اخبار داغ

تکمیل پروژه های نیمه تمام مهدیشهر؛ شاید وقتی دیگر

تکمیل پروژه های نیمه تمام مهدیشهر؛ شاید وقتی دیگر
پروژه های نیمه تمام زیادی در شهرستان مهدیشهر وجود دارد که همچنان بدون تکلیف بر زمین مانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیزوا، پروژه های نیمه کاره زیادی در مهدیشهر سالیان سال خاک می خورد و هنوز هم که هنوز است ظاهرا وقت آن نرسیده به سرانجام برسند.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

چه پروژه هایی که در دولت قبل مصوب و کلنگ زنی شد و دولت یازدهم اقدامی در جهت تکمیل آن نکرد و چه پروژه هایی که در دولت فعلی کلنگ زنی و به حال خود رها شده است.

,

پروژه هایی که مردم مدت هاست چشم انتظار بهره برداری از آن هستند اما بارها وعده تکمیل آن داده می شود و عملی نمی شود.

,

یکی از این پروژه های مهم که نیاز ضروری مردم این شهر است، بیمارستان 85 تختخوابی مهدیشهر می باشد.

,

این پروژه در سال 88 مطالعات آن انجام و در سفر هیئت دولت دهم به استان سمنان مصوب شد، در سال 90 کلنگ آن به مساحت 3 هکتار و به مبلغ اولیه 76 میلیارد ریال به زمین زده می شود. طبق زمانبندی اجرایی، عملیات احداث این بیمارستان باید از سال ۹۰ آغاز و در سال ۹۲ به اتمام برسد ولی در مسیر آن سنگ اندازی هایی شد و بعد از فراز و نشیب های فراوان و چندین نوبت جابجایی پیمانکار، تاکنون حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.  

,

احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی  در بهمن ماه 95 در جلسه ای در مهدیشهر اعلام کرد مسئولین بهداشت و درمان قول دادند بیمارستان 85 تختخوابی سال 96 افتتاح شود.

,

پژوهشکده رویان مهدیشهر نیز از دیگر پروژه های مهم و مصوب دولت دهم است که هنوز به بهره برداری نرسیده است.

,

عملیات ساخت این پژوهشکده  مطالعات سلولی- مولکولی و مرکز درمان ناباروری (شعبه منطقه ای رویان) در سال 91 آغاز شد. این پروژه تاکنون بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

,

پروژه احداث دانشکده منابع طبیعی مهدیشهر هم از مصوبات دولت در سال ۱۳۸۹ بود.ساختمان این دانشکده در سال 90 در زمینی به مساحت صد هکتار در جنوب مهدیشهر در حاشیه بلوار خلیج فارس کلنگ زنی شد که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده می بایست در سال 91 فاز اول این دانشکده به بهره‌برداری می‌رسید ولی این امر محقق نشد. ناچارا در همان سال 91 دانشکده با پذیرش دانشجو در رشته مهندسی منابع طبیعی در مقطع کارشناسی و در ساختمانی استیجاریآغاز به فعالیت نمود. ساختمان دانشکده منابع طبیعی مهدیشهر با درصد پیشرفت فیزیکی پایین به حال خود رها شده است.

,

سد فینسک و چاشم نیز از پروژه های شهرستان مهدیشهر در راستای رفع کم آبی است که هنوز به سرانجام نرسیده است.

,

پروژه کتابخانه عمومی مهدیشهر نیز از سال 89 با زیربنای یک هزار و 80 مترمربع آغاز شده و تاکنون تنها بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

,

پروژه مهم دیگر شهرستان که موجب توسعه مهدیشهر می شود، پروژه جاده ی آهوان- مهدیشهر – گنداب – فیروزکوه است که تا کنون 8 کیلومتر از 22 کیلومتر این جاده آماده سازی شده است.

,

پروژه های چون شهرک صنفی، پارک بانوان، ساختمان اداری آموزش و پرورش، مجتمع گلخانه ای درجزین، تکمیل طرح شبکه فاضلاب مهدیشهر، احداث دهکده فرهنگی و ...از دیگر پروژه های نیمه کاره شهرستان مهدیشهر هستند.

,

همچنین پروژه بزرگراه سمنان- مهدیشهر- ساری، گلزار شهدای مهدیشهر، ترمینال مسافربری، آرامستان مهدیشهر، ساختمان دادسرا، گلزار شهدای گمنام مهدیشهر، مصلی، پروژه های نیمه تمام مسکن مهر، جاده دربند،گازرسانی به فولاد محله و روستاهای صعب العبور شهرستان، طرح هادی روستایی و...از پروژه های دیگری می باشد که یا فراموش شده اند یا روند پیشرفت آن به کندی پیش می رود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه