اخبار داغ

حضور پرشور کردستانی ها در پای صندوق های رای/پیر و جوان ، زن و مرد پای صندوق های رأی آمده اند

حضور  پرشور  کردستانی ها در پای صندوق های رای/پیر و جوان ، زن و مرد پای صندوق های رأی آمده اند
مشارکت جوانان در عرصه های مختلف باعث افتخار ایران بوده و هست، تاریخ ایران به یاد خواهد داشت که چگونه جوانان این دیار چه آن ها که رای اولی بودند و چه آن ها که هنوز رای اولی نشده بودند جلوی گلوله تفنگ و تانک های دشمن سینه سپر کردند تا امروز رای اولی هایی دیگر، در میدان جنگی دیگر، دشمنان را نااُمید کنند و به آن ها نشان دهند که عزت ایران در گرو مرد، زن، پیر و جوانی است که خلق حماسه های سیاسی میراثِ ملی و در خونشان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی،  صحنه ای است که فرصت سنجش اراده و انتخاب را به فرد می دهد، انتخابی که به دلیل دخیل بودن در سرنوشت جامعه، ارتقاء عزت و اعتماد به نفس فرد را فراهم می کند. البته این احساس خوشایند همیشه در افرادی که برای اولین بار در انتخابات شرکت می کنند و " رای اولی " هستند، چند برابر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,


نوجوانانی که به واسطه حضورشان در انتخابات و مشارکت در سرنوشت سیاسی کشور وارد مرحله جدیدی از زندگی شان می شوند و و با شرکت در این انتخابات دیگر به خودباوری می رسند که بزرگ شده اند، چون به نظر و رای آن ها نیز اهمیت داده می شود.

,
,

 

,


یک میلیون رأی‌دهنده برای نخستین‌بار می‌توانند به پای صندوق‌های رأی‌گیری بروند و سرنوشت خود و کشورشان را تغییر دهند که بخشی از آنها در استان کردستان حضور دارند.

,
,


آن کسی را که به خواسته هایم نزدیک تراست انتخاب کرده ام
هانیه حسینی می گوید: من  سعی کرده ام که به برنامه ها و اهداف تمامی نامزدهای ریاست جمهوری فکر کنم و آن کسی را که به خواسته هایم نزدیک تراست انتخاب کنم.

,
,
,

 

,


وی ادامه می دهد: البته پدرم در مواردی که برایم سوال پیش می آید و متوجه منظور برخی کاندیداها نمی شوم، برایم توضیحاتی می دهد.

,
,

 

,


حسینی معتقد است که شرکت کردن در انتخابات برای سربلندی و اقتدار کشور مهم است و می افزاید: درست است که من خیلی باتجربه نیستم اما به خوبی می دانم که کشورمان دشمن های زیادی در دنیا دارند که منتظرند که مردم در انتخابات شرکت نکنند و پشت انقلاب را خالی کنند تا آن ها به کشورمان سلطه پیدا کنند.

,
,

 

,

, ,


شرکت در انتخابات همچون سربازی یک وظیفه است
مهدی بیرامی نیز می گوید: قطعا خوشحالم، فکر می کنم شرکت در انتخابات همچون سربازی یک وظیفه است و به عنوان یک سرباز فقط نباید در مرزها از ایران محافظت کنم، بلکه با حضور در پای صندوق رای نیز می توانم  از کشور دفاع کنم.

,
,
,

 

,


این سرباز وظیفه یِ رای اولی می افزاید: من هم مثل بقیه مردمِ کشور، ایران را دوست دارم و حاضرم برای سربلندی اش جانم را بدهم، همچون جوان هایی که در سال های دفاع مقدس برای حفظ ایران از تهاجم دشمن ، فداکاری کردند.

,
,

 

,


وی می گوید: شرکت در انتخابات یک فرصت است، فرصتی که با آن می توان سرنوشت جامعه را تعیین کرد.

,
,


کامران در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین مطالبات جامعه از رئیس جمهور آینده چیست، می گوید: من از زاویه دید خود و بنا به نیازهایی که خودم و همسن و سال‌هایم داریم این موارد را مطرح می‌کنم و فکر می‌کنم اشتغال، مسکن و پس از آن فراهم آوردن شرایطی برای ازدواج جوانان، اصلی‌ترین مسائلی است که از رئیس دولت بعدی انتظار داریم.

,
,

 

,


وی با اشاره به اینکه در همین شهر سنندج جوانان بیکار زیادی با تحصیلات دانشگاهی وجود دارند، خاطرنشان می‌کند: این موضوع نگرانی زیادی در میان دوستان من و حتی خانواده‌هایمان ایجاد کرده است که باید دولت بعدی بتواند تا حدود زیادی از این استرس‌ها کم کند.

,
,

 

,

 

,

مشارکت جوانان در عرصه های مختلف باعث افتخار ایران بوده و هست، تاریخ ایران به یاد خواهد داشت که چگونه جوانان این دیار چه آن ها که رای اولی بودند و چه آن ها که هنوز رای اولی نشده بودند جلوی گلوله تفنگ و تانک های دشمن سینه سپر کردند تا امروز رای اولی هایی دیگر، در میدان جنگی دیگر، دشمنان را نااُمید کنند و به آن ها نشان دهند که عزت ایران در گرو مرد، زن، پیر و جوانی است که خلق حماسه های سیاسی میراثِ ملی و در خونشان است.

,

 

,

 امروز انتخابات در حالی برگزار شد که مهرهای آبی رنگ بر سرانگشتان سنندجی ها، نوای همدلی و همزبانی را جاری می کند.

,

 

,

قبل از اینکه برگه تعرفه رأی را به صندوق بیندازید باید انگشت سبابه‌ات را بر مهر آبی‌رنگ فشار دهید و وقتی‌که اثرانگشتت بر برگ تعرفه ثبت شد، حق‌دارید رأی خود ر ا به صندوق بیندازید اما اگر اثرانگشت که نشان منحصربه‌فرد هویت انسانی و شهروندی است بر برگه نخورد حق رأی دادن نخواهید داشت.

,

 

,


آری شاید بتوان سرنوشت‌ساز بودن انتخابات را از این طریق نیز درک کرد که چگونه برای دادن رأی باید هویت خود را ثبت و مورد شناسایی قرار دهیم.

,
,

 

,


امروز روز انتخابات است و همه باهم و به همراه پیر و جوان و زن و مرد، شهری و روستایی پای صندوق رأی می‌رویم تا بارأی خود، برگ زرینی از تاریخ کشورمان را ورق بزنیم.

,
,

 

,

, ,


انگشتان آغشته به جوهر رای دهندگان مهر تایید بر حقانیت نظام
سعادت محمددی بانوی 80 ساله کردستانی در حالی که شناسنامه اش را با افتخار در دست گرفته از حضورش در انتخابات می گوید؛ حضور و مشارکت مردم در انتخابات، اقتدار نظام را اثبات خواهد کرد.

,
,
,


وی افزود: به همین دلیل من و خانواده ام تصمیم گرفته ایم برای استحکام نظام در انتخابات مرحله دوم نیز شرکت کنیم تا در تعیین سرنوشت استان و کشورمان مشارکت داشته باشیم.

,
,

 

,

, ,


اصلی‌ترین وظیفه ما شرکت در انتخابات است
فاطمه حیدری بانوی 58 ساله می گوید؛ شرکت در انتخابات وظیفه ای ملی است و بر ما لازم است که همگی در رای گیری شرکت کنیم زیرا آری، میزان رأی ملت است و میزان رأی من و امثال ماست که  پای صندوق برویم و برای حفظ آنچه داریم تلاش نماییم.

,
,
,


وی گفت: امروز دهم اردیبهشت ماه اصلی‌ترین وظیفه ما شرکت در انتخابات و آبی شدن انگشت سبابه امان است

,
,

 

,

محمدی یکی از شهروندان نابینای سنندجی است که از حضورش در انتخابات می گوید؛ هدف من مشارکت در سرنوشت کشور و اعلام کنیم که ما ایرانی ها و مردم کردستان برای آینده خود و کشورمان اهمیت بسزایی قائل می شویم و برگ زرینی دیگر بر افتخارات خود می افزاییم .

,


وی گفت: گسترش مشارکت و حضور گسترده مردم در انتخابات بسیار اهمیت دارد زیرا شور انتخاباتی و حضور مردم در پای صندوق های ریی می تواند تهدیدهای دشمنان را بی اثر و توطئه های آنان را خنثی و امید آنان را به یاس و ناامیدی تبدیل کند.

,
,

 

,

, ,


انتخابات مصونیت‌بخش کشور و عرصه انتخابات، تجلی حضور مردمی است که ندای امام خمینی(ره) بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران را لبیک گفتند تا با پشتیبانی خود از همان روزهای آغازین، ارزش‌های والای الهی را که با حاکمیت طاغوت و طاغوتیان رنگ باخته بود، جانی دوباره بخشند.

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه