اخبار داغ

روستایی در دینور با قطعی چند ساله آب شرب + تصویر

روستایی در دینور با قطعی چند ساله آب شرب + تصویر
نبود آب آشامیدنی بهداشتی، زندگی در برخی از روستاها را دشوار کرده است که این موضوع به منظور جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها نیازمند رسیدگی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از امروله، نبود آب آشامیدنی بهداشتی، زندگی در برخی از روستاها را دشوار کرده است که این موضوع به منظور جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها نیازمند رسیدگی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, امروله,

 

,

روستای کرتویج با جمعیتی بالغ‌ 55 خانوار  یکی از روستاهای بخش دینور از توابع شهرستان صحنه است. شغل اصلی مردم این روستا دامداری  و کشاورزی می باشد و با توجه به خشک‌سالی‌های چند سال گذشته و افت شدید منابع آب زیرزمینی در منطقه، کم‌آبی به یکی از مهم‌ترین مشکلات این روستا تبدیل‌شده و نارضایتی اهالی آن را در پی داشته است.

,

 

,

یکی از اهالی روستای کرتویج با گلایه از مشکل نبود آب شرب در این روستا در گفتگو با امروله عنوان کرد:  نبود آب شرب به مدت چند سال مداوم یکی از معضلات بزرگ روستا می باشد که متأسفانه اقدام خاصی برای برطرف شد آن نشده است.

, .,

, ,

 

,

وی ادامه داد: وضعیت زندگی در این روستا به شدت سخت شده است و اعتراض ما به جایی نمی رسد.

,

 

,

امیری بیان داشت: در صورت ادامه این مشکل با شروع ماه مبارک رمضان و گرما، حتی بسیاری  در روستا نمی‌توانند از کولر استفاده کنند به همین دلیل از مسئولین شهرستان صحنه تقاضا داریم نسبت به حل این مشکل اقدام کنند.

,

 

,

روستای کرتویج دینور آب شرب بهداشتی ندارد

, روستای کرتویج دینور آب شرب بهداشتی ندارد,

 

,

دهیار روستای کرتویج در گفتگو با امروله عنوان کرد : نزدیک به 8 سال است که لوله کشی آب شرب برای روستای ما انجام گرفته و با این اقدام ما فقط در فصل پاییز و زمستان از آب شرب بهره مند بودیم و در سایر فصول هیچ آبی نبود.

,

, ,

 

,

وی ادامه داد : در سال 94 هنگامی که اهالی از این وضعیت ناراضی بودند گروهی از کارشناسان مربوط به روستای ما امدند و هر کدام نظر خاصی داشتند که مشکل را حل کنند ولی حضور آنان نه تنها کارساز نبود بلکه همان مقدار آب که در فصل پاییز و زمستان توسط اهالی استفاده می شد قطع گردید.

,

 

,

 

,

علی فخری با بیان اینکه 2 است به طور مدام آب شرب روستای ما قطع می باشد خاطر نشان کرد : آب چاه داخل روستا نیز آلوده است و مرد و زن های روستا برای تامین آب شرب مجبورند به چشمه های زیر زمینی اطراف روستا مراجعه کنند.

,

 

,

وی گفت : هنگامی که جهت اعتراض این وضعیت به اداره آبفار صحنه مراجعه کردیم به ما پاسخ دادند که بودجه نداریم و تفره رفتند ، کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه نیز بجای اینکه از چاه های مرکز روستا نمونه گیری آب انجام دهند به قسمت های اولیه و انتهایی روستا رفتند که آب آلودگی کمتری دارد.

,

 

,

, ,

 

,

 

,

دهیار روستای کرتویج در پایان تشریح کرد : از مسئولین انتظار می رود هر چه سریعتر مشکل آب شرب روستای ما را بر طرف نمایند چرا که قطعی آب به مدت چندین سال اصلا توجیه پذیر نمی باشد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه