اخبار داغ

کارشناس حقوقی دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی:

فرصت سه روزه برای شکایت از نحوه برگزاری انتخابات/ تخلفات باید رسیدگی شده تا در دوره های بعد تکرار نشود

فرصت سه روزه برای شکایت از نحوه برگزاری انتخابات/ تخلفات باید رسیدگی شده تا در دوره های بعد تکرار نشود
کارشناس حقوقی دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی گفت: درصورتی که اشخاصی از نحوه برگزاری انتخابات شکایت داشته باشند، می‌توانند‌ شکایت مستند خود را ظرف مدت سه روز از تاریخ اخذ رأی، به هیأت‌های نظارت دبیرخانه شورای نگهبان ارائه دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمد شبانی کارشناس حقوقی دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی صبح امروز در ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان، اظهار کرد: از اعضای هیات اجرایی و شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات و همچنین از مردم استان نیز به دلیل مشارکت 85 درصدی در دوازدهمین دوره انتخابات قدردانی می کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، , خاورستان, خاورستان, ، ,

 

,

وی با تاکید بر اینکه پیروز واقعی انتخابات مردم و نظام اسلامی است، افزود: هدف ما برگزاری انتخابات سالم بوده گرچه که قبل از برگزاری انتخابات تخلفاتی انجام شد که باید رسیدگی شود تا در دوره های آینده شاهد تکرار این تخلفات نباشیم.

,

 

,

کارشناس حقوقی دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به تبصره 1 ماده 80 قانون انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: درصورتی که اشخاصی از نحوه برگزاری انتخابات شکایت داشته باشند، می‌توانند‌ شکایت مستند خود را ظرف مدت سه روز از تاریخ اخذ رأی، به هیأت‌های نظارت استان‌ها، شهرستان‌ها و یا دبیرخانه شورای نگهبان ارائه دهند.

,

 

,

شبانی با استناد به تبصره 2 ماده 80 قانون انتخابات ریاست جمهوری، افزود: شکایاتی قابل رسیدگی خواهد بود که مشخصات شاکی یا شاکیان، شامل نام، نام خانوادگی، شغل، نشانی کامل، شماره تلفن و اصل امضای شاکی را داشته باشد و در غیر این صورت، با توجه به تبصره 3 ماده 80 در صورتی که شاکی بدون دلیل و مدرک و مغرضانه، داوطلبان انتخاباتی را متهم کند و عمل شاکی عنوان افترا داشته باشد قانون اجازه تعقیب و پیگیری را می دهد.

,

 

,

محمدرضا غیرتی، دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برای اولین بار در بیرجند رای گیری انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی انجام شد، اظهار کرد: در برخی شعب اختلال و قطعی دو ساعته به وجود آمد که مردم به ناچار فقط رأی ریاست جمهوری را در صندوق انداختند و اگر قرار است برای دوره های بعد نیز از روش الکترونیکی استفاده شود باید این ایرادات و مشکلات مرتفع شود.

,

 

,

وی با اشاره به دستگاه های احراز هویت که به صورت آنلاین شماره ملی افراد را استعلام می کند، افزود: تعداد این دستگاه ها کم بود چراکه اگر به هر شعبه حداقل دو دستگاه اختصاص داده می شد هرگز شاهد صف و معطلی رای دهندگان نبودیم و این نواقص باید رفع شود.

,

 

,

مصطفی شفاهی، نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این ستاد اظهار کرد: از خبرنگاران که با پوشش همه جانبه مراحل انتخابات موجب حضور حداکثری مردم و جلوگیری از بروز تخلف شدند، قدردانی می کنیم.

,

 

,

 وی تصریح کرد: در حوزه مطبوعات و رسانه تخلفی در خصوص انتخابات نداشته ایم  و اگر تخلفی نیز بود با تذکر شفاهی حل شده است.

,

 

,

نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه رصد فضای مجازی به دلیل گستردگی آن مشکل است، افزود: شاهد تبلیغاتی در فضای مجازی پس از اتمام مهلت قانونی بودیم که برای اینگونه اقدامات راهکاری جز اخلاق نیست و کاندیداها باید این مهم را رعایت می کردند.

,

 

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/ , انتهای پیام/ ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه