اخبار داغ

عمل موفقیت آمیز شکستگی کف جمجمه سر جوان 23 ساله مینابی

عمل موفقیت آمیز شکستگی کف جمجمه سر جوان 23 ساله مینابی
جوان ۲۳ ساله مینابی در یک عمل جراحی توسط پزشک جوان، جراح و متخصص مغز و اعصاب از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میناب جنوب، دکتر محمد مورخ؛ رییس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب گفت: به دنبال حادثه تصادف اتومبیل با موتور سیکلت، یک جوان ۲۳ ساله اهل محله پاکوه میناب که با ضربه مغزی شدید و شکستکی استخوان ران پای چپ به اورژانس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب انتقال داده شده بود، در یک عمل جراحی توسط پزشک جوان، جراح و متخصص مغز و اعصاب از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میناب جنوب,

فرخی؛ پزشک معالج این بیمار گفت: این بیمار در بدو ورود به بیمارستان توسط طب اورژانس احیاء و لوله گذاری تنفسی شد و بلافاصله تیم جراحی و بیهوشی بیمارستان بر بالین بیمار حاضر شدند.

,

این پزشک جوان افزود: در ویزیت اولیه، پارگی وسیع در ناحیه پیشانی بیمار وجود داشت که همزمان با شکستگی و خردشدگی قاعده جمجمه، خونریزی شدید مغزی و سطح هوشیاری پایین بیمار همراه بود.

,

وی ادامه داد: برای بیمار مذکور، ابتدا سی‌تی‌اسکن مغزی، سونوگرافی و بررسی از نظر صدمات داخلی و اندام‌ها سریعاً انجام و بیمار بلافاصله به اتاق عمل انتقال داده شد و عمل جراحی صورت گرفت و خونریزی داخلی مغزی کنترل شد.

,

فرخی تصریح کرد: بیمار بعد از انجام یک عمل چهار ساعته، به بخش آی‌سی‌یو منتقل شد که به تدریج با گذشت حدود شش روز مراقبت در بخش ICU و پیگیری‌های شبانه‌روزی پزشکان و پرستاران بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب، به تدریج هوشیاری خود را بدست آورد و پس از هوشیاری در مرحله ی بعد توسط دکتر پژمان مردای؛ متخصص ارتوپد، به دلیل اینکه بیمار از ناحیه استخوان ران پای چپ دچار شکستگی شده بود تحت عمل جراحی قرار گرفت.

,

جراح مغز و اعصاب بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب اظهار داشت: بیمار به بخش جراحی منتقل شده و پس از ۱۰ روز با سطح هوشیاری خوب ترخیص شد. لازم به ذکر است با توجه به اینکه همراهان بیمار هیچگونه امیدی به زنده بودن وی نداشته و از وی قطع امید کرده بودند، این عمل با موفقیت صورت گرفت و باعث شادی و رضایت همراهان بیمار و خانواده وی گردیده و رضایت مندی خود را از پزشکان و کادر درمان بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) اعلام داشته اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه