اخبار داغ

آغاز برداشت زود هنگام خربزه در شمال استان سیستان و بلوچستان

آغاز برداشت زود هنگام خربزه در شمال استان سیستان و بلوچستان
محصولات جالیزی ، گندم، جو و انگور یاقوتی مهمترین محصولات کشاوری در شهرستان هیرمند است که کشاورزان سیستانی معمولا علاقه بسیاری به کشت این محصولات دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای هیرمند؛ شهرستان هیرمند یکی از مهمترین شهرستان های منطقه سیستان در خصوص کشت محصولات کشاورزی است که کشاورزان این منطقه با استفاده از چاهک های آب برخی از مزارع کشاورزی خود را به زیر کشت می برند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای هیرمند؛,

محصولات جالیزی ، گندم و و جو  و همچنین انگور یاقوتی مهمترین محصولات کشاوری در شهرستان هیرمند است که کشاورزان سیستانی معمولا علاقه بسیاری به کشت این محصولات دارند.

,

از جمله دیگر محصولات کشاورزی در این منطقه را می توان به عدس،خیار گلخانه ای ، گوجه و .. اشاره کرد که در فصل های دیگر سال به بهره برداری می رسند.

,

اما با قرار گرفتن در فصل بهار بزرگترین محصول کشاورزی سیستان نیز در آستانه مصرف قرار گرفته است، هندوانه و خربزه به همراه انگور یاقوتی در روزهای گرم سیستان به مرحله برداشت رسیده اند و به زودی وارد بازارهای مصرف خواهند شد.

,

صادرات این محصولات به اقساء نقاط کشور همواره یکی از دستاورد های بزرگ مردم شمال استان سیستان و بلوچستان بوده است که علاوه بر کیفیت محصولات می توان به زودرس بودن آنان نیز اشاره کرد.

,

, ,

کشت چهار هزار هکتار از زمین های کشاورزی هیرمند به روش کشت زیر پلاستیک 

,

حبیب رستمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هیرمند در گفتگو با ندای هیرمند تصریح کرد: با توجه به اهمیت کشت زیر پلاستیک جالیز در افزایش درآمد کشاورزان منطقه و با استفاده از ظرفیت چاهک ها در سال جاری بیش از چهار هزار هکتار از تولید محصول را به روش کشت زیر پلاستیک اختصاص یافته است.

,

وی افزود: پیش بینی می شود کشت مالچی در سال جاری به پنج هزار هکتار افزایش یابد.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هیرمند بیان داشت: سود آوری حاصل از تولید محصول به این روش در سال گذشته به دلیل کاهش سطح زیر کشت و افزایش تقاضا باعث افزایش سطح زیر کشت آن در سال جاری شده است.

,

وی تصریح کرد: این روش با توجه به شرایط جوی منطقه از بیست دی ماه آغاز گردیده است که حدود شصت درصد از تولید را به کشت خربزه و چهل درصد آن به کشت هندوانه اختصاص داده شده است.

,

رستمی افزود: ارقام کشت شده از جمله خربزه قندک،سفیدک،هلمندی و ملاموسایی می باشد، که به دلیل بازار پسندی و ماندگاری رقم قندک بیشترین سطح کشت را دارا است.

,

مدیر جهاد کشاورزی هیرمند بیان کرد: کشت زیر پلاستیک به دلیل مزایای فراوانی از جمله زودرس بودن محصول و افزایش درآمد کشاورزان، کنترل علف های هرز و افزایش راندمان مصرف آب بر کشت فضای باز ارجحیت دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه