شرکت کنند و مردم و کاندیدا بدون دغدغه اطمینان داشته باشند که ناظرین و عوامل اجرایی انتخابات از آغاز تا پایان با هوشیاری کامل و در نهایت بی طرفی بر انتخابات نظارت کامل دارند و جای هیچ نگرانی نیست.

,

وی یادآور شد: مردم می توانند تخلفات انتخاباتی را با شماره های 33550880 و 33559773 و یا سامانه پیام کوتاه 09171713992 گزارش دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه