اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

قطار دولت در دوراهی تدبیر و تغییر/ ایران آماده ثبت یک حماسه دیگر است

قطار دولت در دوراهی تدبیر و تغییر/ ایران آماده ثبت یک حماسه دیگر است
مردم ایران صبح فردا حماسه‌ای دیگر می‌آفرینند و ضمن انتخاب کاندیدای مورد نظر خود، یکبار دیگر به نظام جمهوری اسلامی ایران "آری" می‌گویند.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ثبت نام نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از روز سه‌شنبه 22 فروردین ماه در محل ستاد انتخابات کشور آغاز شد و تا روز 26 فروردین ماه ادامه داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

طی این مدت یک هزار 636 نفر به عنوان داوطلب ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور ثبت نام کردند که جوان‌ترین داوطلب 18 سال و پیرترین آن‌ها 92 سال سن داشت.

,

علاوه‌بر موج ثبت نام افراد ناشناخته، برخی چهره‌ها و شخصیت‌های شناخته شده هم در جریان انتخابات ثبت نام کردند که از جمله آن‌ها می‌توان به حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، محمد باقر قالیباف، حسن روحانی، اسحاق جهانگیری، علیرضا زاکانی، سید مصطفی میرسلیم، حمیدرضا حاج‌بابایی، محمود احمدی‌نژاد، حمیدرضا بقایی، مسعود زریبافان، محمد هاشمی، محمد مهدی زاهدی، حجت الاسلام حسن نوروزی، مصطفی کواکبیان، سید مصطفی هاشمی طبا و سید محمد غرضی اشاره کرد.

,

ثبت نام یک بازیگر در انتخابات

, ثبت نام یک بازیگر در انتخابات, ثبت نام یک بازیگر در انتخابات,

"وقتی هر کاری کردم به پول نرسیدم به فکر ریاست جمهوری افتادم" این دیالوگ بازیگری است که با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

, ",

سیروس میمنت رنجبر در خصوص ثبت نامش در انتخابات ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر بیکارم و به دلیل کسب درآمد خواستم راه ریاست جمهوری را طی کنم.

, , .,

این داوطلب ریاست جمهوری ادامه داد: از حرفهایم برداشت طنز نکنید، چراکه من هنرمندم و اجازه دارم در رویای خیالی خود یک شهر بدون اختلاس و دزدی تصور کنم.

, .,

وی درباره تائید صلاحیتش گفت: می‌دانم تائید صلاحیت نمی‌شوم، اما باید بگویم بنده مشکل کیفری ندارم که صلاحیتم تائید نشود، اما با این حال از ۱۷ سالگی ازدواج کردم و با نان حلال فرزندانم را بزرگ کردم. با این وجود می‌دانم تائید صلاحیت نمی‌شوم.

, .,

آنهایی که نیامدند

, آنهایی که نیامدند, آنهایی که نیامدند,

در ایام انتخابات ریاست جمهوری، مردم و رسانه‌ها منتظر ثبت نام و حضور برخی چهره‌ها در صحنه انتخابات بودند، چهره‌هایی که نیامدن آ‌ن‌ها معادلات سایر کاندیداها را برهم زد، از جمله این افراد می‌توان به سعید جلیلی و مهرداد بذرپاش اشاره کرد.

,

بیانیه جلیلی درباره عدم شرکت در انتخابات

, بیانیه جلیلی درباره عدم شرکت در انتخابات, بیانیه جلیلی درباره عدم شرکت در انتخابات,

جلیلی با صدور بیانیه‌ای ضمن دعوت از نیروهای انقلاب برای حضور در صحنه انتخابات اعلام کرد که داوطلب ریاست جمهوری نمی‌شود.

,

در بخشی از بیانیه جلیلی آمده است: خردادماه سال 1392 پس از تبریک به منتخب شما و آرزوی موفقیت در مسیر انقلاب اسلامی برای وی، به دوستان خود اعلام کردم: "کار ما تازه شروع شده است".

, .,

"این‌جانب با تشکر از همه هموطنان و چهره‌های خدوم و دلسوز مخصوصاً جوانان پرشور و باورمند انقلابی که در ماه‌های گذشته با نظر لطف، این برادر خود را به حضور در فرآیند انتخابات ریاست جمهوری دعوت کردند اعلام می‌کنم با تمرکز ویژه بر "موضوعیت" انتخابات و نه صرفاً طریقیت آن برای کسب قدرت، در این فرآیند فعالانه حضور خواهم داشت و از هم‌اکنون به‌سهم خود از همه نیروهای انقلاب دعوت می‌کنم با تمام توان برای شکوفایی ظرفیت انتخابات در مسیر بازیابی مسایل اصلی کشور و راه‌حل‌های مبتنی بر منظومه معرفتی ــ آرمانی انقلاب اسلامی در صحنه باشند."

, .,

بذرپاش: به نفع نیروهای انقلاب کناره گیری می‌کنم

, بذرپاش: به نفع نیروهای انقلاب کناره گیری می‌کنم, بذرپاش: به نفع نیروهای انقلاب کناره گیری می‌کنم,

مهرداد بذرپاش هم که یکی از پنج نامزد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بود، پس از حضور در محل ستاد انتخابات کشور گفت: به نفع نیروهای انقلاب کناره گیری می‌کنم و برنامه هایم را در اختیار آنها قرار می‌دهم.

,

 

,

اسامی کاندیداهای احراز صلاحیت شده اعلام شد

, اسامی کاندیداهای احراز صلاحیت شده اعلام شد, اسامی کاندیداهای احراز صلاحیت شده اعلام شد,

آخرین ساعات 31 فروردین ماه بود که وزارت کشور طی اطلاعیه‌ای اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده را اعلام کرد.

,

در این اطلاعیه آمده است: در اجرای ماده 60 قانون انتخابات ریاست جمهوری، اسامی نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران که صلاحیت آنان مورد تأیید شورای محترم نگهبان قرار گرفته به این ترتیب است:

, :,

1 ــ سید مصطفی آقامیرسلیم فرزند سیدجلال

, 1 ,

2 ــ اسحاق جهانگیری کوشایی فرزند حسن

, 2 ,

3 ــ حسن روحانی فرزند اسدالله

, 3 ,

4 ــ سید ابراهیم رئیسی ساداتی فرزند سیدحاجی

, 4 ,

5ــ محمدباقر قالیباف فرزند حسین

, 5,

6 ــ سید مصطفی هاشمی‌طبا فرزند سید ابوالقاسم.

, .,

 

,

, ,

 

,

پس از اعلام اسامی نامزدهای ریاست جمهوری، رسما زمان تبلیغات کاندیدها آغاز شد و دیگر مردم منتظر برگزاری مناظرههای تلویزیونی بودند تا هم تنور انتخابات داغ شود و هم بتوانند کاندیدای مورد نظر خود را از بین افراد موجود انتخاب کنند.

, ,

اما در این بین اخباری هم مبنی بر پخش غیرمستقیم مناظرههای تلویزیونی منتشر شد که به سرعت مورد توجه مردم، نامزدهای انتخابات و اهالی رسانه قرار گرفت، اما در نهایت تصمیم کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بر این شد که مناظرهها زنده برگزار شود.

, , ,

مناظره اول و مهمترین اتفاقات (مشروح مناظره را اینجا بخوانید)

, مناظره اول و مهمترین اتفاقات (مشروح مناظره را , مناظره اول و مهمترین اتفاقات (مشروح مناظره را , , اینجا, اینجا, اینجا, بخوانید), بخوانید), ,

براساس جدول زمانبدی برنامههای صدا و سیما، اولین مناظره نامزدها روز جمعه 8 اردیبهشت ماه و با موضوع مسائل اجتماعی برگزار شد و کاندیداها نقطه نظرات خود را پیرامون مسائل مختلف اجتماعی بیان کردند.

, ,

از جمله مهمترین اتفاقات این مناظره میتوان به گفتوگوی دو طرفه محمد باقر قالیباف و حسن روحانی اشاره کرد؛ قالیباف خطاب به روحانی گفت که او قول ایجاد 4 میلیون شغل را به مردم داده است ولی روحانی اظهارات قالیباف را تکذیب کرد و گفت چنین قولی نداده است و قالیباف با استناد به سایتهای گمنام این مسئله را مطرح میکند.

, از جمله مهمترین اتفاقات این مناظره میتوان به گفتوگوی دو طرفه محمد باقر قالیباف و حسن روحانی اشاره کرد؛ قالیباف خطاب به روحانی گفت که او قول ایجاد 4 میلیون شغل را به مردم داده است ولی روحانی اظهارات قالیباف را تکذیب کرد و گفت چنین قولی نداده است و قالیباف با استناد به سایتهای گمنام این مسئله را مطرح میکند., , , , , ,

اما در بخش دوم مناظره قالیباف سند اظهارات روحانی را از سایت وی دریافت و به مردم نشان داد.

, اما در بخش دوم مناظره قالیباف سند اظهارات روحانی را از سایت وی دریافت و به مردم نشان داد, .,

 

,

, ,

 

,

در پایان این مناظره هم حجت الاسلام رئیسی خطاب به جهانگیری و روحانی گفت: یکی از مظلومیت های جمهوری اسلامی این است که دولت ها بعد از پایان کارشان یک حالت اپوزیسیون می گیرند.  دولت باید درباره ۴ سال عملکرد به تمام جامعه پاسخگو باشد. در اینجا بحث از اصولگرا و اصلاح طلب نکنیم.  مردم بالاخره باید مسکن داشته باشند یا نه. دولت باید به قانون عمل کنند و اگر نتواند به قانون عمل کند، نباید به میدان بیاید. اولین وظیفه رییس‌جمهور عمل به قانون است و دولت باید بتواند یک میلیون شغل ایجاد کند چون قانون این را می‌گوید.

, .,

 

,

مناظره دوم کاندیداها (مشروح این مناظره را اینجا بخوانید)

, مناظره دوم کاندیداها (مشروح این مناظره را , مناظره دوم کاندیداها (مشروح این مناظره را , اینجا , اینجا , اینجا , بخوانید), بخوانید),

دومین مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری هم 15 اردیبهشت ماه در محل ساختمان معاونت سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

,

در این مناظره که با موضوعات سیاسی و فرهنگی برگزار شده بود، کاندیداها نظرات خود را بیان کردند و در انتهای مناظره هم بسیاری از کارشناسان سیاسی و اصحاب رسانه از حجت الاسلام رئیسی و سید مصطفی میرسلیم به عنوان افراد پیروز مناظره دوم نام بردند.

,

اما به جرات می‌توان جنجالی‌ترین موضوع این مناظره را مطرح شدن بحث کشف کالای قاچاق از ویلای وزیر آموزش و پرورش در لواسان دانست؛ مسئله‌ای که محمد باقر قالیباف آن را مطرح کرد و اسحاق جهانگیری هم مهر تایید برآن زد.

, اما به جرات می‌توان جنجالی‌ترین موضوع این مناظره را مطرح شدن بحث کشف کالای قاچاق از ویلای وزیر آموزش و پرورش در لواسان دانست؛ مسئله‌ای که محمد باقر قالیباف آن را مطرح کرد و اسحاق جهانگیری هم مهر تایید برآن زد. ,

قالیباف در این مناظره گفت: اجازه می‌خواهم به حادثه ای این هفته اتفاق افتاد. یک محموله کشف شد که قوه قضائیه اعلام کرد که چند تُن پوشاک بود در یک ویلایی کشف شد که متعلق به یکی از وزرا بود؛ این پرونده بررسی شد ظرف دو روز و به صورت فشرده.

,

جهانگیری هم بر سخنان قالیباف مهر تایید زد و گفت: من تا روز چهارشنبه فکر می‌کردم وزیر دیگری این مسئله برایش اتفاق افتاده، در چهارشنبه مشخص شد وزیر آموزش و پرورش است.

, .,

وی افزود: یک دختری این وزیر دارد فوق لیسانس داشته، بیکار بوده و کار واردات انجام داده است؛ فقط 200 میلیون تومان کل ارزش این لباس‌های بوده که وارد کرده است. یک باره کلانتری می‌رود و می‌گیرد و این می‌شود موضوع مصاحبه معاون قوه قضائیه و کاندیدای ریاست جمهوری.

, .,

اما این اظهارات جهانگیری هم بی پاسخ نماند و محمد باقر قالیباف در پاسخ به او عنوان کرد: درد اینجاست که ما می‌گوییم دختر وزیر (به نقل از آقای جهانگیری) بیکار و مظلوم است و باید برود این کار را انجام بدهد؟ چرا پس بقیه مردم بیچاره اجازه چنین کاری را ندارند؟ من اصلا قضاوت نکردم. مردم در راهروی دادگاه باید قضاوت کنند، این جرم است یا خیر.

, .,

وی افزود: بنده می‌گویم اصل این واردات خطاست. این محموله وقتی وارد کشور می‌شود اصلش خطاست و نتیجه‌اش این می‌شود که امروز آموزش و پرورش این شرایط را داشته باشد. برای جامعه فرهنگی یک کشور شرم‌آور است که این وضع معیشتی معلمین و اساتیدش باشد و این وضع دانش‌آموزانش باشد که خانواده بگوید خواهش می‌کنیم شیفت بچه‌های ما را مخالف هم بگذارید، چون چادر و کفش  ندارند و باید آنها را جابجا کنند.

, .,

 

,

رئیسی: برخی "رقیب هراسی میکنند"

, رئیسی: برخی "رقیب هراسی میکنند", رئیسی: برخی "رقیب هراسی میکنند", ,

حجت الاسلام رئیسی هم در بخشی از این مناظره از استراتژی برخی رقبای خود پرده برداشت و گفت: موضوعی که لازم است خدمت هموطنان عزیز عرض کنم نه بازگشت به گذشته و نه تحمل وضع موجود بلکه تغییر به نفع مردم است و آنچه باید تحقق پیدا کند در مورد برنامه هایی است که بتواند گره گشایی کند از مشکلات مردم.

, .,

دولت مستقر دو راه دارد یک: بگوید کارهایی که انجام دادم و می خواهم تکمیل کنم. من قضاوت نمی کنم شما مردم پاسخ بدهید آیا به وعده ها عمل شده است. دوم رقیب هراسی را موج می زنند در صحبت هایشان مشخص است این نوع برخورد کردن حتما اخلاقی نیست.

, . , . ,

 

,

مناظره سوم کاندیداها (مشروح این مناظره را اینجا بخوانید)

, مناظره سوم کاندیداها (مشروح این مناظره را اینجا بخوانید), مناظره سوم کاندیداها (مشروح این مناظره را اینجا بخوانید), اینجا ,

سومین مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری هم با موضوع مسائل اقتصادی روز جمعه 22 اردیبهشت ماه برگزار شد.

,

از مهم ترین اتفاقات و عناوین این مناظره هم میتوان به انتشار اسناد املاک دریافتی توسط روحانی و جهانگیری اشاره کرد.

, ,

مهم باقر قالیباف در این مناظره با انتشار اسناد املاک و اراضی دریافتی توسط روحانی و معاون اولش خطاب به روحانی گفت: آقای روحانی، شما زمین گرفتید و در شهرک غرب متری 3 هزار تومان خریداری کردید آن هم 800 متر، زمین به مساحت 385 متر گرفتید بعد می‌آید به دیگران تهمت می‌زنید و تا فساد جمع نشود مشکل حل نخواهد شد.

, .,

همچنین در بخشی از این مناظره حجت الاسلام رئیسی خطاب به حسن روحانی گفت: برخی از نزدیکان شما فساد میکنند و شما در مقابل برخورد با آنها مقاومت میکنید.

, , , ,

وی افزود: آقای معاون اول قوه قضائیه و آقای دادستان آمدند دفتر شما صحبت کردند، اگر شما مساعدت می‌کردید، اسناد و مدارک کامل هم به شما دادند که نزدیکترین افراد شما دچار مشکلات میلیونی هستند. من جای شما بودم مساعدت می‌کردم؟ قانون برخورد کند. یا اینکه نباید انجام بشود بعداً انجام شود یا تشکیک کردن در این مسائل این با روحیه کسی که ئریس دولت است، سازگار نیست

, ,

وی ادامه داد: من این صحبت‌ها را به استناد اینکه آقایان آمدند در دفتر شما صحبت کردند، می‌گویم، آقایان خوب روحیه ضدفسادی من را می‌دانند.

,

 

,

انصراف قالیباف به نفع رئیسی

, انصراف قالیباف به نفع رئیسی, انصراف قالیباف به نفع رئیسی,

 

,

محمد باقر قالیباف روز 25 اردیبهشت ماه با صدور بیانیهای به نفع سیدابراهیم رئیسی کناره‌گیری کرد.

, , .,

در بخشی از بیانیه قالیباف آمده است: "مبارزه تازه آغاز شده است و تا ریشه کنی کامل فساد و ناکارآمدی، باید جان و آبروی خود را نیز بی چشمداشت فدا کرد." (متن کامل بیانیه را اینجا بخوانید)

, ., (متن کامل بیانیه را اینجا بخوانید), اینجا , اینجا ,

 

,

سونامی مردم اصفهان، تهران و مشهد در حمایت از رئیسی

, سونامی مردم اصفهان، تهران و مشهد در حمایت از رئیسی, سونامی مردم اصفهان، تهران و مشهد در حمایت از رئیسی,

پس از انصراف محمد باقر قالیباف به نفع حجت الاسلام رئیسی، آراء رئیسی رشد چشمگیری داشت و مردم استانهای اصفهان، تهران و مشهد در دیدار با سید ابرهیم رئیسی حماسه آفریدند.

, پس از انصراف محمد باقر قالیباف به نفع حجت الاسلام رئیسی، آراء رئیسی رشد چشمگیری داشت و مردم استان, های اصفهان، تهران و مشهد در دیدار با سید ابرهیم رئیسی حماسه آفریدند. , ,

 

,

, ,

نمایی از حماسه مردم اصفهان

, نمایی از حماسه مردم اصفهان,

 

,

, ,

نمایی از حماسه مردم مشهد

, نمایی از حماسه مردم مشهد,

 

,

, ,

نمایی از حماسه مردم تهران

, نمایی از حماسه مردم تهران,

 

,

سرعت رشد آراء رئیسی به حدی چشمگیر بود که بسیاری از فعالان سیاسی از احتمال شکست حسن روحانی در دور اول انتخابات خبر دادند. (مشروح این گزارش را اینجا بخوانید)

, (مشروح این گزارش را اینجا بخوانید), اینجا , اینجا ,

 

,

فروزنده: جمعه پایان روحانی است

, فروزنده: جمعه پایان روحانی است, فروزنده: جمعه پایان روحانی است,

لطف الله فروزنده عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به خبرنگار دانا گفت: این جبهه دو هدف اصلی را پیگیری کرده است، اول انجسام نیروهای مردمی و انقلابی و دوم پیروزی در انتخابات.

, دانا ,

وی افزود: امروز انجسام نیروهای انقلابی با حرکت مجاهدانه محمد باقر قالبیاف محقق شده و امیدواریم با پیروزی آقای رئیسی به هدف دوم خودمان هم برسیم.

,

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: جمعه پایان روحانی است و به نظرم ما با اتحادمان به دو هدف خود می‌رسیم.

,

فروزنده عنوان کرد: من معتقدم آقای رئیسی با درصد بالایی حسن روحانی را شکست خواهد داد.

,

 

,

ذوالقدر: پیش‌بینی می‌کنیم که روحانی در دور اول شکست بخورد

, ذوالقدر: پیش‌بینی می‌کنیم که روحانی در دور اول شکست بخورد, ذوالقدر: پیش‌بینی می‌کنیم که روحانی در دور اول شکست بخورد,

محمد باقر ذوالقدر عضو شورای مرکزی جبهه مردمی به خبرنگار دانا؛ گفت: به رئیسی رای می‌دهیم به دلیل قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها سلامت و کارآمدی که دارد.

, دانا,

وی عنوان کرد: ما پیش‌بینی می‌کنیم که روحانی در دور اول انتخابات شکست بخورد و امیدواریم که بتوانیم بساط ضعف و ناکارآمدی را از قوه مجریه کشور جمع کنیم.

,

 

,

قاسمی: با رای به رئیسی نه در وضع موجود می‌مانیم نه به گذشته باز می‌گردیم

, قاسمی: با رای به رئیسی نه در وضع موجود می‌مانیم نه به گذشته باز می‌گردیم, قاسمی: با رای به رئیسی نه در وضع موجود می‌مانیم نه به گذشته باز می‌گردیم,

رستم قاسمی وزیر سابق نفت در گفت‌وگو با خبرنگار دانا اظهار داشت: به رئیسی رای می‌دهم چرا که نه در وضع موجود می‌مانیم و نه به گذشته باز می‌گردیم بلکه تغییر به نفع مردم رخ خواهد داد.

, دانا ,

وی افزود: با اتحادی که به وجود آمده احتمال شکست حسن روحانی در دور اول قطعی شده است.

,

 

,

حال کمتر از 24 ساعت تا آغاز دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است، باید منتظر ماند و دید که مردم چه کسی را برای تصدی سمت ریاست جمهوری برمی‌گزینند.

, حال کمتر از 24 ساعت تا آغاز دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است، باید منتظر ماند و دید که مردم چه کسی را برای تصدی سمت ریاست جمهوری برمی‌گزینند. ,

اما آنچه مسلم است، مردم ایران صبح فردا حماسه‌ای دیگر می‌آفرینند و ضمن انتخاب کاندیدای مورد نظر خود، یکبار دیگر به نظام جمهوری اسلامی ایران "آری" می‌گویند.

, اما آنچه مسلم است، مردم ایران صبح فردا حماسه‌ای دیگر می‌آفرینند و ضمن انتخاب کاندیدای مورد نظر خود، یکبار دیگر به نظام جمهوری اسلامی ایران "آری" می‌گویند. ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه