اخبار داغ

سازمان اوقاف استان دیالی در عراق اعلام کرد

احداث شهرک زائر در مرز ایران و عراق

احداث شهرک زائر در مرز ایران و عراق
سازمان اوقاف استان دیالی در عراق از موافقت های رسمی با احداث شهرک پیشرفته ای در نزدیکی مرز ایران برای رونق دادن به صنعت گردشگری دینی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "سپاس"، پایگاه "صوت العراق" نوشت: سازمان اوقاف استان دیالی در عراق از موافقت های رسمی با احداث شهرک پیشرفته ای در نزدیکی مرز ایران برای رونق دادن به صنعت گردشگری دینی خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "سپاس"، ,

"جابر الشریفی" مدیر اوقاف شیعه دیالی گفت: سازمان اوقاف شیعه دیالی موافقت رسمی نخست وزیر را برای احداث شهرک پیشرفته به مساحت 30 هکتار در حومه ناحیه مندلی (90 کیلومتری شرق بعقوبه) در نزدیکی مرز عراق – ایران برای رونق بخشیدن به صنعت گردشگری دینی به دست آوردیم.

,

الشریفی افزود: این شهر طبق سبک معماری شبیه به شهرک زائر در کربلا احداث خواهد شد. 10 هکتار از شهرک به عنوان منطقه گردشگری اختصاص داده خواهد شد، 5 هکتار نیز برای خیمه هایی تدارک دیده شده است که برای استقبال از زائران عراقی و غیر عراقی در زیارت های میلیونی در گذرگاه مرزی سومار – مندلی مورد استفاده قرار می گیرند.

,

وی در ادامه تاکید کرد: این شهرک در مراحل نقشه کشی مهندسی قرار دارد و سازمان اوقاف شیعه بودجه احداث آن را برعهده دارد. این پروژه، صنعت گردشگری را در استان دیالی متحول خواهد کرد و به آن رونق زیادی خواهد بخشید تا جایی که باعث می شود، کاروان های ایرانی و عراقی زیادی از این منطقه عبور کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه