اخبار داغ

نامه مهم ستاد لیست خدمت به وزیر کشور

نامه مهم ستاد لیست خدمت به وزیر کشور
رفتار فرمانداری خلاف نص صریح قانون بوده و موجب مخدوش شدن اعتبار کل انتخابات شورای اسلامی شهر تهران خواهد بود!!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  رفتار فرمانداری خلاف نص صریح قانون بوده و موجب مخدوش شدن اعتبار کل انتخابات شورای اسلامی شهر تهران خواهد بود!!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بسمه تعالی

,

جناب آقای رحمانی فضلی
وزیر محترم کشور
موضوع: نحوه شمارش و تجمیع آرا شعب اخذ رای انتخابات شوراها
سلام علیکم

,
,
,
,

بند "و" ماده 67 (اصلاحی 15/6/85) آیین نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر مصوب 16/4/81 هیئت وزیران با اصلاحات بعدی اشعار می دارد:
بند "و" مرحله تنظیم صورت جلسه
پس از خاتمه شمارش و قرائت آرا، صورتجلسه اخذ رای شعبه در پنج نسخه تنظیم و سپس تعداد رای هر یک از نامزدها در صورتجلسه قید می شود.
پس از انجام این کار، صورتجلسه به امضای نماینده فرماندار و اعضای شعبه اخذ رای و نماینده هیئت نظارت می رسد و بلافاصله کلیه اوراق و مدارک انتخاباتی و یک نسخه از صورتجلسه تنظمیی داخل صندوق رای قرار داده می شوند و پس از لاک و مهر(پلمپ) شدن صندوق یا صندوق ها، اعضای شعبه اخذ رای به اتفاق نماینده فرماندار و به همراه نماینده هیئت نظارت و ماموران محافظ صندوق، صندوق یا صندوق های رای را همراه با یک نسخه از صورتجلسه نتایج آرای شعبه و سایر مدارک رسما تحویل هیئت اجرایی می دهند. از سه نسخه باقیمانده صورتجلسه نتایج آرا، یک نسخه تحویل نماینده هیئت نظارت، یک نسخه تحویل نماینده فرماندار و یک نسخه نیز تحویل رئیس شعبه می شود.
اگر در روز اخذ رای مسائل و مشکلاتی پدید آید، باید در قسمت انتهای صورتجلسه نوشته شود و به امضای اعضای شعبه، نماینده فرماندار و نماینده هیئت نظارت شهرستان برسد.
ماده 67 مکرر (الحاقی 27/11/1381)_ هرگاه بعضی از شعب ثبت نام و اخذ رای به علل مختلف از عهده قرائت آرا و تکمیل صورتجلسه برنیایند، هیئت های اجرایی می توانند مستقیما یا با تعیین افراد جدید نسبت به شمارش و قرائت آرا و تکمیل صورتجلسه شعبه مذکور اقدام نمایند.
ماده 68- هیئت اجرایی پس از دریافت صندوق یا صندوق های محتوی آرا و مدارک و صورتجلسات شعب ثبت نام و اخذ رای حوزه انتخابیه، در حضور اعضای هیئت نظارت شهرستان نسبت به تنظیم صورتجلسه نتیجه اخذ رای در حوزه انتخابیه اقدام می نماید و یک نسخه از صورتجلسه را برای انتشار آگهی نتیجه انتخابات به فرماندار تحویل می دهد.
ماده 69- فرماندار موظف است بلافاصله پس از دریافت صورتجلسه نتیجه اخذ رای از هیئت اجرایی شهرستان نسبت به تنظیم آگهی نتیجه انتخابات و انتشار آن در حوزه انتخابیه اقدام نماید.

,
,
,
,
,
,
,
,

متاسفانه شاهد هستیم فرمانداری تهران از موضوع دریافت صورتجلسه شمارش آرا و صندوق های شمارش شده و صورتجلسه اظهار بی اطلاعی نموده، اعلام می دارند این موارد مستقیما به وزارت کشور تحویل می شوند که این خلاف نص صریح موارد ذکر شده بوده و باعث مخدوش شدن اعتبار کل انتخابات شورای اسلامی شهر تهران خواهد بود.

,


عدم حضور ناظرین مستقل از سوی نامزدها در مرحله شمارش آرا ماخوذه و نظارت بر تنظیم صورتجلسات آرا شمارش شده در شعب و همچنبن در مرحله تجمیع، شائبه منتفی شدن نظارت و سپرده شدن امر مهم نظارت به همان دستگاه مجری انتخابات را اثبات نموده و به هیچ وجه با موازین قانونی که امر نظارت را بصورت مستقل از دستگاه مجری تعریف نموده، مطابقت ندارد.
 

,
,
,

با عنایت به موارد فوق الاشاره خواهشمند است از آنجا که شمارش آرا در حال انجام بوده، هر لحظه امکان بازگشت به مرحله قبل سخت تر و حتی غیرممکن می شود دستور فرمایید؛
1-  برابر مواد فوق الاشاره بفوریت نسبت به قبول و فراهم نمودن امکان حضور ناظرین "لیست خدمت" بعنوان یکی از جریانات اصلی در انتخابات شورای شهر تهران در مرحله شمارش و تجمیع آرا اقدام فرمایند.
2-  تجمیع آرا برابر قانون در فرمانداری تهران (هیئت اجرایی و هیئت نظارت شهرستان)  صورت پذیرفته نتایج آن توسط فرماندار به اطلاع ذی نفعان برسد تا خدای ناکرده  شائبه دخالت وزارت کشور در وظایف نهادهای قانونی مندرج در مواد 67، 68 و 69 پیش نیاید.

,
,
,

3-  تاکنون هیچ خبری از شمارش آرا انتخابات شورای اسلامی شهر تهران منتشر نشده و شنیده شده قرار است نتایج انتخابات و شمارش آرا برخلاف روش معمول و جاری فقط در پایان اعلام گردد که می بایستی در جهت شفاف سازی و اطلاع رسانی به مردم بصورت روزانه صورت پذیرد.

,

در هر حال 21 نفر نامزدهای لیست خدمت حق اعتراض از طریق سایر مراجع قانونی و انتشار موارد تخلف فوق در رسانه ها و اعتراض جمعی را برای خود محفوظ می دانند.

,

دستور فوری جنابعالی برای توقف روند غیرقانونی فوق الاشاره مورد انتظار است. قبلا از مساعی که مبذول میدارید سپاسگزار است.

,

ستاد انتخابات لیست خدمت
رونوشت: جناب آقای احمدی- رئیس ستاد انتخابات

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه