اخبار داغ

معرفی کتاب؛

موقعیت فرشته

موقعیت فرشته
شهید "طیبه واعظی" بانوی شهید انقلابی که مبارزات انقلابی خود را با همسرش آغاز کرد و در نهایت به دست مأموران ساواک دستگیر و به همراه همسر، برادر، زن برادر به شهادت رسیدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  سایت "زنان شهید"  زندگینامه شهید  "طیبه واعظی" در کتابی به نام " موقعیت یک فرشته" در قطعه جیبی به قلم زهرا ترکان جمع آوری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

طیبه در خانواده ای مذهبی بدنیا آمد و روزهای کودکی اش در شهر مقدس قم، شهر علم و جهاد سپری شد و از همان آغاز، عشق به امام (ره) و نهضت او در دلش ریشه دواند. علوم قرآنی مکتب خانه قرائت قرآن و دعا را فرا گرفت.

,

می‌گویند وقتی امام خمینی (ره) را تبعید و دستگیر کردند، هنوز به سن تکلیف نرسیده بود، با این حال 15 روز روزه می گرفت و می‌گفت 8 روز برای سلامتی امام خمینی (ره) و 7 روز برای پدر و مادر، تمام که می‌شد دوباره با همین قصد این کار را بارها تکرار می‌کرد.

,

 به طور مداوم قرآن به همراه داشت و با قرآن بسیار مأنوس بود.

,

" وضع مالی ما خوب نبود. البته همه روحانیون زیرفشار بودند. پدرش هم که روحانی مبارزی بود، نماز و روزه استیجاری می پذیرفت. طیبه هم برای کمک به خانواده قالی می‌بافت.

,

دخترم طیبه  مزد قالی بافی روزم را برای جهیزیه‌ام بگذارید،(جهیزیه ای که آماده کرده بودیم آن را هم با  اجازه من، به دختر دم بخت فقیری بخشید). و مزد  قالی‌بافی شبش را برای امام خمینی قرار می داد. نماز مغرب و عشا را که می‌خواند، می‌رفت پشت دار قالی و تا ساعت 12 کار می‌کرد. مزد او برای هر روز کار4 تومان بود. از این پول به ما هم  می‌داد. هرچه پول به او می‌دادیم، مبلغ ناچیزی از آن را نگه می‌داشت و باقی را خرج فقرا می‌کرد. از آن دخترها نبود که خرج خودش کند."

,

بی‌شک آگاهی از سیره شهدا، منش نورانی حضرت فاطمه زهرا (س)  را به روی ما می‌گشاید، شهید طیبه واعظی نمونه ای از انفاق، عفت، شجاعت، عطوفت و احساس مسئولیت با پیروی از بانوی دو عالم بود.

,

 

,

در 14 سالگی با پسرخاله اش، ابراهیم جعفریان ازدواج می‌کند و دخترخاله‌اش فاطمه جعفریان هم به عقد برادرش مرتضی واعظی دهنوی در می‌آید تا خانواده‌ای انقلابی پا به میدان نبرد باطاغوت زمان بگذارد. آنها ابتدا عضو گروه مجاهدین خلق بودند، اما بعد از انحراف این گروه از آنها جدا شده و گروه مهدیون که برمبنای تفکر اسلام ناب بود را برای مبارزه با رژیم ستمشاهی محور فعالیت مبارزاتی خود قرار دادند.

,

در حقیقت ازدواج با ابراهیم نقطه عطفی در زندگی مجاهدانه طیبه بود زیرا می‌بایست دوشادوش ابراهیم خود، بت‌های زمانه را می‌شکست. مبارزات آنها به حدی رسید که تحت تعقیب ساواک قرار گرفتند. طیبه و ابراهیم انقلابی ما، نه تنها مجاهد که مهاجر در راه خدا هم بودند، پس برای ادامه مبارزات خود به همراه مرتضی و فاطمه، عازم تبریز شدند و مخفیانه مبارزات خود را پی گرفتند و با تمام توان برای تبیین سرسپردگی رژیم طاغوت تلاش کردند.

,

تا اینکه در سال 56 توسط عوامل ساواک شناسایی شده و بعد از یک ماه تحمل شکنجه‌های وحشیانه در سوم خرداد همان سال به شهادت می رسند.

,

زندگینامه شهید "طیبه واعظی"  شامل خاطراتی از دوران کودکی، نوجوانی و جوانی و فعالیت هایی که در عرصه پیروزی انقلاب  داشته  است که توسط اعضای خانواده اش نقل شده است،  برای مشاهده کتاب لطفاً اینجا کلیک نمائید.

, اینجا ,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه