اخبار داغ

گزارش/

داغ سفید بر دل باغداران کهگیلویه و بویراحمدی/باغداران در انتظار وعده های مسئولان

داغ سفید بر دل باغداران کهگیلویه و بویراحمدی/باغداران در انتظار وعده های مسئولان
در بارندگی های بهاری سال جاری تگرگ باعث خسارت های زیادی به محصولات کشاورزان شد که این روزها این قشر درد و دل های زیادی دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو زمستان که می شود همه منتظر بارش و نزولات الهی هستیم و هیچ کسی ناشکر نیست اما گاهی اتفاقاتی رخ می دهد که کشاورزان در این بارش های خسارت هایی جبران ناپذیری را متحمل می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایل بانو ,

در بارندگی های اخیر که در کهگیلویه و بویراحمد رخ داد به دلیل گل بودن درختان و میوه  ریزی که داشتند در اثر این بارش های خسارت های به باغات و سایر بخش کشاورزی واردشده است و بسیاری ز این میوه ها و درختان تقریبا می شود گفت از بین رفته اند که نارضایتی کشاورزان و باغداران را در پی داشته است.

,

در این بارش ها و خشکسالی ها مناطق گرمسیری استان بیشتر دچار خسارت شده اند که همکاری و همیاری مسئولان برای کمک به این قشر زحمت کش را می طلبد.

,
, ,

یکی از این باغداران که در بارندگی های اخیر دچار خسارت شده است در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: در تگرگ هایی که در روزهای گذشته در کهگیلویه و بویراحمد بارید همه باغداران دچار خسارت های زیادی شدند به ویژه درختانی که هنوز گل بودند می توان گفت همه گل های انها با شدت تگرگ و بارش بر روی زمین ریخت.

,

فرهادی  که چندین اصله درخت سیب، زردآلو و گلابی داشت، گفت: همیشه و همچون در سال های گذشته بارش باران و تگرگ در چنین موقعی از سال خسارت های زیادی برای کشاورزان ایجاد می کند که از مسئولان می خواهیم بخشی از این خسارت ها را برای کشاورزان زحمت کش جبران کنند.

,
, ,

 

,

برای پیگیری خسارت های کشاورزان و باغداران در بارنگی های اخیر و خشکسالی های سال گذشته به سراغ مسئولان جهاد کشاورزی و مدیریت بحران در استان رفتیم که در زیر می خوانید:

,

بیشترین خسارت در مناطق سردسیری بوده است

, بیشترین خسارت در مناطق سردسیری بوده است, بیشترین خسارت در مناطق سردسیری بوده است,

مدیرکل مدیرت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت:  خسارت بارندگی به باغ های استان در شمال و مناطق سردسیری بیشتر از سایر مناطق بوده است.

,

وفایی مقدم افزود: با توجه به بارندگی های اخیر مشکلات  زیادی برای باغداران ایجاد شد و  خسارت های زیادی به باغ های آنها  وارد شده است که اکنون وضعیت مناسبی ندارند.

,

وی بیان کرد: مشکلات یاغدارن در منطقه سردسیری بیشتر از سایر مناطق بوده است اما هنوز این خسارت ها جمع بندی نشده اند.

,

وفایی مقدم تصریح کرد: همه باغدارانی که بیمه هستند بیمه خسارت آنها را پرداخت می کند اما افرادی نیز که باغ خود را بیمه نکرده اند بیمه نمی تواند پاسخ گو باشد.

,

مدیرکل مدیرت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیشترین خسارت های وارده در شمال کهگیلویه، چرام، بویراحمد و دنا بوده است که بعد از جمع بندی خسارت های وارده اعلام می شود.

,

 

,

خسارت 20 میلیارد ریالی به بخش کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد

, خسارت 20 میلیارد ریالی به بخش کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد , خسارت 20 میلیارد ریالی به بخش کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد ,

 

,

رییس جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت غرامت به کشاورزان خسارت دیده در امسال خبر داد و گفت: در سال زراعی 95 و 96 مبلغ 20 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی وارد شده است.

,

جعفر گوهرگانی گفت:  در بخش کشاورزی بیمه محصولات کشاورزی لحاظ می شود به این گونه که اگر فرد باغدار یا کشاورز محصولاتش را بیمه کرده باشد خسارت وارده برآرود می شود و غرامت آن پرداخت می شود.

, جعفر گوهرگانی,

وی بیان کرد: برآورد آن را انجام می دهیم و به مدیریت بحران می فرستیم و آنها نیز به وزارت کشور اعلام می کنند در صورتی که تسهیلاتی را برای این محصولات در نظر بگیرند و به استانداری دهند به این کشاورزان و باغدارن نیز کمک می شود.

,

رییس جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کل تنشهایی که به بخش کشاورزی در استان  وارده شده است طبق برآوردهای انجام شده در فصل زارعی سال 95 و 96 به گونه ای که برخی از محصولات در حال برداشت هستند مبلغ 20 میلیارد ریال در بحث کشاورزی در کل استان بوده است.

,

وی با اشاره به اینکه در استان در بحث تولید گندم خودکفا هستیم، افزود: سال گذشته در بخش برداشت گندم قریب به 70 هزار تن گندم سیلویی و 10 هزار تن گندم بذری خریداری کردیم و با توجه به بارندگی هایی که داشتیم پیش بینی می شود این روند ادامه داشته باشد.

,

گوهرگانی ادامه داد: مشکل گندم نداریم و 100 درصد نان مردم استان از خرید گندمی که مازاد بر نیاز خریداری می شود تامین می شود.

,

رییس جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: صد درصد مطالبات گندمی که سال زارعی 94 و 95 خریداری شد پرداخت شده است و هیچ گونه بدهی نه در بحث گندم سیلویی و نه در بحث گندم بذری وجود ندارد.

,

وی اظهار کرد: خرید تضمینی گندم امسال در استان به این شکل است که  کلزا 2 هزار و 783 تومان،  گندم معمولی هزار و   300 تومان ، گندم دروم را هزار  330 تومان  و جو را به ازای هر کیلو  هزار و 30 تومان از کشاورزان استان  خریداری می کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه