اخبار داغ

مدیر گروه واحد گیاهان دارویی مرکز جهاد دانشگاهی سقز:

سقز قطب گیاهان دارویی کردستان می باشد/ ایجاد 30 عطاری توسط فارغ التحصیلان گیاهان دارویی

سقز قطب گیاهان دارویی کردستان می باشد/ ایجاد 30 عطاری توسط فارغ التحصیلان گیاهان دارویی
مدیر گروه واحد گیاهان دارویی مرکز جهاد دانشگاهی سقز گفت: فارغ التحصیلان کلاس های گیاهان دارویی هم اکنون در شهرهای سقز، بانه، بوکان و...اقدام به تاسیس عطاری(قریب به حدود 30 عطاری) نموده و از این طریق امرار معاش می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کیوان بهرامی مدرس دانشگاه در گفتگوی اختصاصی با گولان با بیان اینکه سقز قطب گیاهان دارویی کردستان می باشد، اظهار داشت: واحد گیاهان دارویی مرکز جهاد دانشگاهی سقز در سال 1394 رسما فعالیت خود را با آموزش علاقمندان خانم و آقا بدون محدودیت سن و تحصیلات آغاز کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گولان ,

 

,

بهرامی افزود: علاقمندانی از سراسر استان کردستان و آذربایجان غربی (بوکان، سردشت و...) با حضور در این کلاسها مراحل سه گانه (مقدماتی، متوسطه و پیشرفته) را گذراندند.

,

 

,

 

,

وی با اشاره به برگزاری کلاس ها افزود: بطور کلی تاکنون رسما 21 کلاس در این زمینه توسط اینجانب ظرف کمتر از 2 سال در این مرکز برگزار شده و جمعا حدود 280 الی 300 نفر با حضور دراین کلاسها موفق به اخذ مدارک مربوطه از جهاد دانشگاهی استان کردستان شده اند.

,

 

,

 

,

بهرامی اضافه کرد: جهت بالابردن سطح علمی شرکت کنندگان دراین کلاسها، این واحد اقدام به برگزاری اردوهای علمی تفریحی به شهرهای تهران، کرج، تبریز، خسروشهر و....کرده است.

,

 

,

 

,

وی با اشاره به اهداف دوره های آموزشی گیاهان دارویی در مرکز جهاد دانشگاهی سقز تشریح کرد: آشنایی هرچه بیشتر مردم با گیاهان دارویی، سبزیجات، میوه جات و  ادویه جات از نظر خواص و مضرات و نحوه استفاده صحیح جهت تامین سلامتی و پیشگیری از امراض مختلف. آموزش هرچه بیشتر عطاران موجود جهت بازآموزی و جلوگیری از استفاده نادرست از گیاهان دارویی، عرقیات، روغنها، دمنوش ها و... .راهنمایی هرچه بیشتر مردم خصوصا کشاورزان جهت نحوه صحیح جمع آوری گیاهان دارویی، خشک کردن و عرضه در بازار و درنتیجه جلوگیری از انقراض گونه های بومی استان کردستان از جمله اهداف برگزاری این دوره ها می باشد.

,

 

,

 

,

مدرس دانشگاه و مدیر گروه واحد گیاهان دارویی مرکز جهاد دانشگاهی سقز در پایان با اشاره به اشتغال زایی و کار آفرینی به معنای واقعی و ورود به بازار فارغ التحصیلان این مرکز خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از افراد شرکت کننده در این دوره ها هم اکنون در سقز، بانه، بوکان و...اقدام به تاسیس عطاری(قریب به حدود 30 عطاری) نموده و از این طریق امرار معاش می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه