اخبار داغ

یک مدرس حوزه علمیه:

امر به معروف و نهی از منکر، راهبردی برای تضمین سلامت جامعه می باشد

امر به معروف و نهی از منکر، راهبردی برای تضمین سلامت جامعه می باشد
اسلام برای تضمین سلامت جامعه و رهایی و در امان ماندن انسان در برابر این توطئه و خطر عظیم، راهبرد اصولی و اساسی امر به معروف و نهى از منکر را پیش‌بینی کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا صد یقه محمدی، مدرس حوزه علمیه  در گفتگو با چشم نیوز اظهار داشت: برای پاسداری از سرمایه های موجود جامعه  و نگهبانی از سلامت فعالیت ها، شیوه های مختلفی وجود دارد که هرکدام از آنها، یکی از راه های، بسیار موثر در جهت سالم سازی فضای جامعه و ایجاد امنیت و اعتماد، نقش کارساز و غیر قابل انکار دارد نظارت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چشم نیوز,

مدرس حوزه علمیه گفت: نظارت، در حقیقت نوعی از مسئولیت است که در این شکل نمود پیدا می کند و هرگاه این نظارت در سطح جامعه،  به گونه ای عمومی انجام شود از آن به نظارت همگانی تعبیر می کنند.

,

وی بیان داشت:  نظارت همگانی، در حوزه ی زندگی اجتماعی اعمال می شود و از آن جا که در زندگی اجتماعی حقوق اجتماعی او ارتباط پیدا می کند مسئول است و این مسئولیت را باید از طریق نظارت بر رفتار اجتماعی دیگران انجام بدهد.

,

محمدی خاطرنشان کرد: آیین انسان ساز اسلام برای پاسداری از سلامت جامعه و جلوگیری از هرگونه فساد و انحراف، قانون امر به معروف و نهی از منکر را تشریع کرده و از این طریق نظارت همگانی را در جامعه اسلامی خواستار شده است.

,

مدرس حوزه علمیه گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر که در احادیث اسلامی، از آن به عنوان عالی ترین و شریف ترین واجب دینی یاد شده است بدین منظور بر فرد فرد مسلمانان واجب گردیده تا در اثر اجرای این قانون، فضای عمومی جامعه، فضایی سالم، مطمئن و آرام برای زندگی و رشد انسان ها باشد.

,

وی تاکید کرد: از نگاه اسلام، ترک امر به معروف،  نه تنها ترک واجبی از واجبات الهی محسوب می شود و از گناهان بزرگ به شمار می آید بلکه آثار و تبعات فراوان اجتماعی دیگری را نیز به دنبال دارد که یکی از آن آثار، تسلط اشرار بر مردم و از میان رفتن امنیت و آرامش است.

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه