اخبار داغ

مهجوریت تاریخ کهن خلیج فارس؛

شاهکارهای ناشناخته هرمزگان در معرض بی توجهی مطلق!

شاهکارهای ناشناخته هرمزگان در معرض بی توجهی مطلق!
آثار تاریخی و میراث فرهنگی استان هرمزگان که هزاران سال پابرجا مانده اند و سندی بر تاریخ کهن خلیج فارس است اکنون در سایه بی توجهی در معرض نابودی قرار دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛یکی از افتخارات ما ایرانی‌ها میراث فرهنگی و باستانی باقی‌مانده از گذشته‌های بوده، اما در بیشتر مناطق مشاهده می‌شود که در حفظ و احیای این میراث گران بها به فراموشی سپرده از این رو در استان هرمزگان نیز آثار باستانی بسیاری  وجود دارد که تاکنون هیچ اقدامی برای بازسازی این مکان ها نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

آثار تاریخ در هر شهر و روستا بیانگر هویت هر منطقه محسوب می شود و قدمت تاریخی هرمزگان به گواه اسناد و مدارک تاریخی به بیش از 5000 سال پیش می رسد.

,

حمام و مسجد گله داری،معبد هندوها، مجموعه برکه های باران که مجموع شش برکه که مربوط به زمان صفویه است،محله باستانی سورو که در غرب شهر قرار گرفته و مربوط به زمان ساسانیان ،بادگیر منبر گپ،حمام بزرگ و مجموعه آب انبارهای که مربوط به دوران قاجاریه و سایر آثار قدیم از جمله هویت های تاریخی بندرعباس است که برخی از آن ثبت ملی شده است.
این آثار نام برده تنها بخش کوچکی از میراث تاریخی هرمزگان است که در گذر زمان به باد فراموشی سپرده شده در صورتی که می تواند به جاذبه های گردشگری شهر تبدیل شود تا گردشگران داخلی و جهانگردان متعددی را به سوی این منطقه سرازیر کند.

,
,

 

,

, ,

 

,

 راهنمایی کمرنگ آثار تاریخی در هرمزگان

,  راهنمایی کمرنگ آثار تاریخی در هرمزگان,  راهنمایی کمرنگ آثار تاریخی در هرمزگان,

سعید سالاری ،شهروند هرمزگانی در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به اینکه  بسیاری از فرزندان ما از وجود آثار تاریخی و گرانقدر در شهر بی اطلاع هستند،گفت: بیش از 40 سال است که در بندرعباس زندگی می کنم و با وجود آثار تاریخی متعددی که در شهر وجود دارد هیچگونه تابلوی راهنما و معرفی  از این آثار در سطح شهر به چشم نمی خورد.

, هرمز,

وی افزود:وجود آثار و بناهای تاریخی در بندرعباس یک نعمت بزرگی است که با راه اندازی این آثار برای گردشگران هر ساله تعداد زیادی به استان مسافرت می کنند و درآمدزایی مناسبی را بهمراه دارد.

,

این شهروند بندرعباسی اظهار کرد:سازمان میراث فرهنگی و شهرداری برای راهنمایی مسافران  و جذب گردشگران باید تعداد لازم تابلو راهنما در مسیرهای این شهر نصب کنند تا همه افراد از وجود این آثار اطلاع داشته باشند.

, برای راهنمایی مسافران  و جذب گردشگران باید تعداد لازم تابلو راهنما در مسیرهای این شهر نصب کنند تا همه افراد از وجود این آثار اطلاع داشته باشند.,

سالاری تاکید کرد:سازمان میراث فرهنگی استان های همجوار از وجود کوچک ترین آثار تاریخی نهایت استفاده را می برند و با ترغیب گردشگران به بازدی از این آثار تاریخی علاووه بر درآمد زایی، تاریخچه شهر خود را به مسافران معرفی می کنند که متاسفانه مسئولان استان ما از این ظرفیت ها غافل هستند.

,

, ,

جاذبه های تاریخی هرمزگان از چشم ها پنهان است

, جاذبه های تاریخی هرمزگان از چشم ها پنهان است, جاذبه های تاریخی هرمزگان از چشم ها پنهان است, جاذبه های تاریخی, از چشم ها پنهان است,

علی ملاحی،معلم هرمزگانی بیان کرد: هرمزگان با دارای بودن پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی از جاذبه های گردشگری علاوه بر خود مردمان هرمزگان بر مسافران ناشناخته مانده و زمانی که برای دانش آموزان خود از بناها و آثار تاریخی هرمزگان حرف می زنیم با تعجب دانش آموزان مواجه می شویم.

, دارای بودن پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی از جاذبه های گردشگری علاوه بر خود مردمان هرمزگان بر , مسافران , ناشناخته مانده و زمانی که برای دانش آموزان خود از بناها و آثار تاریخی هرمزگان حرف می زنیم با تعجب دانش آموزان مواجه می شویم.,

وی افزود:سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی آثار تاریخی متاسفانه در زمینه معرفی و بعضا حفاظت از  آشنایی این بناها در هرمزگان کوتاهی بسیاری کرده است و روز به روز این آثار به دست فراموشی سپرده می شود و مطمئنا در چند سال آینده به دلیل عدم بازسازی، شاهد از بین رفتن این گنجینه های تاریخی خواهیم بود.

,

ملاحی هرمزگانی تاکید کرد: چندین بار شده که برای بازدید بناهای تاریخی در شهر مراجعه کرده ایم اما با در بسته آن ها مواجه شده ایم  با وجود این مشکلات و بی توجهی مسئولین هیچ پیشرفتی برای جذب جهانگرد در استان نخواهیم داشت.

,

 

,

, ,

اشتغال زایی جوان با تغییر کاربری آثار باستانی

, اشتغال زایی جوان با تغییر کاربری آثار باستانی, اشتغال زایی جوان با تغییر کاربری آثار باستانی,

پدارم ملانسب جوان جویا کار هرمزگانی اظهار کرد: سالانه میلیون ها مسافر و گردشگر به استان هرمزگان وارد می شوند  و تنها جایی که به دلیل عدم معرفی آثار تاریخی و باستانی استان بازارها و پاساژهای شهر تنها محل تردد مسافران شده است.

,

وی افزود: مسئولان هرمزگانی می توانند با بازسازی و تغییر کاربری این بنا ، برای جوانان جویای کار،فرصت شغلی ایجاد نمایندکه هم زمینه درآمدزایی برای استان محسوب می شود و هم تاریخ هرمزگان زنده نگه داشته می شود.

,

این جوان هرمزگانی خاطر نشان کرد: با ترمیم و بازسازی بناهای تاریخی متعدد در استان هرمزگان می توان نقش بسزایی در جذب گردشگر و علاقه مندان به تاریخ حوزه خلیج فارس ایفا کرد.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه