اخبار داغ

ائمه جمعه شهرستانهای استان زنجان:

پیروز اصلی انتخابات ملت ایران هستند/ ملت ایران با بصریت بالا سرنوشت کشور را رقم می زنند

پیروز اصلی انتخابات ملت ایران هستند/ ملت ایران با بصریت بالا سرنوشت کشور را رقم می زنند
ائمه جمعه شهرستانهای استان زنجان با اشاره به حضور گسترده مردم استان زنجان همزمان با سراسر کشور در پای صندوقهای رای تاکید کردند: مردم ایران با بصریت بالا سرنوشت کشور را رقم می زنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان به وقایع و رویدادهای خرداد ماه اشاره و اظهار کرد: اول خرداد ماه سال ۵۹ آغاز محاصره اقتصادی جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه از سال ۵۹ محاصره اقتصادی ایرانو توسط آمریکا آغاز شده است، اضافه کرد: آمریکا با فکر اینکه می‌توان با محاصره اقتصادی به انقلاب اسلامی ضربه بزند این محاصره اقتصادی را انجام داده است.

,

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه آمریکا به بهانه‌های مختلف مانند دانش هسته‌ای، حقوق بشر، برنامه موشکی و غیره ایران را تحت فشار قرار داده است، عنوان کرد: با این حال نزدیک به ۳۸ سال است که ملت ایران در مقابل این فشارها و تحریمها ایستاده است.

,

وی با یادآوری سوم خرداد ماه به عنوان سالروز مقاومت و ایثارگری خاطرنشان  کرد: آمریکا و همپیمانان این کشور صدام را تحریک کرد تا به ایران حمله نظانی کنند.

,

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه رژیم بعثی عراق با نزدیک به ۴۸ یگان نظامی با تیپ و لشگر، ۸۰۰ قبضه توپ، ۵۴۰۰ قبضه تانک و نفربر و ۳۶۰ فروند هواپیمای جنگی به ایران حمله کرد، گفت: هدف دشمن این بود که ظرف یک هفته ایران را تحت اختیار خود گرفته و در این راستا دست به جنایت‌های زیادی نیز زدند.

,

وی با ابراز اینکه دشمن ۱۹ ماه با تمام قوا در خرمشهر حضور داشت تصریح کرد: بعد از ۱۹ ماه نیروهای ارتش، سپاه، بسیج و نیروهای مردمی وارد میدان شدند و با عملیات بیت‌المقدس ظرف سه روز خرمشهر را آزاد کردند.

,

امام جمعه زنجان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با جمعی از توده‌های مردمی تاکید فرمودند که انتخابات اصل دموکراسی در ایران است و هرکسی آزاد است به شخص مورد نظر خود رای دهد.

,

وی با اعلام اینکه نامزدهای ریاست جمهوری تا به امروز با یکدیگر رقابت می‌کردند بیان کرد: اما بعد از اعلام نتایج انتخابات باید با یکدیگر رفاقت داشته باشند.

,

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب رئیس جمهور همه مردم است، تصریح  کرد: شکست و پیروزی معنای ندارد و پیروز اصلی انتخابات ملت ایران هستند.

,

*انتخابات، جشن ملی ملت ایران، نشانه اقتدار و مردم سالاری دینی است

, *انتخابات، جشن ملی ملت ایران، نشانه اقتدار و مردم سالاری دینی است,

حجت الاسلام حسینی نسب در خطبه های نماز جمعه این هفته  با بیان اینکه هر رأی یک تیر به سوی دشمنان است، اظهارداشت: انتخابات ریاست جمهوری اسلامی و انتخابات شوراها از اهمیت مهمی برخوردار است.

,

وی با توصیه به هیئت های اجرایی، هیئت نظارت و تامین کنندگان امنیت انتخاب، افزود: پایبندی به قانون و حفظ نظم، پاسداری از رأی مردم بعنوان امانت و حق الناس از وظایف مجریان و ناظران انتخابات است و به همگان لازم است طبق قانون عمل کنند.

,

خطیب جمعه دندی به انتظار مردم و مقام معظم رهبری و نظام اسلامی به بعد از انتخابات اشاره کرد و گفت: طرفداران نامزدهای پیروز، موفقیت خود را از خدا بدانند و همه مردم نیز باید نتیجه انتخابات را قبول کنند.

,

حجت الاسلام حسینی نسب با بیان اینکه ادعای تقلب و خدشه در نتیجه انتخابات مردود است و البته مردم نیز به این شایعات که از سوی دشمنان جهت به جان هم انداختن مردم القاء می شود، توجه نمی کنند، اظهارداشت: پذیرش نتیجه انتخابات حق الناس است و میزان رأی مردم است.

,

وی به سایر کاندیداها توصیه کرد که بعد از اعلام نتیجه انتخابات به منتخب مردم، تبریک بگویند و با رفتار نجیبانه و اخلاق مدارانه به رأی مردم احترام بگذارند.

,

امام جمعه دندی به بعد از انتخابات به عنوان روز مهربانی یاد کرد و گفت: رئیس جمهور منتخب و شورا های منتخب، متعلق به همه مردم است و همه باید آنها را یاری کنند.

,

حجت الاسلام حسینی نسب با تجلیل از حضور مردم در صحنه های مختلف نظام اسلامی و حضور پرشور در انتخابات گذشته و دعوت به حضور دشمن شکن در انتخابات امروز، اظهارداشت: پیروز واقعی انتخابات ملت قهرمان و ولایی هستند که با حضور خود دشمن را مأیوس میکنند.

,

وی به فضای آزاد در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه آزادی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، افزود: بعضی با استفاده از فضای آزادی، هم حرف خود را می زنند و هم آزادی را نفی می کنند امّا یک حرف حق که در راستای آگاهی بخشی یا بیان مشکلات مردم است را تحمل نمی کنند.

,

امام جمعه شهر دندی با گرامیداشت روز سوم خرداد روز فتح خرمشهر، گفت: سوم خرداد از افتخارات نظام اسلامی است و فتح خرمشهر در سایه مقاومت و ایثار بدست آمده و تجربه نشان داده هرجا در مقابل دشمن ایستادگی کردیم، پیروزی از آن ما بوده است.

,

حجت الاسلام حسینی نسب به روز ملی جمعیت اشاره کرد و با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در روز قیامت به جمعیت زیاد شیعیان افتخار خواهد کرد، اظهار داشت: افزایش جمعیت از سیاست های نظام اسلامی است و همه دستگاهها خصوصا مردم باید در راستای افزایش جمعیت حرکت کنند.

,

وی با دعوت خود و نماز گزاران به رعایت تقوا، افزود: تقوا کلید رستگاری و مجوز ورود به بهشت است.

,

*حضور حماسی مردم در پای صندوق های رای بینی دشمن را به خاک می مالد

, *حضور حماسی مردم در پای صندوق های رای بینی دشمن را به خاک می مالد,

حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: ملت بزرگ ایران، در طول نزدیک به چهار دهه از حیات پربار انقلاب اسلامى  با لبیک به فرامین رهبران الهی خود شرکت وظیفه اجتماعى و ملى،  و تکلیف شرعى دانسته با حضور پرشور و آگاهانه  در پاى صندوق‏هاى رأى، جلوه‏هاى زیبایى از شکوه جمهوریت و مردم‏سالارى دینى نظام مقدس جمهورى اسلامى ایران را آفریدند و دشمنان را مایوس نمودند و امروز روز 29 اردیبهشت دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهورى و پنجمین دوره شوراهاى اسلامى ایران در حال برگزاری است.

,

وی افزود: امروز یک فرصت‏ بى‏بدیل دیگرى است برای نمایش عزت، عظمت و اقتدار ،سربلندى نظام و نمایش پیوند مبارک امت با ولایت.

,

امام جمعه قیدار ادامه داد:دشمنان ما همیشه وقتی حضور مردم را در صحنه دیدند عقب‏نشینى کردند و این‏بار هم به لطف خدا، حضور حماسی مردم در پای صندق های رای بینى آنان را به خاک مذلت خواهد مالید.

,

وی افزود:همه مردم و به‏ویژه جوانان عزیز باید کاملاً هشیار باشند. باید شنبه‏ى پس‏از انتخابات، روز مهربانى، برادری و بردبارى و صبوری باشد،چه طرفداران کاندیدای که رای آورده و چه طرفدارن دیگر نامزدهاى محترم متانت خودشان را حفظ کنند و کاری نکنند که مایه سوء استفاده دشمنان باشد از هرگونه رفتار و گفتار تحریک‏آمیز پرهیز کنند.

,

 امام جمعه قیدار ادامه داد:30 اردیبهشت ماه روز ملی جمعیت است و میزان جمعیت هر جامعه ای یکی از شاخص های توانمندی آن جامعه محسوب می شود و در کشور ایران سال هایی را مشاهده می کنیم که به علل مختلف، سیاست کلی کشور به سمت کاهش جمعیت متمایل بود که این مسأله می تواند کشور ایران را از جهات مختلف در معرض خطرات جدی و چه بسا جبران ناپذیری قرار دهد.

