اخبار داغ

شوق اولین انتخاب/ برق امید در چشمان رأی اولی‌ها

شوق اولین انتخاب/ برق امید در چشمان رأی اولی‌ها
انتخابات به عنوان یکی از مهم ترین اتفاقات و رخدادهای هر کشور به شمار می رود به طوری که نماد مردمسالاری و دموکراسی می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از اوشیدا؛ سرنوشت هر ملت آزاده تنها به دست مردم آن کشور رقم می خورد که در این راستا انتخابات نقش اساسی ایفا می کند.

انتخابات در ایران نیز دارای نقش تعیین کننده ای است بنابراین از اهمیت و حساسیت بسیار ویژه ای برخوردار است که در این راستا انتخابات خبرگان، شوراها، مجلس و ریاست جمهوری در آن به طور متوالی برگزار می شود.

به رغم وجود شعبات رای در هر شهر به صورت سیار و ثابت از همان ابتدای شروع انتخابات تا پایان آن مردم در صف های طولانی در انتظار انداختن رای خود به صندوق هستند به طوری که پیر و جوان در کنار هم به این کار مبادرت می ورزند.

در این میان اشتیاق رأی اولی‌ها برای حضور در انتخابات متفاوت‌تر از سایرین است به طوری که شور و شوق آن‌ها برای حضور در انتخابات و دادن اولین رأی غیرقابل وصف است.

طبق آمار ارائه‌ شده قرار است امسال یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رأی اولی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران و پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کنند.

احساس شادی و شعف دارم

یکی از شرکت کنندگان حاضر در پای صندوق رای اظهار کرد: از اینکه در تعیین سرنوشت کشور سهیم هستم با تمام وجود احساس شادی و شعف دارم و بر خود می بالم.

محمدامین سراوانی به خبرنگار اوشیدا گفت: امسال برای اولین بار می توانم رای دهم و این تجربه شیرینی برایم خواهد شد بنابراین امیدوارم کاندیداهای مورد انتظارم رای آورند.

وی تصریح کرد: شرکت در انتخابات برای هر کس که در سن قانونی قرار دارد واجب است چرا که از این طریق مشت محکمی بر دهان آمریکا و سایر کشورهای مستکبر خواهند زد و به آنان می گویند ملت ایران سرنوشت خود را تعیین می کنند و در این راستا هیچ نیازی به سایر کشورها ندارند.

محمد امین تاکید کرد: با شرکت در انتخابات بر عزت و سربلندی ایران اسلامی افزوده می شود و از این طریق اقتدار و صلابت کشور به رخ جهانیان کشیده می شود.

امروز سرنوشت چهار سال دیگر کشور را رقم خواهیم زد

یکی دیگر از حاضرین در پای صندوق رای که رای اولی به نظر می رسید در حالی که جوهر موجود بر انگشتان خود را به خبرنگار اوشیدا نشان می داد عنوان کرد: پس از تحقیق و بررسی سوابق کاندیداها با مشورت با دوستان و خانواده کسانی را که اصلح دیدم انتخاب کردم و امروز نام آن ها را در صندوق رای انداختم.

مرتضی سرحدی با ابراز خوشحالی از حضور در این انتخابات افزود: ملت ایران همیشه با حضور در انتخابات و سایر مراسمات ملی و مذهبی اتحاد و انسجام خود را به نمایش گذاشته اند و از این طریق قدرت بی همتای ایران اسلامی را در جهان به اثبات رسانده اند.

وی تاکید کرد: امیدوارم امروز کسانی رای آورند که واقعا دلشان برای مردم می تپد و به دنبال رفع مععضلات و مشکلات موجود در کشور هستند تا از این طریق جایگاه کشور بیش از پیش در جهان ترقی یابد.

مرتضی خاطرنشان کرد: با انتخاب افراد اصلح به رشد و آبادانی شهر و در پی آن کشور خود کمک خواهیم کرد بنابراین با این عمل سرنوشت چهار سال را رقم می زنیم که این موضوع نشان از اهمیت انتخابات در کشور دارد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اوشیدا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, احساس شادی و شعف دارم, احساس شادی و شعف دارم,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
, امروز سرنوشت چهار سال دیگر کشور را رقم خواهیم زد,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه