اخبار داغ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد؛

قاچاق آتش به اقتصاد کشور زده است/نیاز اساسی به اصلاح قوانین واردات و صادرات

قاچاق آتش به اقتصاد کشور زده است/نیاز اساسی به اصلاح قوانین واردات و صادرات
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با حقوق و امنیت شغلی کارکنان گمرک تصریح کرد: باید زمینه را برای افزایش حقوق و امنیت شغلی کارمندان و کارکنان فراهم کرد چرا که همین عامل می تواند راهی برای نفوذ کالای قاچاق به کشور شود و به طور ناخودآگاه باعث بروز مشکلاتی در زمینه گمرک کشور گردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معصومه آقاپورعلیشاهی عضو کمیسیون اقتصاد مجلس و نماینده مردم شبستر در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز ، در خصوص واردات کالا گفت: ورود کالای قاچاق چند منبع دارد که می توان به وجود قوانین و فرآینده پیچیده واردات، پایین بودن حقوق کارکنان گمرک و غیره اشاره کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

نماینده مردم شبستر در رابطه با فرآینده پیچیده واردات کالا اظهار کرد: نمایندگان مجلس مسئولیت وضع قوانین را دارند به همین منظور سعی داریم قوانین واردات را اصلاح کنیم و فراینده آن را تغییر دهیم تا برخی از افراد نتوانند به راحتی در این فرآیند کالای قاچاق وارد کشور کنند.

,

وی افزود: برای ورود یک کالا به کشور فرد باید ۲۴مرحله را طی کند و همین عامل زمینه را برای فساد فراهم می کند، اما از طرفی هر چه قوانین ساده تر باشد بهتر می توان موادی ورودی را کنترول کرد در صورتی که وجود برخی از این قوانین ضرورت ندارد.

,

علیشاهی خاطر نشان کرد:هر چه فرایند سازمانی واردات و صادرات کوتاه تر انجام شود قاچاق کالا هم کمتر می شود.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با حقوق و امنیت شغلی کارکنان گمرک تصریح کرد: باید زمینه را برای افزایش حقوق و امنیت شغلی کارمندان و کارکنان فراهم کرد چرا که همین عامل می تواند راهی برای نفوذ کالای قاچاق به کشور شود و به طور ناخودآگاه باعث بروز مشکلاتی در زمینه گمرک کشور گردد در همین رابطه در بودجه سال ۹۶ ضریب افزایش حقوق این افراد با ضریب ۱٫۲ مصاحبه شده است.

,

وی با اشاره به سامان یافتن کالای قاچاق  عنوان کرد: کاسبان تحریم  به وارد کردن کالای قاچاق عادت کردند و راه های ورد این محصولات را به کشور یاد گرفتند.

,

علیشاهی با بیان اینکه ما مسئولین  قوانین را با صراحت اعلام نمی کنیم افزود: به چند نفر کوله بر گیر می دهیدهند اما به واردات کانتینر های بزرگ بی توجهی می شود.

,

او عنوان کرد: اگر قوانین به طور صحیح اصلاح شود دیگر نیازی به سازمان های مانند اموال تملیکی نداریم .

,

نماینده مردم در مجلس بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها با بیانات مختلف فرمودند که قاچاق آتش به اقتصاد این کشور زده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه