اخبار داغ

آناج از اقدامات نامتعارف هیئت نظارت مرکزی انتخابات شورا گزارش می‌دهد؛

بازار نابسامان انتخابات شورا در تبریز/ چه کسی مسئول خطاهای آینده است؟

بازار نابسامان انتخابات شورا در تبریز/ چه کسی مسئول خطاهای آینده است؟
در این دوره از انتخابات، روند بررسی صلاحیت و تبلیغات تبدیل به سوژه‌ی رسانه‌ها شد و یکی از درهم‌ برهم‌ترین انتخابات برگزار گردید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، شاید بتوان انتخابات شورای شهر تبریز را یکی از بی‌نظم‌ترین انتخابات نامید که در آن حاشیه‌های زیادی پدید  آمد و در آخر نیز معلوم نشد افراد رد صلاحیت شده توسط هیئت نظارت آذربایجان‌شرقی چگونه مجوز حضور در انتخابات را از هیئت نظارت مرکزی گرفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

کسانی که دارای محکومیت‌های کیفری و سیاسی بودند و پرونده‌شان هم‌اکنون نیز در دستگاه قضایی جریان دارد، توسط هیئت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات شوراها رد شدند لکن در کمال تعجب صلاحیت‌شان را از هیئت نظارت مرکزی اخذ کردند؛ یکی از این داوطلب‌ها که عضو تعلیقی شورای چهارم نیز محسوب می‌شد بعد از تائید صلاحیت توسط هیئت نظارت مرکزی دوباره رد صلاحیت شد اما بازهم بعد از آغاز انتخابات صلاحیت خود را گرفت و به گردونه‌ی رقابت‌ها بازگشت.

,

هرچند نتایج نهایی شورای شهر تبریز معلوم نیست اما تعدادی از این رد صلاحیت شده‌های اولیه در بین کاندیداهایی قرار دارند که احتمال پیروزی‌شان زیاد است و شاید جزو 13 نفری باشند که به شورای پنجم تبریز راه می‌یابند.

,

برگزاری همزمان انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها دلیلی شد تا خیلی از حاشیه‌ها از دید رسانه‌ها پنهان بماند و آنان نتوانند هیئت نظارت مرکزی را در برابر اذهان عمومی پاسخگو کنند اما باید از اعضاء این هیئت پرسید چگونه به فردی صلاحیت داده‌اند که درپی صدور حکم کیفرخواست از شورای چهارم تعلیق شده و اگر امروز هم انتخاب شود به علت منع قانونی از حضور در پارلمان محلی تا تعیین تکلیف پرونده‌اش عاجز است؟

,

باتوجه به اتفاقات اخیر و تکرار اشتباهات، نظارت نمایندگان مجلس بر شوراها و فقدان فیلتری مستحکم و با ساختار قانونی، ضروری به نظر می‌رسد. مردم از مسایل پشت‌پرده بی‌خبرند و خیلی راحت اسیر شعارها، مظلوم‌ نمایی‌ها و بعضاً ضعف اقتصادی‌شان می‌شوند.

,

انتهای پیام/

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه