اخبار داغ

امامان جمعه شهرستان های استان تهران تاکید کردند؛

حضور در انتخابات، آثار و برکات زیادی برای کشور و دفع دشمنان دارد

حضور در انتخابات، آثار و برکات زیادی برای کشور و دفع دشمنان دارد
نماز عبادی سیاسی جمعه همزمان با حماسه آفرینی مردم در انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از  تهران نیوز ، نماز عبادی سیاسی جمعه همزمان با حماسه آفرینی مردم در انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

مشروح خطبه های نماز جمعه در استان تهران

,

 

,

امام جمعه تهران: حضور گسترده مردم نشانه پایبندی به نظام است/ پذیرش سند ۲۰۳۰ از جانب دولت یک خیانت بود

,

, ,

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب نماز جمعه امروز تهران اظهار داشت: کسی که به عنوان رئیس جمهور برای تصدی امور کشور در ۴۴ سال آینده انتخاب می‌شود باید فردی صالح، فعال و همچنین به فکر ضعفا باشد.

,

وی افزود: پیام حضور گسترده مردم در انتخابات این است که به نظام خود پایبندند و با مسئولان خود پیوند و به آنها کرده و در اداره کشور مشارکت دارند.

,

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: امنیت و آزادی کشور ما چشم جهانیان را خیره کرده و این آزادی و امنیت در کشورمان در حالی است که در اطراف ما و حتی در سطح جهان از ناامنی، ترور و غارت خواب راحت ندارند و نسبت به ایران غبطه می‌خورند. این امنیت و آزادی در سایه وحدت، ایمان، روحیه انقلابی به تبعیت از ولایت به دست آمده است.

,

موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: عزت، امنیت و پایبندی به قانون در انتخابات گذشته وجود داشته و اگر احیاناً در موردی تخلفی از قانون صورت گرفته و افرادی تشنج‌آفرینی کردند و ملتزم به قانون نشدند و قانون‌شکنی کردند، سیلی محکمی از دست مردم صالح خوردند.

,

وی افزود: مناظره‌ها و رقابت‌های انتخاباتی تمام شد، اینک زمان رفاقت است. از امروز باید رقابت به رفاقت تبدیل شود. آنچه در مناظره گفته شد بر اساس نیات درونی منتخبان بود. اینکه احساس کنند که از حالا به‌بعد وظیفه آنها اخوت، برادری، صفا، صمیمیت و محبت و همکاری است.

,

خطیب نمازجمعه امروز تهران اظهار داشت: از آنجایی‌که جمهوری اسلامی ایران به هر درجه از عزت و اقتدار رسیده، به برکت تبعیت از مقام معظم رهبری و ولایت بود. رئیس‌جمهور آینده باید بکوشد با عزم راسخ، تابع رهبری و ولایت فقیه نه فقط در شعار، بلکه در عمل باشد و مبادا به‌گونه‌ای عمل شود که دشمن دو مدیریتی را در کشور احساس کند.

,

موحدی کرمانی با تأکید بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر، خاطرنشان کرد: جای تأسف است که برای مصوبه مجلس در مورد امر به معروف و نهی از منکر دستور اجرا صادر نمی‌شود، اما سند ننگین ۲۰۳۰ دستور اجرایش را مخفیانه می‌دهند و خوشبختانه مقام معظم رهبری جلوی اجرایش را گرفتند.

,

وی افزود: به رئیس‌جمهور آینده این نکته را متذکر می‌شود که به نیروهای مسلح که عنصر اقتدار نظام هستند احترام بگذارند و در تکریم نیروهای مردمی و انقلابی بکوشد و به قدرت دفاعی کشور اهمیت دهد، استکبار جهانی بر ضعیف رحم نمی‌کند و با مذاکره خطر حمله دشمن دفع نمی‌شود.

,

خطیب نماز جمعه امروز تهران اظهار داشت: پذیرش سند ۲۰۳۰ از جانب دولت یک فاجعه بزرگ و خیانت بود. سوال اینجاست که چرا این پذیرش مخفیانه و بی‌سروصدا انجام شد و مخفیانه بودن پذیرش این سند خود فاجعه دیگری است.

,

موحدی کرمانی تأکید کرد: چرا با صراحت اعلام نکردید آموزش و پرورش در ایران انقلابی دارای اسناد بالادستی است، اسناد بالادستی ما قرآن، فرهنگ اهل بیت(ع) و اسلام است.

,

وی افزود: غرب بداند در ایران این سندهای معیوب و فاسد غربی و ویرانگر پاره پاره و سوزانده می‌شود و خوشبختانه رهبر آگاه، بیدار، مدافع از حریم دین و قرآن و انقلاب هشدارهای لازم را به دولت دادند و البته آنچه مایه شگفتی است، غفلت برخی مسئولان از فرهنگ این کشور و پنهانکاری است.

,

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: امام جمعه مکه گفته خون ایرانیان هدر و ناموس‌شان مباح است. آیا مسئولان که می‌گویند مذاکراتی را با دولت عربستان داشته‌اند، اگر مشکلی از سوی مردم مکه و مدینه تحت تأثیر امام جمعه مکه، مرتکب اقداماتی علیه زائران ایرانی شوند، چه‌ اقداماتی را پیش‌بینی کرده‌اند.

,

موحدی کرمانی خاطرنشان کرد:‌ من نمی‌خواهم کسی را در این مورد بترسانم و وحشت ایجاد کنم، اما مسئولان بیایند و به ابهامات و سوالات مردم در این‌باره پاسخ دهند و روشنگری کنند و اگر اصل این ماجرا دروغ است، برای مردم بگویند.

,

وی افزود: ما از وهابیت خائن جز اهانت و جسارت چیزی ندیده‌ایم، هرچه توانستند به ایرانی اهانت کردند، ما می‌خواهیم حجی همراه با عزت در پیش باشد.

,

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت:‌ از سازمان حج می‌خواهم در خصوص امنیت حج امسال روشنگری کند و به قراردادی که با دولت عربستان امضا کرده، اکتفا نکند. به فرض که دولت عربستان وعده‌هایی بدهد، مردم ساکن مکه و مدینه را چه‌کار می‌کنید؟

,

موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: طبق خبرهای واصله ارتش قدرتمند عراق و سوریه به توفیقاتی در میدان‌های نبرد علیه داعش دست پیدا کرده و این گروه تروریستی را به عقب راندند و به زودی موصل به‌ طور کامل در تسلط دولت عراق خواهد بود.

,

وی در پایان گفت: کشور آمریکا گرفتار رئیس‌جمهوری شده که عقلای آمریکا اندک اندک در عقل او شک می‌کنند و در فکر عزل او هستند.

,

امام جمعه ری: شرکت در انتخابات، آثار و برکات زیادی برای کشور و دفع دشمنان دارد

,

, ,

حجت الاسلام و المسلمین سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته که با حضور پرشور مردم خداجوی ری در مصلی بزرگ حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار داشت: حضور مردم پای صندوق های رأی، دشمنان را به شگفتی وا می دارد.

,

وی افزود: شهدا از ما توقع دارند، با شرکت در انتخابات حماسه سیاسی کشور را کامل کنیم.

,

امام جمعه شهرری توصیه کرد: کسانی که تا این لحظه موفق نشدند در انتخابات شرکت کنند، تا پایان وقت مقرر در پای صندوق های رای حاضر شوند و به کاندیدای مورد نظرشان رای بدهند.

,

وی تصریح کرد: شرکت در انتخابات، آثار و برکات زیادی برای کشور و دفع دشمنان دارد و لذا برای نظام جمهوری اسلامی تنها حضور مزدم مهم است.

,

شاهچراغی با بیان اینکه همه باید تابع قانون باشیم، گفت: پس از اعلام نتایج انتخابات همه باید کاندید پذیرفته شده را به عنوان رئیس جمهور بپذیریم.

,

وی در ادامه به اهمیت انتخابات شورای شهر اشاره کرد و افزود: با حضور در پای صندوق های رأی حتما به اعضای شورا نیز رای بدهید چرا که اهمیت شورا کمتر از ریاست جمهوری نیست.

,

امام جمعه شهرری خاطرنشان کرد: ملت ما در طول سالهای انقلاب، حماسه آفرینی زیادی داشته اند که انتخابات امروز نمونه ای از آنهاست.

,

شاهچراغی با اشاره به آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد گفت: به برکت ایثارگری شهدا و جانبازان یک وجب از خاک میهنمان به دست دشمن نیفتاد.

,

 

,

امام جمعه خیرآباد: هر کسی که انتخاب شد باید وعده هایش را اجرایی کند

,

, ,

امام جمعه خیرآباد در خطبه اول نماز جمعه این هفته بیان داشت: یکی از ارکان حیا ناظر است اینکه انسان بداند کسی او را نگاه می کند و ناظر بر اعمال اوست.
وی افزود: طبق آیه ای از  سوره ق دو فرشته ای که اعمال ما را می نویسند ناظر اعمال ما هستند و امام صادق(ع) فرمودند ؛ انسان باید از دو فرشته ای که همراه او هستند و اعمال او را ثبت می کنند حیا کند.
حجت الاسلام والمسلمین جعفر طزری در خطبه دوم نمازجمعه این هفته خیرآباد گفت: امروز روزی است که مردم ایران پای صندوق های رأی حاضر می شوند و با حضور گسترده خود ابتدا بیعت با آرمانهای امام و شهدا می کنند و ثانیا به دشمنان داخلی و خارجی نشان می دهند علیرغم همه مشکلات هرگز از انقلاب خود دست بر نمیدارند و با انتخاب اصلح امور اجرایی خود را بدست او بسپارند.
حجت الاسلام طزری اظهار داشت: انتخابات در ایران اسلامی، مظهر دموکراسی دینی است و مردم نیز با آزادی و اختیار پای صندوق رأی می روند و به هر کس که تشخیص دادند رأی میدهند و سر نوشت کشور خود را، خود رقم می زند.
وی افزود: این را می توان از هجمه های دشمن فهمید که یک زمان اعلام می کردند انتخابات فرمایشی است و مشخص است چه کسی رئیس جمهور است تبلیغات وسیعی هم برای عدم حضور مردم انجام دادند اما نتیجه انتخابات بر خلاف یاوه گویی های آنان شد.
امام جمعه خیرآباد خاطر نشان کرد:همه وظیفه داریم به نتیجه انتخابات احترام بگذاریم و قانون را رعایت کنیم زیرا آرامش و شیرینی حضور مردم در انتخابات در پرتو عمل به قانون است.
وی تاکید کرد: امروز فضا، فضای رقابت است اما از فردا فضا، فضای رقابت و دوستی است و همه باهم دست به دست هم دهیم تا ایران اسلام را آباد کنیم.
حجت الاسلام طزری اظهار داشت: برندگان واقعی انتخابات مردم هستند که با حضور خود امید دشمنان را برای رسیدن به کشور قطع کردند و هرکس که از صندوق رأی بیرون آمد وظیفه دارد به تعهداتی که داده است عمل کند و خود را خادم ملت بداند.
وی باتوجه به اینکه در آستان سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر قرار داریم گفت: آزاد سازی خرمشهر نشان داد در پرتو مقاومت و ایستادگی می توان به اهداف بلند و حتی نشدنی رسید و این درسی است یرای همه ما که با دشمن نمی توان مذاکره و سازش کرد بلکه ثمره مقاومت و پیروزی است.
وی تصریح کرد: امروز اگر می خواهیم به حق و حقوق خود برسیم باید در مقابل باج خواهی دشمن مقاومت کنیم و الا با سازش و مذاکره عهد شکن نه تنها به چیزی نمی رسیم بلکه آنچه را که داریم را هم نیز از دست خواهیم داد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

امام جمعه فیروزکوه: بعد از اتمام انتخابات رقابت ها به رفاقت تبدیل شود/مسئولین باید برای مردم در میدان عمل باشند

,

, ,

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله اسماعیلی امام جمعه شهرستان فیروزکوه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به دو مناسبت اول و سوم خرداد، گفت: امریکا می‌دانست انقلاب ایران در آینده نزدیک خطری نه تنها برای منطقه که برای کل دنیا است؛ امریکا می‌دانست انقلاب اسلامی ایران منجی عدالت‌طلبان و مظلومان در دنیا است، لذا سال ۵۹ ایران را محاصره کرد تا از نظر فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و … پیشرفت نکند.

,

وی ادامه داد: دومین مناسبت سوم خرداد روز فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس است؛ ۴۰ هزار نفر در این عملیات اسیر گرفته شدند؛ در ۸ سال دفاع مقدس یک سانتی‌متر از سرزمین ایران در دست دشمن نیفتاد؛ امروز در عراق و سوریه و ان شاالله در یمن شاهد پیروزی هستیم در حالی‌که عده‌ای راحت طلب خواب آزادی این سرزمین‌ها را می‌دیدند، الان شاهد هستیم چنین شد؛ سر منشا همه این پیروزی‌ها ایران اسلامی است.

,

اسماعیلی با تاکید بر این که ایران را در این مدت بعد از انقلاب زنجیر کردند، اظهار داشت: ایرانی که سال ۵۹ محاصره شد، بعد جنگ به او تحمیل شد و بعد تحریم شد ولیکن نتوانستند مانع پیشرفت ایران شوند؛ ایران را زنجیر زدند و باز نتوانستند موفق شوند؛ امیرالمومنین علی (ع) گفت این افتخار من است که علی عهد و پیمانی را که در مسیر قرآن نبود امضا نکرد مگر با بستن دست و زنجیر!

,

خطیب نماز جمعه با اشاره به برگزاری انتخابات در کشور، گفت: چندین ماه همه سازمان‌ها برای برگزاری زیباترین شکل ممکن انتخابات بسیج شدند؛ مردم در هر صحنه‌ای حضور داشتند موجب ناامیدی دوست نماها در داخل و دشمنان خارجی شدند؛ آنچه مهم است حضور حداکثری مردم است و ثمره هر چه باشد پیروزی و سرافزاری مردم است؛ این حضور حداکثری موجب عزت، اقتدار و سربلندی ملت ایران در دنیا است.

,

وی با تاکید بر این که بعد از اتمام انتخابات رقابت باید به رفاقت تبدیل شود، اظهار داشت: این انتخابات حساس‌تر از انتخابات چهار سال قبل است؛ بعد از انتخابات مسئولین باید برای این مردم در میدان عمل باشند تا به مردم خدمت کنند؛ به مطالبات مردم عنایت و توجه شود؛ این مردم همواره حضور دارند و شایسته و لایق بهترین‌ها هستند؛ اگر کسی قصور کند شرمنده شهدا است.

,

اسماعیلی در ادامه اذعان داشت: با حضور در پای صندوق رای مهر تائید دورباره بر انقلاب اسلامی می‌زنیم و عهد خود با امام و شهدا را تجدید می‌کنیم؛ فدر نظام جمهوری اسلامی ایران را بدانیم؛ جایگاه ایران به واسطه انقلاب اسلامی در منطقه بی‌نظیر است؛ نظر ایران در منطقه موثر است؛ این عظمت و سرافرازی به پای ملت ایران نوشته می‌شود؛ پیروز این ملت هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه