اخبار داغ

کارشناس مسئول امور جمعیتی و باروری مرکز بهداشت کرمانشاه:

جایگاه مادران ایرانی در فرزند آوری مطلوب نیست

جایگاه مادران ایرانی در فرزند آوری مطلوب نیست
کارشناس مسئول امور جمعیتی و باروری مرکز بهداشت استان کرمانشاه از جایگاه نامطلوب زنان ایرانی از نظر فرزند آوری خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا پروین محجوب در گفتگو با پاک پرس، با اشاره به ابلاغ سیاستهای کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری در سی ام اردیبهشت سال 93 ابلاغ و نامگذاری این روز به نام روز ملی جمعیت، اظهار داشت: سیاستهای کلی جمعیت در 14 بند تنظیم شده که از این تعداد در هفت بند به طور مستقیم به باروری و بارداری اشاره شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اک پرس,

کارشناس مسئول امور جمعیتی و باروری مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه والدین باید به جای خود حداقل دو فرزند باقی بگذارند گفت: افزایش نرخ باروری بیش از نرخ جانشینی امری مشکل است اما برای حفظ جمعیت فعلی باید میزان عدد دو حفظ شود.

,

محجوب از تلاش مرکز بهداشت جهت افزایش نرخ باروری و اجرای برنامه ها با محوریت رعایت اصالت خانواده ها خبر داد و بیان کرد: در برنامه ریزی های انجام شده دیدگاه های سایر کشورها نیز لحاظ شده است.

,

وی با اشاره به اینکه وجود مشکلات اقتصادی و اجتماعی تاحدودی سبب تغییر الگوی نرخ باروری شده افزود: بر خلاف سایر کشورهای دنیا نرخ باروری در کشور ما 1.9 است و ما ات 50 سال آینده با چنین چالشهای جمعیتی در کشورمان مواجه هستیم.

,

محجوب افزایش سن ازدواج، فاصله گذاری های طولانی مدت میان فرزندان، طلاق، ناباروری و میل یک سوم خانواده ها به تک فرزندی را از دیگر معضلات فعلی دانست و گفت: این عوامل زمینه ساز کاهش نرخ باروری در کشور شده است که باید برنامه هایی جهت رفع آن تدوین و اجرا شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه