دیروز همه آمده بودند از آن مادر پیر ۶۰ – ۷۰ ساله ای که می گفت بخاطر شهدا و آنهایی که مرزبان این مرز و بوم مقدس هستند رای می دهم تا آن دختر جوانی که با شوق فراوان با شناسنامه تازه مهر خورده اش عکس سلفی می گرفت.

آن یکی با ولیچر آمده بود و دیگری عصا به دست. بازار شوق عکاسی جوانان از رایی که امنیت کشور را بیمه می کرد و آینده اش را می ساخت هم داغ بود.

انتخابات شورا هم حال و هوای خودش را داشت انتخاب چند نام از انبوه نامزدها کار را برای خیلی ها سخت کرده بود و فرایند اخذ رای و بلکه شمارش آرا را کند و زمان بر.

چه چیزی جز عشق به انقلاب و میهن می توانست اعضای هیئت های اجرایی و نظارت و حراست را بیش از ۲۴ ساعت سرپا و در حال خدمت برای اخذ و شمارش آرای مردم نگه دارد؟

معطلی مردم در صف های طولانی اخذ رای که با کمبود تعرفه های ارسالی دو چندان می شد و درازای صف به خیابان و گرمای طاقت فرسای آن می کشید چه معنایی دارد؟

آری دیروز مردم از سلایق و اقوام مختلف و با وجود مشکلات و گلایه ها آمدند تا بگویند: انتخاب حق و وظیفه ی ماست تا با سرانگشت خود شهر و کشور و آتیه مان را بسازیم و رأی‌مان چتری باشد برای مردم و انقلاب.

همزمان با رای گیری انتخابات دوازدهمین دوره ی ریاست جمهوری و پنجمین دوره ی شوراهای اسلامی شهر و روستا سری به چند شعبه اخذ رای در سطح شهرستان دزفول زدیم و گفتگوی کوتاهی با تنی چند از همشهریان عزیز داشتیم.

خانم خانه داری می گفت: ما از اول صبح جلوی درب این شعبه حضور داشتیم تا دست اندر کاران انتخابات کار را شروع کنند؛ انگیزه ی ما اطاعت از رهبر انقلاب، پاسداری از خون شهدا و سربلندی ایران است.

شهروند دیگری هر رایی که به صندوق ریخته می شود را دخالت مردم در تعیین سرنوشت کشور و نیز شکست دهنده ی دشمنان اعلام کرد.

چند جوان رای اولی هم از خوشحالی خود برای شرکت در انتخابات تعیین کننده ی سرنوشت سرزمینشان برایمان تعریف کردند و آن را نشانه ی بلوغ سیاسی خود می دانستند.
آن ها صحنه را می شناختند که بیان می کردند: همه ی کشورها چشمشان به حضور ملت ایران دوخته شده و به قول رهبری دشمن از این مشارکت مردمی می ترسد.
یک بانوی فرهنگی هم پس از رای دادن با افتخار به رای خود بیان کرد: رای من باعث می شود تا آینده ی فرزندانم را بهتر بسازم و از این موضوع خوشحالم.

شهروندی نظامی ابراز کرد: حضور مردم در انتخابات برنامه ریزهای دشمن را به هم خواهد زد و دشمن حتی به فکر تهدید ایران اسلامی هم نخواهد بود.

کارگری زحمتکش هم رای خود را نشانه ی وفاداری به آرمان های اسلام و انقلاب و نیز اعلام برائت از دشمنان ایران اسلامی و این مرز و بوم دانست.

پیرزن ۷۰ ساله ای مهربانانه می گفت: مادر، من در اولین انتخابات جمهوری اسلامی در مسجد جامع شرکت کرده ام و حالا هم بخاطر خدا، اسلام، امام(ره)، رهبری و میهن عزیزم هم با این عصای دست و دوران پیری هم شرکت کردم.

پیرمردی ۷۰ ساله ای هم مشارکت خود در انتخابات را باعث کوری دشمنان کشور معرفی کرد که نابودی آنها را به دنبال خواهد داشت.

آری همان گونه که آیت الله خامنه ای فرمود: «پیروز واقعی انتخابات مردم و نظام اسلامی هستند» و این حماسه همچنان پابرجا می ماند و پایانی بر آن نیست…