,

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب طی سال های اخیر این مسأله را با جدیدت به مسئولین و ملت ایران بارها گوشزد نموده و خطرات تحدید نسل و راه کار های افزایش جمعیت را به مناسبت های گوناگون بیان فرموده اند.

,

 امام جمعه قیدار ادامه داد:طبق فرمایش مقام معظم رهبری فرزند اوری و افزایش جمعیت بین مردم باید فرهنگ‌ سازى شود باید جوانب قضیه سنجیده، شود بررسی شود چه چیزهایى  موجب می شود جامعه‌ ما دچار میل به کم‌ فرزندى بشود باید گره‌ ها باز شود، باید عوامل کاهش جمعیت و موجبات افزایش جمعیت به‌ نحو مطلوب، درست سنجیده شود و موانع برطرف شود.

,

 وی افزود:برخی به خاطر ترس از فقر و مسائل اقتصادی شعار فرزند کمتر زندگی بهتر می دهند همان کاری که در جاهلیت طبق نقل قرآن کریم انجام می دادند «وَ لا تَقْتُلُوا أَوْلادَکُمْ مِنْ إِمْلاقٍ نَحْنُ نَرْزُقُکُمْ وَ إِیَّاهُم» ‏فرزندان خود را از ترس فقر مکشید؛ ما مستمرّاً شما و آنها را رزق و روزی می‌دهیم.

,

 وی افزود:فتح خرمشهر در عملیات بیت‏المقدس (1361 ه.ش) روز مقاومت، ایثار و پیروزى‏ است و «آزاد سازی خرمشهر»نماد نصرت الهى و شاه ‏بیت مقاومت و ایثار ملت بزرگ ایران است..

,

امام جمعه قیدار ادامه داد: سردار قادسیه در سر سوداى فتح 6 روزه ایران را در سر مى‏پرورانید اما حماسه، آفرینان خرمشهر چون جهان آرا و علم الهدى و چمران  نگذاشتند خواب دشمن تعبیر شود. آرامش را از دشمن بعثى ربودند و باعث خروج ذلت‏بار آن‏ها در سوم خرداد 1361 از خرمشهر شدند که حضرت امام فرمودند: «خدا خرمشهر را آزاد کرد» و با این تعبیر زیبا، تمام حماسه‏آفرینان او لشکریان الهی  تلقى شدند.

,

وی افزود:فتح خرمشهر برای همیشه اندیشه تسلط بر ایران، را به زباله‏دان تاریخ فرستاد.

,

 وی ادامه داد:حماسه ماندگار آزادى خرمشهر همچون آینه‏اى پیش روى ما و مسؤولان باید آن ‏را مبناى رفتار خویش قرار دهند، که در این صورت بی شک در هر عرصه‏اى پیروز خواهیم شد و اگر غفلت کنیم، باید طعم تلخ شکست را بچشیم که در این صورت، هم باید پاسخگوى صیاد شیرازى‏ها، جهان آراها، چمران‏ها و... که چنین آینه‏اى را فراروى ما قرار دادند، باشیم و در مورد تقصیرهاى خود به آیندگان پاسخ دهیم.

,

 وی افزود:یک مسئله با اهمیت جهت عبرت در مسئله سقوط خرمشهر بعد مقاومت مسئله نفوذ بود بنی صدر نفوذی دشمن بود نیروهاى مردمى و انقلابى و سپاهی را در دفاع از خرمشهر به کار نگرفت مقام معظم رهبری در خطبه‏هاى نماز جمعه‏ى ۱۴ خرداد ۱۳۶۱ دلیل خونین‏شهر شدن خرمشهر را این‏گونه توضیح مى‏دهند: «مسؤولان خیانت‏کار، آن‏هایى که سررشته‏ى امور در جنگ صددرصد به دست و تدبیر آن‏ها بود، حاضر نبودند براى نیروهاى جنگنده‏ى مردمى اعتبارى قائل بشوند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، این نیروى جان برکف، سالهاى گذشته از طرف آن فرارى نگون‏بخت و همکاران و هم‏فکرانش جدى گرفته نمى‏شد. این بود که خود را از یک نیروى عظیم محروم کرده بودند.»

,

 وی افزود: با عزل بنى‏صدر آن نفوذی خائن مانعى بزرگ براى پیشرفت کار جنگ و کشور از سر راه ملت ایران برداشته شد و شکسته‏ شدن حصر آبادان در ۵ مهر ۱۳۶۰ نخستین ثمره توجه به نیروى مردمى بود. و در عملیات بیت‏ المقدس به تاریخ دهم اردیبهشت آغاز و خرمشهر به‏طور کامل آزاد شد و پرچم پُرافتخار جمهورى اسلامى ایران برفراز «مسجد جامع» و پل تخریب‏شده‏ى خرمشهر به اهتزاز درآمد.

,

وی ادامه داد: این پیروزى نگاه جهانیان را به انقلاب اسلامى ایران تغییر داد. وی افزود: کسانى‏که تا آن روز به‏دنبال فروپاشى انقلاب تازه متولدشده‏ى اسلامى در ایران بودند، پس از فتح خرمشهر تغییرات و تردیدهاى بسیارى در باورشان ایجاد شد

,

امام جمعه قیدار گفت:علت این که امروز ما در مقابل قوى‏ترین قدرت‏هاى عالم در مقابل آمریکا احساس قدرت می کنیم به خاطر همین فتح خرمشهرهاست و آغاز محاصره اقتصادى جمهورى اسلامى ایران از سوى آمریکا 1 خرداد

,

تحریم اقتصادی یک تحفه الهی بود که اندیشه ها و فکرهای اندیشمندان ما را راه انداخت امام (ره) فرمودند تحریم اقتصادی هدیه ای آسمانی بود که ما را به سمت خود کفائی سوق داد.

,

وی افزود: هدف دشمن در محاصره اقتصادی خسته‏کردن و جداکردن مردم از نظام و بازگرداندن سلطه خود بر کشور و در نهایت زمین‏زدن جمهورى اسلامى‏ بود

,

دشمن سى وچند ‏سال همه تلاش خود را در توطئه و دشمنى بر علیه جمهوری اسلامی به کار گرفت از کودتا و جنگ تحمیلى،حمله نظامی گرفته تا تحریم اقتصادی و مصادره اموال ،جنگ روانى و تبلیغاتى و دخالت آشکار در انتخابات و... اما به حول قوه الهی همه اینها به صحنه‏هایى از شکست و سرگردانى برای دشمن تبدیل شد و آیه «ان کید الشیطان کان ضعیفا» برای جهانیان معنا شد.

,

*رئیس جمهور باید حافظ فرهنگ اسلامی باشد

, *رئیس جمهور باید حافظ فرهنگ اسلامی باشد,

حجت الاسلام محمد باقر مقدمی«امام جمعه ایجرود» در خطبه های امروز نماز جمعه با تاکید بر اینکه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است، اظهار داشت: نقش مردم بسیار پر رنگ بوده و حضور مردم پاسخ دندان شکنی به یاوه گویان نظام اسلامی ایران است.

,

وی با اشاره بر اینکه نقش مردم در تمام صحنه ها مشخص و روشن بوده و اهمیت آن بر هیچ کس پوشیده نیست، افزود: حضور ملت غیور ایران در پای صندوق های رای زیباترین دموکراسی و مردم سالاری دینی است  و انتخابات جزئی از فرهنگ مردم ایران است که اقتدار نظام را به رخ جهانیان کشیده است.

,

حجت الاسلام مقدمی با بیان اینکه حضور،حمایت و اتحاد مردم سرنوشت ساز است، ابراز کرد: اقتدار ملی با حضور در صحنه های مختلف توسط مردم خلق شده است.

,

خطیب نماز جمعه ایجرود با اشاره بر اینکه همه باید تسلیم قانون باشند و مسئولین باید در مقابل قانون شکنان بایستند، ادامه داد: مردم با حضور خود به نظام جمهوری اسلامی ایران رای دادند و رای مردم امانت است.

,

حجت الاسلام مقدمی با تاکید بر اینکه اصل در انتخابات حضور مردم است، تصریح کرد: پایبندی مردم به نظم و قانون ارزشمند است و این انضباط به نفع ملت اسلامی  ایران است.

,

امام جمعه ایجرود با اشاره بر اینکه عدل، شهامت، تقوا، انس با معنویت، حافظ فرهنگ اسلامی بودن و داشتن  روحیه جهادی از ویژگی های رئیس جمهور است، عنوان کرد:  چرا که شهامت اجرای برنامه ها در راستای داشتن روحیه انقلابی و جهادی است.

,

وی با بیان اینکه رئیس جمهور باید ولایت مدار بوده و با جدیت فساد و فقر را ریشه کن کند، اضافه کرد: برنده اصلی  میدان انتخابات مردم هستند چرا که بار دیگر با حضور خود به اسلامی بودن نظام خود تاکید کردند.

,

حجت الاسلام مقدمی با اشاره بر اینکه سی و یکم  اردیبهشت ماه، سالروز اهداء عضو و اهدا زندگی نامگذاری شده است، خاطر نشان کرد: اهداء زندگی دوباره به فرد از ناحیه افراد خیر قابل توجه و تقدیر است.

,

امام جمعه ایجرود با بیان اینکه اول خرداد ماه  سالروز آغاز محاصره اقتصادی جمهوری اسلامی ایران از ناحیه آمریکای خائن است، ادامه داد: آمریکا با برنامه ریزی های متعدد خود در فکر از بین بردن نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران است.

,

وی با اشاره بر اینکه آمریکا با محاصره اقتصادی در صدد براندازی نظام اسلامی بود اما با تدابیر بنیانگذار نظام اسلامی نتوانست به هدف شوم خود دست یابد، تاکید کرد: مدیریت و  پشتیبانی مردم، تمام خیانت ها های آمریکا را یکی پس از دیگری خنثی کرد.

,

حجت الاسلام مقدمی با بیان اینکه سوم خرداد سالروز فتح و آزادی خرمشهر است، اذعان کرد: با تدابیر امام خمینی (ره) و پشتیبانی مردم از ولایت فقیه، پیروزی ملت در سوم خرداد  سال 61 محقق شد و  مردم توانستند با اتحاد جنگ را خنثی کنند.

,

امام جمعه ایجرود گفت: فتح ارزش ها توسط مردم انجام شد و دست پر توان رزمندگان مخلص با تکیه بر ایمان و  اعتماد مردم و نیز امداد های غیبی الهی موجب شد تا پیروزی نصیب ملت ایران شود.

,

*حضور مردم طارم در پای صندوقهای رای چشمگیر است

, *حضور مردم طارم در پای صندوقهای رای چشمگیر است,

جت الإسلام محمد صادقی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان طارم با اشاره به اهمیت و فضیلت ماه مبارک شعبان آن را ماه صلوات بر محمد و آل محمد(ص) و مقدمه ای برای ورود به ماه مبارک رمضان دانست و افزود: به یاری حق تعالی مردم به استقبال از این ماه عظیم خواهند رفت.

,

وی با اشاره به برگزاری انتخابات در سطح کشور اظهار داشت: انتخابات در سطح شهرستان طارم بسیار گسترده بود و مردم با بصیرت و آگاهی تمام در پای صندوقهای رأی جهت تعیین سرنوشت کشور خویش حاضر شدند.

,

امام جمعه شهرستان طارم با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران روز انتخابات را روز عید دانست و گفت: هرکس در انتخابات شرکت نکند مرتکب گناه کبیره شده است بنابراین باید این نعمت بزرگ الهی را قدر دانست.

,

صادقی پور با اشاره به نقش و اهمیت انتخاب در کشور گفت: هر انتخابی یک فتح بزرگ، گشایش و تغییری گسترده است باید دولت یازدهم تغییری به کابینه دهد چون این کابینه تلاشگر نبود.

,

خطیب جمعه طارم احترام به قانون را امری واجب و ضروری دانست و افزود: فضای انتخابات تا این ساعت رقابت بود ولی باید تبدیل به رفاقت شود اگر نامزدی رأی نیاورد به کسی که رأی آورده باید تبریک بگوید و قانونمند عمل نماید.

,

نماینده ولی فقیه در شهرستان طارم با اشاره به ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت، رشد جمعیت طارم را ۱.۵ درصد ارزیابی کرد و گفت: طبق آمار در طول ۵ سال جمعیت این شهرستان ۲۱ نفر افزایش داشته که علت اصلی آن مهاجرت است با توجه به پتانسیل بالای این شهرستان برای تولید و اشتغال، این هشداری برای شهرستان است شایسته است توجه مسئولین جهت حل این معضل افزایش یابد.

,

حجت الإسلام صادقی پور ۳۱ اردیبهشت روز اهدای عضو را گرامیداشت و افزود: هنوز این کار خداپسندانه در سطح این شهرستان جایگاه ویژه خود را پیدا نکرده است باید مردم به این واقعیت برسند که طبق نظر پزشکان ضربه مغزی مرگ محسوب می شود و بدانند که اهداء عضو اهدای زندگی به همنوعان است.

,

وی با اشاره سالروز فتح خرمشهر آن را فتح الفتوح دانست و گفت: تعداد ۱۹ هزار اسیر و ۱۶ هزار کشته از حزب بحث عراق توسط رزمندگان اسلام از نتایج این عملیات بزرگ بود.

,

امام جمعه شهرستان طارم ضمن گرامیداشت ۴ خرداد سالروز مقاومت و پایداری اظهار داشت: این روز بنام روز دزفول نامگذاری شده است که مردم این شهر بزرگ در طول هشت سال دفاع مقدس ۲۶۰۰ نفر شهید نثار انقلاب اسلامی و آرمانهای مقدس آن کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه