اخبار داغ

تا کنون /

بیش از 3 هزارتن گندم از مزارع باشت برداشت شد + تصاویر

بیش از 3 هزارتن گندم از مزارع باشت برداشت شد + تصاویر
سرپرست جهاد کشاورزی باشت گفت: 13 هزار و 600 تن محصول زراعی شامل گندم، جو و کلزا در مزارع این شهرستان تولید و آماده برداشت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری باشت نیوز،شهرستان باشت با داشتن خاک حاصلخیز، هوای مساعد و آب فراوان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, باشت نیوز,

جواد شمشیری رئیس جهادکشاورزی شهرستان باشت اظهار کرد:براساس پیش بینی کارشناسان جهاد کشاورزی 13 هزار تن گندم، 400 تن جو و 200 تن دانه‌های روغنی کلزا در مزارع باشت تولید شده که کار برداشت محصول جو و گندم شروع شده است و دانه‌های روغنی کلزا نیز عملیات برداشت آن در چند روز آینده آغاز خواهد شد.

,

وی ارقام کشت شده گندم در باشت را شامل رقم دهدشت، کوهدشت و ارقام کشت شده آبی را چمران و بهرنگ ذکر کرد.

,

شمشیری  با اشاره به خرید تضمینی محصولات زراعی در باشت افزود که سه مرکز خرید در این شهرستان برای خرید محصولات زراعی این شهرستان پیش بینی شده است،امسال 10 هزار و 700 هکتار از مزارع باشت زیر کشت محصولات زراعی رفته است.

,

حمید حسینی وفرشاد حافظی دوخریدار گندم از کشاورزان باشتی هستند،حمیدحسینی در مصاحبه با این پایگاه خبری اظهار کرد تا کنون یک چهارم گندم کشاورزان باشتی را خریداری کرده ایم.

,

وی افزود:این مکان خرید گندم ظرفیت 4 هزار تن گندم را دارد،گندم های خربداری شده از کشاورزان را به شهرهای شیراز یاسوج و گچساران صادر می کنیم،تا کنون روند خرید گندم با ارامش صورت گرفته و خرید گندم را به صورت انلاین در سیستم کشوری ثبت میکنیم.

,

 

,

گندم

, گندم,

 

,
,
,
,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه