اخبار داغ

مروری بر انتخابات شورای شهر بیرجند؛

انتخاب افراد ارزشی برای شورای شهر پنجم بیرجند/ حاشیه سازان شورای چهارم از ورود به این دوره بازماندند

انتخاب افراد ارزشی برای شورای شهر پنجم بیرجند/ حاشیه سازان شورای چهارم از ورود به این دوره بازماندند
اعضای حاشیه دار شورای چهارم که پس از یک یا دو مرحله و با واسطه به تایید هیئت نظارت رسیدند و بیشترین تبلیغات را برای دور پنجم انجام دادند، این بار مورد رأی اعتماد مردم قرار نگرفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شد و نتایج آن هم اعلام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

اما در بیرجند آمار ثبت نام کنندگان و کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی بالا بود و در نهایت 101 کاندیدا درعرصه رقابت باقی ماندند.

,

 

,

با توجه به اینکه آمار کاندیداها بالا بود و این موضوع شناخت آنها را برای مردم سخت کرده بود، در این شهر ائتلاف های متفاوتی بین کاندیداهای مختلفی تشکیل شد.

,

از جمله این ائتلاف ها به این شرح است:

,

 

,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

نتیجه انتخابات شورای شهر بیرجند هم توسط فرمانداری به این شرح اعلام شد؛

,

اعضای اصلی

,

۱- ابراهیم تقی زاده - ۲۲۹۵۶ رای
۲- محمدعلی طاهری بجد - ۱۶۶۹۸ رای
۳- زهره موهبتی زهان - ۱۵۵۵۴ رای
۴- فاطمه زهرا هلال بیرجندی ۱۵۲۸۶  رای
۵- مهدی عبدالرزاق نژاد - ۱۵۲۵۳ رای
۶- رضا حسنی صفت - ۱۲۳۷۲ رای
۷- مهدی میری (فرزند محمود) - ۱۲۲۰۶ رای
۸- علیرضا محمودی راد - ۱۲۱۶۸ رای
۹- مرتضی یزدان شناس - ۱۱۴۱۱ رای

,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

اعضای علی البدل:

,

10-مجتبی ذاکریان - ۱۰۹۹۲ رای
11- رضا زنگویی - ۱۰۸۰۹ رای
12- حسین صباغ - ۱۰۷۲۱ رای
13- محمدحسن فخار - ۱۰۵۹۴ رای
14- محمدعلی قاسم زاده نداف - ۱۰۳۷۲ رای
15- مهدی فرجامی فرد - ۹۴۷۵ رای
 

,
,
,
,
,
,
,

بر این اساس پس از حضور مردم در انتخابات؛ تنها لیستی که بیشترین رأی را آورد؛ لیست خادمان بود که از جمع 6 نفر، 5 نفر جزء اعضای اصلی و یک نفر هم به عنوان اولین عضو علی البدل انتخاب شد.

,

همچنین طاهری بجد و موهبتی از لیست بیرجند؛ شهر امید و کارگری ، و یزدان شناس هم از ائتلاف اصناف به شورای شهر بیرجند راه یافتند؛ که البته طاهری بجد به عنوان کاندیدای مستقل اعلام حضور کرده بود.

,

 

,

همچنین حمید آیتی کاندیدای مجلس دهم شورای اسلامی بیرجند، درمیان و خوسف هم در پیامی عنوان کرده بود " با عنایت به شاخص های جوان گرایی ، تخصص گرایی ، پاکدستی ، حمایت از دولت اعتدال دکتر روحانی ، افراد زیر را برای شورای شهر بیرجند پیشنهاد می نمایم:

,

 

,

, ,

 

,

اما از کاندیداهای مورد حمایت حمید آیتی هیچ کدام رأی خوبی نیاوردند و به شورای شهر بیرجند نرسیدند که بر این اساس بنفشه میرکاظمی نفر 36 ، عباس عدل نفر 43 ،حسین صمدیان نفر 49 ،مونا احمدی نفر 57 ، حجت طوفانی نژاد نفر 60 و متین هوشمندی هم نفر 64  شد.

,

 

,

خوشبختانه باید گفت؛ اعضای منتخب شورای شهر پنجم بیرجند، بیشتر افراد ارزشی و انقلابی هستند و همچنین اعضای حاشیه دار شورای چهارم که پس از یک یا دو مرحله و با واسطه به تایید هیئت نظارت رسیدند و بیشترین تبلیغات را برای دور پنجم انجام دادند، این بار مورد رأی اعتماد مردم قرار نگرفتند و درواقع مردم دست رد به سینه آنها زدند.

,

 

,

امید است که شورای پنجم بیرجند بدور از هر گونه باندبازی و حاشیه سازی؛ گام های موثری تری را در توسعه شهر بیرجند و به نفع مردم بردارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه