اخبار داغ

یک کارآفرین زاهدانی:

شهد شیرین کارآفرینی با پرورش زنبور عسل/ اشتغالزایی برای 4نفر دستاورد کارآفرین زاهدانی

شهد شیرین کارآفرینی با پرورش زنبور عسل/ اشتغالزایی برای 4نفر دستاورد کارآفرین زاهدانی
یک کارآفرین زاهدانی با پرورش زنبور عسل برای 4 نفر در این شهرستان اشتغالزایی کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن محمد زاده مسئول مرکز تحقیقات زنبورعسل تفتان زاهدان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی عصرهامون اظهار داشت: مدت هفت سال است که مشغول به فعالیت در عرصه پرورش زنبور عسل بوده و در این راستا نیز از تولید عسل بالایی برخوردار هستیم.

وی هدف از انتخاب این کار را عمل به فرامین رهبر انقلاب و ایجاد اشتغالزایی دانست و گفت: با 6 میلیون تومان سرمایه استارت این کار را آغاز کرده و بدون استفاده از تسهیلات بانکی اکنون دارای 300 کندو زنبور عسل هستیم که امید می رود تولید سالانه این مرکز به 15-10 تن عسل کاملا طبیعی ارگانیک بر پایه شهد برسد.
 
نبود بازار فروش مناسب، مهمترین مشکل کارآفرینان
این کارآفرین مشکل اصلی این عرصه را فروش محصولات عنوان کرد و افزود: اگر یک کارخانه بسته بندی عسل احداث شود تا با صادرات، این محصول را به صورت عمده به فروش برسانیم قطعا در اشتغالزایی رونق بسزایی ایجاد می شود همانطور که اکنون زمینه اشتغالزایی را برای 4 نفر به طور مستقیم فراهم کرده و به طور غیر مستقیم نیز تعداد زیادی مشغول به کار شدند.

وی اقتصاد مقاومتی را "بهترین استفاده از کمترین داشته ها" مطرح کرد و ادامه داد: با توجه به آب و هوای این استان و پتانسیل موجود تولید عسل را در هر چهار فصل سال شاهد هستیم به گونه ای که اکنون 6نوع عسل تولید و به بازار فروش عرضه می کنیم.

محمدزاده عسل شبدر، اکالیپتوس، کُنار، گون گز، یونجه و خارشتر را از جمله عسل های تولیدی این مرکز معرفی کرد و گفت: عسل خارشتر مفید برای عفونت کلیه ها، مجاری ادرار، انرژی‌زا، مقوی، مناسب برای درد روده، معده  و قلب و عروق است.

تهیه 6 نوع عسل طبیعی دستاورد کارآفرینان اقتصاد مقاومتی
وی در خصوص خواص عسل شبدر نیز بیان کرد: این نوع فرآورده مناسب برای ورزشکاران و تمام افرادی است که باید فعالیت های طولانی انجام دهند همچنین اشخاص ضعیف و افرادی که مقاومت بدنشان کم است نیز از این عسل استفاده کرده؛ لازم به ذکر است که این عسل موثر در درمان دیابت، بیماری‌های عصبی، افزایش طول عمر، دارای خواص آنتی بیوتیکی، درمان لک و چروک پوست، مفید برای ضعف و پیری، درمان بیماری آلرژی، مفید برای دستگاه گوارش و بیماریهای کبدی است.

وی ادامه داد: عسل مملو از ویتامین‌های B1، B2، B3 ،B5 ،B 6 و ویتامین C می باشد.
این کارآفرین نمونه در پایان بیان کرد: با توجه به سرمایه اندکی که برای پرورش زنبور عسل نیاز است افراد جویای کار به ویژه جوانان می‌توانند با تعداد اندک کندوی زنبور عسل به این شغل روی آورند و با آموزش‌هایی که از طریق کتاب‌ها، سی دی‌های آموزشی و مستندات تلویزیونی وجود دارد به کار رونق دهند و درآمد خوبی کسب کنند.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه