اخبار داغ

گزارش تجمیعی از خطبه های نماز جمعه 29 اردیبهشت در استان کردستان

مسئولیتی که با رای مردم انتخاب شود امانت است /حضور مردم در انتخابات سایه جنگ را از کشور دور کرده است

مسئولیتی که با رای مردم انتخاب شود امانت است /حضور مردم در انتخابات سایه جنگ را از کشور دور کرده است
نماز جمعه 29 اردیبهشت در سراسر استان کردستان برگز ار شد و امامان جمعه در پیرامون انتخابات برای مردم سخنرانی کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، نماز جمعه 29 اردیبهشت در سراسر استان کردستان برگز ار شد و امامان جمعه در پیرامون انتخابات برای مردم سخنرانی کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

امام جمعه دهگلان: مسئولیتی که با رای مردم انتخاب شود امانت است و مسئولان باید امانتدار باشند

,

ماموستا یدالله محمدی امام جمعه دهگلان در خطبه های نماز جمعه درمسجد جامع این شهر با  اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: مسولیت با رای و انتخاب مردم امانت است و مسئولان باید امانتدار صادقی باشند.

,


 ماموستا محمدی ضمن تشکر از مردم شهرستان دهگلان با استقبال گرم از انتخابات و حضور گسترده  در پای صندوق رای گفت: مردم باید بدانند که در انتخاب باید فرد اصلح انتخاب شود زیرا سرنوشت خود و یک ملت است.

,
,


 محمدی با اشاره به امانت و امانتداری گفت: کسانی که به آنان اعتماد شود  و امانتی به دستشان و اگذار شود نباید درامانتداری خیانت کنند زیرا مسلمان درحق برادر مسلمانش خیانت نمی کند.

,
,


امام جمعه دهگلان گفت: مردم مسلمان ایران اسلامی برای تعیین سرنوشت خودشان امروز با حضور در صحنه انتخابات  کسانی را که به عنوان معتمد انتخاب می کنند امیدشان این است که مسئولان منتخب در فکر حل مشکل آنان باشند.

,
,


 وی خطاب به منتخبین با رای و انتخاب مردم گفت: همانطوری که مردم نسبت به شما اعتماد دارند منتخبین هم نباید از صداقت مردم سوء استفاده کنند بلکه آنان هم باید خدمتگزار مردم باشند.

,
,


وی در ادامه گفت: مردم ایران اسلامی برای تعیین سرنوشت خود  باید تعصبات قومی را کنار گذاشته و با انتخاب فرد آگاه ، اصلح ودلسوز  بتوانند گام مهم و اساسی دراین صحنه سیاسی، اجتماعی بردارند.

,
,


  امام جمعه دهگلان گفت: امروز چشم دنیا به انتخابات ایران اسلامی دوخته شده است و مردم ما با  وحدت و برادری به دنیا نشان خواهند داد که ایران  اسلامی قدرتی واحد و بی نظیر درجهان است.

,
,

 

,

 امام جمعه سنندج:حضور گسترده در پای صندوق های رای، وظیفه ای شرعی و اعتبار ملی است

,

ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج افزود: شایسته است کسانی که واجد شرایط هستند در پای صندوق های رای حضور یافته و برای انتخاب افراد اصلح، اقدام کنند.

,


وی با بیان اینکه انتخاب شوندگان نیز باید به وعده های خود عمل کنند ادامه داد: آنان باید مشکلات مردم را حل و برای اقتدار و پیشرفت نظام، تمام توان خود را به کار گیرند.

,
,


امام جمعه سنندج در ادامه به پایان ماه شعبان اشاره کرد و گفت: همگی باید خود را برای استقبال از ماه مبارک رمضان آماده کنیم.

,
,


ماموستا خدایی با بیان اینکه رمضان، ماه نزول قرآن، صیام و توبه است اضافه کرد: همگی باید این ماه را گرامی داشته و نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، اهتمام ورزیم.

,
,


وی گفت: جوانان به عنوان آینده سازان مملکت، در نماز جمعه و جماعات شرکت کنند و اخلاق حسنه را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

,
,


امام جمعه سنندج ادامه داد: جوانان قدر عمر خود را بدانند و برای اعتلای دین، پیشرفت و توفیق وطن، با تمام توان گام بردارند.

,
,


ماموستا خدایی به بحث انفاق نیز اشاره و اظهار کرد: انفاق کنندگان مورد رحمت و کرم خداوند قرار گرفته و پاداشی بزرگ نصیبشان خواهد شد.

,
,

 

,

امام جمعه قروه: حضور مردم در انتخابات سایه جنگ را از کشور دور کرده است/رعایت قانون در انتخابات یک اصل اساسی است

,

حجت الاسلام حسن باباییان در خطبه های نماز جمعه امروز در مسجد جامع قروه اظهار داشت: انتخابات جشن و نشاط عمومی است که هم اکنون در حال برگزاری است.

,

 

,

وی افزود: به لطف خدا مردم ما آگاهانه و با شور و اشتیاق حتی قبل از شروع ساعت اخذ رای در محل شعب اخذ رای حضور یافتند و در صفوف به هم چسبیده آرای خود را در صندوق رای قرار دادند.

,

 

,

امام جمعه قروه خاطرنشان کرد: حضور مردم یعنی یک شور و نشاط عمومی ، این حضور یعنی رونق اسلام ناب محمدی (ص).

,

 

,

به گفته باباییان حضور مردم در انتخابات یعنی دور ساختن سایه جنگ از سر ملت ایران اسلامی و به منزله ناامیدشدن دشمن و یاس دشمن و سرجای خود نشاندن دشمن است.

,

 

,

وی افزود: امروز در کشوری چون عربستان که یک حکومت وابسته به غرب و به آمریکا و اسراییل را دارد با توپ و گلوله و بمباران هوایی جوابگوی مطالبات مردم هستند و به جان مردم یمن افتاده اند و این مردم از دست آل سعود هیچ آسایشی در هوا و زمین ندارند.

,

 

,

باباییان بیان داشت: آل سعود نوکر حلقه به گوش آمریکا و اسراییل است و مردم این کشور در رویای داشتن حکومتی چون حکومت جمهوری اسلامی به سر می برند که بتوانند به پای صندوق رای بروند و کاندیدای خود را انتخاب کنند.

,

 

,

وی به اهمیت حضور مردم اشاره نمود و گفت: حضور مردم در انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است و مهمترین دغدغه افرادی که دل در گرو انقلاب دارند نیز همین است.

,

 

,

خطیب نماز جمعه قروه بر رعایت قانون در انتخابات تاکید نمود و با بیان اینکه نباید کسی از قانون تخطی کند افزود: رعایت قانون قبل از انتخابات ، در حین انتخابات و بعد از انتخابات باید مد نظر باشد.

,

 

,

وی ادامه داد: همه موظف به رعایت قانون هستند و باید بدانند که رای مردم حق الناس است و باید به رای مردم احترام گذاشت.

,

 

,

وی افزود: همه باید تابع قانون بعد از انتخابات باشند و باید رییس جمهور منتخب را مورد پذیرش قرار دهند.

,

 

,

باباییان گفت: هیچکس نباید خودرا فراقانونی ببیند و در این میان کسی اجازه ندارد مسائل غیرقانونی را به کف خیابان بکشاند.

,

 

,

امام جمعه قروه در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره نمود و بیان داشت: سوم خرداد روز عزت و شرافت، روز شهدا و روز حماسه و مردانگی و روز غیرت و غیرتمندی است.

,

 

,

وی افزود: افرادی هستند که در هیچ صحنه ای از دفاع مقدس حضور نداشته اند و به دنبال آن می باشند که زحمات رزمندگان ما را پنهان کنند و باید در برابر این افراد ایستاد.

,

 

,

وی در پایان با بیان اینکه جشن حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری یک جشن شیرین و ماندگار است افزود: این جشن را نباید مانند سال 88 به تلخی و به فتنه کشاند و در این راه باید مراقب فتنه گران بود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه