اخبار داغ

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان:

آغاز رای گیری در 1382شعبه اخذ رای کردستان

آغاز رای گیری در 1382شعبه اخذ رای کردستان
رئیس ستاد انتخابات استان کردستان گفت: همزمان با سراسر کشور، رای ‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و 382 شعبه اخذ رای استان آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، رئیس ستاد انتخابات استان کردستان گفت: همزمان با سراسر کشور، رای ‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و 382 شعبه اخذ رای استان آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

علیرضا آشناگر افزود: از این تعداد 518 شعبه اخذ رای در شهرها و 864 شعبه نیز در روستاها مستقر شده است که دست اندر کاران انتخابات در سال جاری آری مردم را در 789 شعبه ثابت و 584 شعبه سیار جمع آوری می کنند.

,


رئیس ستاد انتخابات کردستان با اشاره به اینکه انتخابات شوراهای اسلامی در سنندج و سقز به صورت الکترونیکی برگزار می شود افزود: در این شهرها نیز 231 شعبه الکترونیکی تعبیه شده که شرکت کنندگان باید منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر را با استفاده از دستگاه های الکترونیکی انتخاب کنند.

,
,


به گفته آشناگر، براساس سرشماری سال 1395 تعداد واجدان شرایط رای در استان کردستان یک میلیون و 167 هزار و 277 نفر هستند که 28 هزار و 322 نفر از این تعداد رای اولی های استان هستند.

,
,


وی گفت: تعداد کرسی های شوراهای اسلامی استان، چهار هزار و 167 کرسی شامل 161 کرسی شهری و چهار هزار و 6 کرسی در مناطق روستایی است.
رئیس ستاد انتخابات کردستان افزود: مردم کردستان در انتخابات سال 96 علاوه بر انتخاب رئیس جمهور منتخب خود اعضای شوراهای اسلامی 29 شهر و یک هزار و 312 روستا را نیز انتخاب می کنند.

,
,
,


آشناگر ادامه داد: شوراهای اسلامی 22 شهر استان دارای پنج عضو، 6 شهر هفت عضو و یک شهر دارای 9 عضو است و از یک هزار و 312 روستایی که واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی هستند 29 روستا دارای پنج عضو و یک هزار و 283 روستا نیز دارای سه عضو هستند.

,
,


وی با اشاره به اینکه هشت هزار و 972 نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی کردستان ثبت نام کرده اند گفت: از این تعداد یک هزار و 258 نفر در مناطق شهری و هفت هزار و 972 نفر در مناطق روستایی است و از تعداد کل ثبت نام کنندگان 252 نفر زن و بقیه مرد هستند.

,
,


وی افزود: 17.2 درصد شامل یک هزار و 540 نفر از ثبت نام کنندگان این دوره، سابقه عضویت در دوره های اول تا چهارم شوراهای اسلامی را دارند.

,
,


انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا امروز جمعه 29 اردیبهشت سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه